logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

4 Pages<1234>
Options
Go to last post Go to first unread
Offline svennh  
#31 Posted : Thursday, March 15, 2012 8:59:02 AM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Scenario: pitched battle
1ste ronde
DE: Alle eenheden komen wat dichter en er wordt wat geschoten, wat magie, geen slachtoffers
WoC: Blijven staan,spreuk pandemonium komt door. Hellcanon misfired en resulteerd dat elke magic user op het veld een miscast heeft. DE heeft vijf slachtoffers maar geen magic user (grote template S10), WoC heeft 1 slachtoffer, tevens geen magic user.

2de ronde
DE:Harpies staan voor Nurgle warriors en trachten deze te lokken om een flank te geven.De rest staat klaar om te chargeren maar door het terrein blokkeren ze elkaar. Door de pandemonium is er een miscast, deze leid naar niks.
WoC: Nurgle kan zich inhouden om niet op de harpies te chargeren. De lord staat achter de vijandelijke linies en de warshrine staat klaar om een charge van de manticore op te vangen.De spreuk doom en darkness komt door op de manticore. De hellcanon misfired weeral, en weeral krijgen alle magic users een miscast. Door de puppet hebben de DE de zwaarste miscast en sterven er weer zes x-bow elven en de sorcerres wordt opgezogen in de warp. Dit is het einde voor de magie van de DE. WoC hebben geen slachtoffers door de miscast.De lord spuwt zijn stream of corrupotion op de hydra en zijn handelaars en dood de twee handelaars en raakt nog een corsair. De monster reactie tabel heeft beslist om de hydra stupid te maken.

3de ronde:
DE: Doordat de spreuk pandemonium er nog steeds ligt mag de hydra geen Ld gebruiken van andere karakters en faalt zijn stupidity test.De manticore chargeerd op de warshrine en de rest maakt zich klaar. Het schieten levert niets op. Het gevecht tussen de warshrine en de manticore is een draw 1 wound tegen de manticore tegen de charge.
Woc: Nurgle kan zich nog houden. De rest zet zich een beetje beter. De corsairs krijgen de teason of tzeentch op zich en beginnen zich zelf te slaan, vier doden. Voor de rest geen spreuken. De helcanon schiet op de cold ones en heeft weer een misfire. Een meevaller, S10 ipv S5 maar ik kan niet meer schieten tijdens het spel. Vijf cold ones dood maar de twee overlevenden blijven staan. Manticore wint het gevecht met 1 maar warshrine blijft staan door een reroll van de BSB.

4de ronde:
DE: De harpies chargeren de warshrine. De corsairs chargeren de Nurgle warriors maar falen. De chariot zet zich goed om te gaan chargeren. Hydra faalt weer zijn test. De bsb op zijn dark pegasus zet zich naast de manticore. Schieten doet niets. Warshrine wint met drie doordat de harpies erbij zijn gekomen en hierdoor vlugt de manticore uit het gevecht, de harpies blijven staan.
WoC: Hellcanon chargeert de harpies, Nurgle stort zich op de corsairs en de lord valt de chariot aan. De tzeentch warriors vallen de Bsb aan. De corsairs krijgen een doom en darkness opzich. De harpies worden afgemaakt. De corsairs slaan ZES warriors tot pulp en de warriors slaan zes corsairs dood. Door de charge en rangbonus winnen we met drie. Door de doom en darkness en de pandemonium moeten ze een breaktest nemen op 2 zonder de generaal bonus. Ze falen en worden afgemaakt, dit is zo gruwelijk dat de cold ons gaan lopen. De bsb verliest het gevecht zonder een wound te krijgen en gaat lopen. Door het lopen sterft de bsb automatisch. De chariot gaat tevens lopen door combat reolution maar wordt niet ingehaald. Er staan van de DE nog vier x-bow,1 manticore,1 chariot, twee cold ones en een stupid hydra.
Van Woc staat alles nog, doch hebben de nurgle warriors al een goede pandoering gehad van de corsairs.

5de ronde:
DE: De Manticore rallied, de cold ones blijven lopen, de chariot rallied, de hydra faalt stupid test en de x-bow staan een beetje fluitend rond te kijken.
WoC: De warshrine chargeerd de manticore samen met de tzeentch warriors. De lord en de hellcanon chargeren de chariot zodat ieders een flank heeft. De Nurgle Warriors draaien zich naar de hydra. Doom en darkness komt door op de manticore zodat deze nog Ld 7 heeft ipv 10 en door een andere spreuk (naam ontglipt me) moet hij een Ld test nemen. De waarde die over zijn Ld is, is gelijk aan de wounds zonder armour save. De DE generaal dobbelt een 12, dwz dat heel het model ineens vijf wounds krijgt. De manticore en zijn berijder zijn plots weg. De chariot wordt tot splinters geslagen.

6de ronde:
DE:Hydra lukt zijn test en blaast nog eens op de nurgle warriors en dood drie man. De cold ones zijn van de tafel.
Woc: De hellcanon valt de hydra aan maar het is een draw.

De DE hebben nog vier x-bow en een hydra
WoC heeft alles nog.

Op naar het volgend offer voor de chaos goden.
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wolf  
#32 Posted : Thursday, March 15, 2012 10:02:50 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
Originally Posted by: svennh Go to Quoted Post
Match gespeeld en chaos gewonnen : 7 dark elves: 1


dat klinkt pijnlijk Wink
2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline kajchi  
#33 Posted : Thursday, March 15, 2012 7:28:32 PM(UTC)
kajchi

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 1/6/2008(UTC)
Posts: 384
Location: Boortmeerbeek

Originally Posted by: wolf Go to Quoted Post
Originally Posted by: svennh Go to Quoted Post
Match gespeeld en chaos gewonnen : 7 dark elves: 1


dat klinkt pijnlijk Wink


Oh it was... BigGrin
Awards:
UserPostedImageUserPostedImage
Offline BloodEyes  
#34 Posted : Thursday, March 15, 2012 8:14:52 PM(UTC)
BloodEyes

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 765
Man
Location: Zandhoven

Thanks: 4 times
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Als ik het zo lees heeft kajchi niet veel in de pap te brokken gehad, alles ging voor de chaos wind ...

Sterkte!
2019 - Gekocht : 0 | Geschilderd : 22
_____________________________________________________________________
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#35 Posted : Friday, March 16, 2012 9:02:12 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
And that is why we can't have nice things BigGrin
Offline Mike  
#36 Posted : Saturday, March 17, 2012 9:34:28 AM(UTC)
Mike

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/15/2010(UTC)
Posts: 440
Man
Belgium
Location: Hoevenen-city

Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Dat was inderdaad hard voor de dark elfs Blink nogthans zijn dat geen eitjes... dat belooft, ik ben blij dat ik in een andere poule zit. Flapper
Offline ilmrik  
#37 Posted : Saturday, March 17, 2012 10:59:05 AM(UTC)
ilmrik

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/1/2007(UTC)
Posts: 94
Man

Originally Posted by: Mike Go to Quoted Post
Dat was inderdaad hard voor de dark elfs Blink nogthans zijn dat geen eitjes... dat belooft, ik ben blij dat ik in een andere poule zit. Flapper

Haha, that's what you think, *sharpens horns!*
Awards:
UserPostedImageUserPostedImage
UserPostedImage
Offline feanor  
#38 Posted : Sunday, March 18, 2012 6:10:10 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
Originally Posted by: Mike Go to Quoted Post
Dat was inderdaad hard voor de dark elfs Blink nogthans zijn dat geen eitjes... dat belooft, ik ben blij dat ik in een andere poule zit. Flapper


echt ? Cool

1 vampire, 1 varghulf, 3 vargheists, 1 terrorgheist coming your way

Edited by user Sunday, March 18, 2012 6:11:25 PM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline svennh  
#39 Posted : Sunday, March 18, 2012 7:28:39 PM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Originally Posted by: feanor Go to Quoted Post
Originally Posted by: Mike Go to Quoted Post
Dat was inderdaad hard voor de dark elfs Blink nogthans zijn dat geen eitjes... dat belooft, ik ben blij dat ik in een andere poule zit. Flapper


echt ? Cool

1 vampire, 1 varghulf, 3 vargheists, 1 terrorgheist coming your way

En geen Banshees Confused
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline Mike  
#40 Posted : Monday, March 19, 2012 12:51:56 AM(UTC)
Mike

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/15/2010(UTC)
Posts: 440
Man
Belgium
Location: Hoevenen-city

Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Ok ok ik heb het begrepen, onze poule zal ook ni gemakkelijk zijn, ik wou gewoon die smiley met zen tong eens gebruikenFlapper Flapper Flapper Flapper Flapper Flapper Flapper Flapper
Offline feanor  
#41 Posted : Monday, March 19, 2012 8:26:58 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
uiteraard ook een banshee erbij, en hexwraiths
Offline wolf  
#42 Posted : Tuesday, March 20, 2012 1:14:53 PM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
ik heb in de starting post de geplande battles toegevoegd.
2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline feanor  
#43 Posted : Tuesday, March 20, 2012 2:19:04 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
nog 2 battles gepland op 18 april
Offline ilmrik  
#44 Posted : Tuesday, March 20, 2012 11:06:48 PM(UTC)
ilmrik

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/1/2007(UTC)
Posts: 94
Man

Heeft iemand van groep A dit weekend tijd ( en een locatie ) om al een battle te spelen?
Indien er geen betere locatie kan gevonden worden eventueel de GW in antwerpen ( al is het daar wel een lawaaierige pubertuin in het weekend)
Awards:
UserPostedImageUserPostedImage
UserPostedImage
Offline feanor  
#45 Posted : Thursday, March 22, 2012 6:50:32 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
ikke ben kandidaat. dat kan voor mij eventueel zelfs vrijdagnamiddag om 17u
weekend moet ook wel lukken, maar moet ik straks thuis eens bekijken.
ik zal mailen naar je gmail adres
Offline Mike  
#46 Posted : Saturday, March 24, 2012 10:31:29 PM(UTC)
Mike

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/15/2010(UTC)
Posts: 440
Man
Belgium
Location: Hoevenen-city

Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
En hoe was het in de GW mannen?

@Wim : op 18/4 battle gepland vs Feanor
Offline ilmrik  
#47 Posted : Sunday, March 25, 2012 11:26:22 AM(UTC)
ilmrik

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/1/2007(UTC)
Posts: 94
Man

Van tafel geveegd door de undead, al was het even erg spannend.
Ook ben ik men jagged dagger vergeten gebruiken, niet erg intelligent want ik had de powerdice goed kunnen gebruiken.
Awards:
UserPostedImageUserPostedImage
UserPostedImage
Offline feanor  
#48 Posted : Sunday, March 25, 2012 12:52:40 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
en ik ook eigenlijk vergeten dat mijn units fearcausing zijn, sommige zelfs terror Cursing
dat krijg je van teveel met elfen te spelen
Offline feanor  
#49 Posted : Sunday, March 25, 2012 1:33:01 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
battle for Vleminckstraat

De beastmen hadden heel de nacht gewerkt om een herdstone op te richten, dat zou de chaos gods gunstig stemmen en de winds of magis aanwakkeren. Toen de undead van Monique de Noir aankwamen was het grootste deel van het beastmen leger dan ook nog rond de herstone opgesteld, waardoor onder andere de minotaurs volledig ingesloten waren.

na de eerste beurt waren de beide skeletten units opgeboost en stonden er al 40 zombies, met verder opgerukt in de flank de varhuld en wolven en rechts vargheists en terrorgheists. hexwraights stonden in het centrum al voorbij de vijandelijke lijn. de rechterflank van het beastman army moest een flank openstellen om het centrum te helpen, wat resulteerde in flank charges van varghulf en dire wolves op razorgor en hounds / ungors. de terrorgheist zette een eerste keer zijn keel open en 7 gors bezweken.

Toen liep het bijna mis voor de undead: in een zeer gewaagde en riskante reeks van charges stonden Ghorros Warhoof en zijn unit alsook de harpies in contact met de zombies en zowel de unit bestigors met general als de unit gors met bsb in contact met Monique en haar skeletons, de laatste in de flank. tot overmaat van ramp (voor de vampires) kwam the savage beast of horros irrisistible door (+3 S & Att op alle characters binnen 12"). de general moest wel 2 wizard levels prijsgeven door de miscast. na de bloedige combat die erop volgde bleven nog 21 van de 41 skeletten over, terwijl de vampires toch ook 8 bestigors naar de eeuwige jachtvelden had gestuurd. een van de razorgors beet ook nog een necromancer doormidden.

Het antwoord van de undead was echter drastisch, zowel de hexwraights, vargheists als terrorgheist stonden ideaal gepositioneerd voor rear charges. tot overmaat van ramp verloor Ghorros de combat van de zombies (die always strike first hadden en de harpies redelijk makkelijk afmaakten), waardoor de gigantische zombie unit ook nog eens in de flank van Gors met bsb kwam. De gigantische combat met maar liefst 7 units leverde 19 undead slachtoffers en 17 beastmen slachtoffers. door de rangen, charge, banners, flank en rear charges werden de beastmen overspoeld. elders op het slagveld konden de razorgors niet op tegen de numerieke meerderheid van wolven en skeltten.

Enkel de great brayshaman hield stand op snake-eyes met de 9 overgebleven bestigors. Toen de vampire daar meteen 6 van doodsloeg werd het te veel en ging ook de general van de beastmen lopen. met nog 2 beurten te gaan, magic overwicht van de vampires en nog bijna het volledige vampire leger intact besloten de paar overgebleven beastmen zich terug te trekken in de diepte van het woud, ongetwijfeld zinnend op wraak.



plezante battle, op een mooie tafel met alle coole nieuwe scenery van GW, met slechts een kleine bemerking van de staff dat de beastmen er eigenlijk meer als lizardmen uitzagen BigGrin het eindresultaat geeft niet volledig weer hoe spannend het was. als ik die 9 skeletten niet geraised had de eerste beurt om de unit op te boosten naar 43, had het er veel slechter kunnen uitzien. probleem van de beastmen was dat ze veel te compact opgesteld stonden bij het begin, een deel van het leger redelijk afgescheiden was en niet kon helpen omdat ze bezig gehouden werden door varghulf en dire wolves, en dat de 2 grote blokken in combat stonden met 1 unit skeletten waardoor al mijn andere units de keuze hadden tussen alle mogelijk flank en rear charges.
Offline ilmrik  
#50 Posted : Sunday, March 25, 2012 10:38:46 PM(UTC)
ilmrik

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/1/2007(UTC)
Posts: 94
Man

inderdaad, het hing even echt in balans maar een zwakke opstelling aan mijn kant en de solide speelstijl van Kristof hebben uiteindelijk toch de doorslag gegeven. Ach ja, we will taste man flesh in the end! en die skeletten zijn toch al kaalgevreten.

on a side note, hoe gaat het toernooi precies verlopen ?
gaan de 2 winnaars van de poules onmiddelijk te finale spelen ? ( lijkt mij nogal direct ) of gaan de 2 beste van de poules door naar een soort halve finale onder 4 spelers ?

Edited by user Sunday, March 25, 2012 10:39:47 PM(UTC)  | Reason: Not specified

Awards:
UserPostedImageUserPostedImage
UserPostedImage
Offline wolf  
#51 Posted : Tuesday, March 27, 2012 10:27:07 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
de 2 winnaars van de poules spelen ineens de finale.

starting post updated met geplande en te plannen battles.

Edited by user Tuesday, March 27, 2012 10:38:52 AM(UTC)  | Reason: Not specified

2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline SilentShadow  
#52 Posted : Tuesday, March 27, 2012 3:31:52 PM(UTC)
SilentShadow

Rank: Newbie

Groups: Member
Joined: 1/20/2012(UTC)
Posts: 5
Location: Edegem

Hey iedereen,

men eerste post! (laatste dagen zijn nogal druk geweest). Ik wou eens horen of iemand van poule A tijd heeft om deze vrijdag of weekend een battle te spelen. Qua locatie kan het altijd bij mij thuis, heb standaard tafel voor 2000 pntn (4' op 6'). Inclusief terein.

Verder wou ik ook vragen, dient de eerste match tegen eind deze maand al gespeeld te zijn :s (suranga meldde mij dat ineens, en ik had daar niet bij stilgestaan)?

Groeten
Offline Mike  
#53 Posted : Tuesday, March 27, 2012 5:38:45 PM(UTC)
Mike

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/15/2010(UTC)
Posts: 440
Man
Belgium
Location: Hoevenen-city

Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Ik dacht gelezen te hebben dat de eerste battle moet gespeeld zijn eind april. De andere 2 tegen eind mei

Mijn geplande battles : 5/4 vs Mathieu
18/4 vs feanor
Offline feanor  
#54 Posted : Tuesday, March 27, 2012 8:41:10 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
Originally Posted by: SilentShadow Go to Quoted Post
Hey iedereen,

men eerste post! (laatste dagen zijn nogal druk geweest). Ik wou eens horen of iemand van poule A tijd heeft om deze vrijdag of weekend een battle te spelen. Qua locatie kan het altijd bij mij thuis, heb standaard tafel voor 2000 pntn (4' op 6'). Inclusief terein.

Verder wou ik ook vragen, dient de eerste match tegen eind deze maand al gespeeld te zijn :s (suranga meldde mij dat ineens, en ik had daar niet bij stilgestaan)?

Groeten


Ik veronderstel dat jij Mathieu bent dus. ik ben volgende week met vakantie en al met verlof vanaf vrijdag middag BigGrin en ik zou eventueel kunnen vrijdag om een uur of 4 of 5
Offline svennh  
#55 Posted : Wednesday, March 28, 2012 8:40:18 PM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
@wolf kan je deze vrijdag , 30/3? Zo ja dan kan ik wel naar je thuis komen.
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wolf  
#56 Posted : Thursday, March 29, 2012 10:43:48 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
Originally Posted by: svennh Go to Quoted Post
@wolf kan je deze vrijdag , 30/3? Zo ja dan kan ik wel naar je thuis komen.


yep. Battle is gepland ThumpUp
2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline svennh  
#57 Posted : Saturday, March 31, 2012 1:03:38 AM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Battle Wim Vs.Sven

Scenario 2: Battle at Dawn (dobbelen voor plaats opstelling)

Eerst heeft Sven alles moeten opstellen maar bijna alles stond in het midden. Wim stond ook goed geroepeerd. Er waren 9 terreinstukken.
Wim had een 6 gegooid dus hij mocht kiezen wie eerst begon. Wim begon.

Ronde 1:
Beastmen: Iedereen komt naar voor, voor de magie wordt er een dubbel 2 gegooid. Er komt niets door. Zijn Cygor gooit zijn rotsblok veel te ver en land van het slagveld.
Chaos: De lord land achter de minotaurs, de warriors gaan naar voor en houden zich klaar om een charge te krijgen. De hellcanon lukt zijn Ld test dus mag schieten. In de magie wordt alles gedispelt behalve een deathspreuk; S en T-1, op de mino's. Het hellcanon vuurt op de mino's en heeft een hit, de helft weg. Maar omdat de mino's frenzy zijn moeten ze niet testen. Sven vergeet zijn warshrine te gebruiken.

Ronde 2:
Beastmen: 2 chariots chargeren de Tzeentch warriors maar 1 komt aan. De andere heeft te weinig afstand. Achteraf bleek dat wim vergeten was dat de chariots swiftstride hadden. De Gors met generaal chargeren de Nurgle warriors frontaal en de overgebleven mino's de flank.De cygor en de andere blok gors komen dichter bij. Er wordt veel gecast maar niets komt door. De cygor laat zijn rots vallen op zijn voet en krijgt 1 wound (misfire). De chaos sorcerrer moet challengen en de beatman generaal aanvaard dit. Deze maakt dan vakkundig gehakt van de wizard. Dan slagen de warriors terug en er sterven een paar gors en twee minotaurs. Dan mag de rest terug slagen en er sterven een tweetal. De beastman winnen de ronde maar de warriors verliezen hun cool niet en blijven staan. De chariot maakt vier Tzeench warriors tot blik bij de impact en slaat er nog eens twee dood. De Tzeentchers zijn zo geschrokken dat ze geen een wound terug doen. Door de meerdere rangen zijn ze stubborn en hebben nog eens een BSB bij zich dus ze blijven staan.
Chaos: De warshrine chargeert de minotaurs in de rug, de Hellcanon faalt zijn test en chargeert de chariot. De lord vliegt naast de gor blok die niet in combat staat. In de magie neemt de lord een Ld test omdat hij binnen de 2' inch staat van de cygor, het lukt. Er komt een gateway door, 4x S8 hits op de cygor, deze komen allen door en de cygor is weg. De unit gors en de chariot zijn zo geschrokken dat ze beide gaan lopen. De warshrine geeft de Nurgle's een zegen en krijgen S+1. De chariot in combat wordt stuk gebeten door het hellcannon. De minotaurs worden weggeslagen door de warriors en de warshrine. De gors krijgen een paar slagen van de warriors maar de beastmen generaal slaat eerst nog de champion tot pulp. De beastmen verliezen en gaan lopen. De shrine en de Nurgle warriors kunnen ze niet inhalen.

Ronde3:
Beastmen: De Gors met de generaal vluchten verder en de andere gors en de chariot vinden hun moed terug en draaien zich om. Alle gors staan nog op tafel.
Chaos: De hellcanon chargeert de Gors, deze lukken in hun terror test. De vluchtende gors worden ingehaald door de Nurgle warriors en worden allemaal afgeslacht. De Lord vliegt naast de chariot en de Tzeench warriors zetten zich klaar om een charge van de chariot op te vangen. In de magie komt pandemonium door. Alle dubbels zijn miscasten en geen Ld van karakters mogen gebruikt worden.
In de combat winnen de gors maar het hellcanon is unbreakble dus blijven ze staan.

Ronde4:
Beastmen: Geen charges. Er komt een spreuk door dat het hellcannon -D3 WS geeft, nu heeft ze WS1. Wim vergeet dat pandamonium nog in spel ligt en cast een miscast. Elke model naast de shaman krijgt een S10 hit, 3 doden. De gors falen hun angst test en hebben WS1. Dus we slaan beiden op WS1. Terug winnen de gors de ronde.
Chaos: De lord chargeert de chariot en de Nurgle warriors staan klaar om de flank te chargeren.
Geen slachtoffers door magie. De gors winnen weer maar we blijven staan. De chariot krijgt 1 wound en verliest met 3 maar verliest zijn cool niet en blijft staan. Tzeentch warriors staan klaar.

Ronde5:

Beastmen: Weer een miscast door pandomonium, de shaman verliest 2 levels en kent nog maar 1 spreuk. De Gors winnen weer en de chariot verliest en gaat lopen. Deze wordt niet ingehaald door de lord.
Chaos: De gors worden gechargeert door de Frenzy Nurgle warriors met S6 in de flank en de chariot wordt ingehaald door de lord (op aanwijzen van Wim). Wim dispelt pandamonium. De gors krijgen zoveel slachtoffers dat ze van tafel gaan lopen.

Eindstand:
Beastmen 1 - Chaos 7

Edited by user Saturday, March 31, 2012 1:05:26 AM(UTC)  | Reason: Not specified

Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wolf  
#58 Posted : Monday, April 2, 2012 9:30:25 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
ik heb ontdekt dat ik in beurt 1 nog een cruciale fout gemaakt hebt.

Naast het vergeten van de swiftstride op mijn chariot, ben ik vergeten een "look out sir" te doen voor mijn bsb die bij de minotaurs stond. Een domme fout die den battle tegen de nurgle warriors iets anders had doen lopen. Blushing

Awel ... na de eerste ronde van close combat was er toch wat twijfel in de ogen van sven ... moral victory is mine Wink
2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline kajchi  
#59 Posted : Friday, April 6, 2012 8:16:31 PM(UTC)
kajchi

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 1/6/2008(UTC)
Posts: 384
Location: Boortmeerbeek

Hier een battle reportje van het gevecht tussen mij en Wim. Ik wist niet meer exact hoe alles zat, maar ik heb geprobeerd om de geest van het gevecht neer te pennen...

Terrain: 5 terrain stukken die niet echt veel invloed gehad hebben.
Opstelling:
De BM hadden een harde kern met de twee gor herds in het midden, gevuld met de general en de shamans. Op hun linkerflank stond de cygor met een chariot, en op de rechter stond de andere chariot met de unit minotaurs, inclusief bsb.

Bij de DE was het center opgebouwd uit xbowmen met rechts daarvan de corsairs. Op de rechterflank bevond zich de hydra, alsook de dark riders. Links van het slachveld waren de CoK gepositioneerd met recht daarvan de chariot. Zowel general als bsb vershuilden zich achter de main battleline.



Turn 1 DE
Alles shuffelt naar voor, paar schoten op en spells vliegen zonder al te veel effect over het veld. De bsb beweegt aggresief richting cygor, hopend net buiten charge range te blijven. De dark riders bewegen richting minos om ze te redirecten(spijtig genoeg in de foute richting). Verder geen belangrijke movements.
Turn 1 BM
charges galore, minotaurs en chariot chargen de dark riders op mijn rechterflank, die ik achterafgezien net de andere richting uit had moeten positioneren. De minos stonden nu namelijk perfect om te overrunnen in de hydra.
De cygor op de linkerflank vlamd in men master on peggie bsb, de gor herds chargen de harpies die voor hun neus stonden(die natuurlijk fleeden). In het gevecht tussen cygor en master krijgt de master 2 wounds, en doet er 3 terug. Niemand gaat lopen. De minos verpletterd, niet onverwacht, de dark riders en overrunnen in de hydra. Die chariot, die ook deelnam aan de combat restrained. Voor de rest van de beurten kunnen we het qua magic er op laten dat de minos altijd wyssan's krijgen.

Turn 2 DE
De CoK chargen de cygor en de manti lord charged de linkse blok gors (ik denk samen met de chariot). De corsairs manouvreren zich een beetje naar achter, in de hoop de minotaurs, die waarschijnlijk weer zouden overrunnen in de flank te kunnen pakken.
Het voorspelbare gebeurt: De cygor sterft, net als de hydra. Ik denk dat de CoK overrunden in de tweede blok gors. De minotaurs overrunnen ook, en stoppen vlak voor de flank van de corsairs.
Het onvoorspelbare gebeurt ook: In de combat tussen manti lord en gors falen de gors hun terror test, waardoor ze moeten vechten op WS1. De challenge van de loord wordt dus ge-accept door de unit champion. De resulterende max overkill leidt tot de lord die combat wint. Tot overmaat van ramp faild de unit ook zijn panic test en gaat lopen om daaropvolgend gevangen te worden door de manti.
Turn 2 BM
De minotaurs chargen in de corsair unit, alsook de chariot. De combat verloopt zeer bloedig, en meer dan de helft van de corsairs wordt neergeklopt voor ze iets kunnen doen. De counterattack was ook wel niet voor de poes. Toch worden de corsairs gewiped, hoewel ze 2,5 minotaurs met zich meenemen.
In de CoK-gor combat komt de charge hard aan en sterven er een 7-tal gors in ruil voor een knight. Dit dankzij de -2 Toughness die ze ontvangen hadden van de DE sorceress. Nog een vreselijke leadership test later, wordt ook deze unit gewiped.

Voor de rest weet ik het niet meer zo precies...
DE
Alle units positioneren zich om te combo chargen op het overblijvende minotaur blok. Harpies zetten zich voor minos om failed charge uit te lokken
BM
Minotaurs chargen en belanden vlak voor de DE chariot, lord en master. Tweede chariot komt ook in de buurt. Geen idee hoe exact, maar zowel de eerste chariot als mijn sorceres en xbowmen sterven.

DE
Master charged de chariot en na een vrij spannend moment doordat ik vergeten was dat ik een GW vast had en nog maar 1 wound over had, slaagt de master er toch in om te overleven en de chariot kapot te kloppen. De lord en chariot chargen in de minos, challenge tussen mino bsb en lord leidt tot 3 wounds op de mino en 1 op de lord (of manti, niet zeker). De rest van de minos kloppen op de chariot en doen 1 wound. DE winnen combat maar minos blijven staan. De volgende combat ronde doet er praktisch niemand wounds, en blijven de minos leven ondanks dat ze hun impetus waren verloren. Hier ergens was het spel gedaan.

Edited by user Friday, April 6, 2012 8:18:37 PM(UTC)  | Reason: Not specified

Awards:
UserPostedImageUserPostedImage
Offline SilentShadow  
#60 Posted : Thursday, April 12, 2012 7:11:33 PM(UTC)
SilentShadow

Rank: Newbie

Groups: Member
Joined: 1/20/2012(UTC)
Posts: 5
Location: Edegem

Hey,
ik had nog even een snel vraagje ivm met het puntensysteem van het toernooi waarbij iemand van jullie misschien wat kan verhelderen voor mij. De victory conditions, zijn die volgens de normale regels uit 'den dikken boek' of zijn deze eigen aan het toernooi. In andere woorden, is het als volgt:

'geen vijand om plat te kloppen'= toestand die niet afzonderlijk vernoemd wordt in boek maar in clubverband extra punt oplevert
'tegenstander van tafel geveegd'=crushing victory
'gewonnen'=victory
'gelijk'=draw
'verloren'=loss
'van tafel geveegd'=crushing loss
'geen modellen meer op tafel'=massacred

Als dit het geval is (en ik maak deze opmerking niet om de douchebag uit te hangen Bored ,ik heb me namelijk goed geamuseerd en vond Mike een zeer aangename tegenstander) moet de score van mijn battle met Mike niet 6/4 voor mij zijn (er was een verschil van 173 punten in mijn voordeel)? Ik verwijs hiervoor naar p.143 in zowel de kleine als de grote rulebook:

"...In order to win you must either wipe the opposing army out completely, or score at least 100 victory points more than your opponent - if you score twice as many victory points as your opponent, then you have achieved a crushing victory! Any other result is a draw."

Of heb ik de puntenallocatie verkeerd begrepen?Huh
Users browsing this topic
4 Pages<1234>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.