logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wiz  
#1 Posted : Monday, March 2, 2009 6:21:12 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Ik ben sinds kort bezig met webontwikkeling in Silverlight (Flash-like plugin) en vermits ik het toch nog wat moest leren heb ik een tooltje geschreven voor Battlefleet Gothic:

http://www.xhammer.be/BFGMapGenerator.aspx

Momenteel is het nog maar voornamelijk een proof of concept voor mezelf om te zien wat er zoal mogelijk is, maar men opzet is toch redelijk geslaagd. Ik wou een coole game-achtige interface maken om BFG maps random te genereren. De regels die ik toepas zijn dezelfde als beschreven in dit documentje: http://www.xhammer.be/fo...ttlefield-Generator.aspx

Elk vak van de map representeert een stuk van 60x60 cm op de tafel en naargelang in welke zone je speelt worden er andere 'celestial phenomena' gegenereerd. Als je hovert over de map elementen krijg je onderaan een woordje uitleg.

Een aantal belangrijke functionaliteiten ontbreken nog (map saven, map printen, sound effects, background music loopt niet, ...) maar ik wou deze eye-candy toch al even delen ;)

feedback is zoals altijd welkom :)

PS: als je hem nog niet hebt zul je wel de Silverlight plugin voor je browser moeten downloaden, maar die is maar enkele megjes zwaar.

Edit: nog een screenshotje dat de twijfelende surfers eventueel kan overhalen ?
UserPostedImage

Edited by user Monday, March 2, 2009 6:41:31 AM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline koenraad  
#2 Posted : Monday, March 2, 2009 6:45:51 AM(UTC)
koenraad

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 6/3/2008(UTC)
Posts: 131
Location: Edegem

ziet er echt wel pro uit moet ik zeggen maar ik ken niets van battlefleet gothic dus deftige feedback geven wordt moeilijk.
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#3 Posted : Monday, March 2, 2009 4:29:53 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
allez mannen, zo weinig response ? :)

Ik weet wel dat er eigenlijk (nog) geen BFG gespeeld wordt binnen Xhammer, maar van zo'n IT-minded publiek had ik toch wat reacties verwacht...
en toch ook zeker van Grimduck eigenlijk :p
Offline wolf  
#4 Posted : Tuesday, March 3, 2009 5:14:27 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
ik vind het er wel lekker uitzien ... nu nog die silverdingens installeren ;)
2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline grimduck  
#5 Posted : Tuesday, March 3, 2009 5:50:52 AM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

<rant>
Ik heb het gisteren bekeken want op werk werkte het niet alhoewel ik silverlight had geinstalleerd :p en dat is in ene keer wat ik eigenlijk niet goed vind aan flash, silverlight, javafx, ... die dingen zijn eigenlijk altijd heel zwaar voor wat ge krijgt :)

Maar goe, dees is nu wel een redelijk goed voorbeeld wanneer silverlight wel een goeie optie is </rant>


Oké voor mij is het eerst getal altijd de breedte en 2de hoogte, namelijk X - Y coordinaten. Dus eigenlijk zou ik dat omdraaien.
De hoogte dropdown was leeg, is dat normaal ?

De background geluid, drop it of maak een mute button die in een cookie zit ;)
<rant> Ik haat website die geluid maken </rant>

Ik zou willen kunnen kiezen uit de terrain stukken zodat de map generator nix generate dat ik niet heb.

Voor de rest, eigenlijk heel leuk :)

Voila, nu hedde wa feedback :D
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline DenDeef  
#6 Posted : Tuesday, March 3, 2009 6:05:38 AM(UTC)
DenDeef

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/6/2007(UTC)
Posts: 1,432
Man
Location: Belgium - Flanders

Thanks: 15 times
Was thanked: 8 time(s) in 7 post(s)
CEWL CEWL CEWL CEWL CEWL CEWL CEWL CEWL

Bij mij werkte het perfect! Prachtig mannekééé...
Xhammer Snotling
Shit happens... a lot
Offline wiz  
#7 Posted : Tuesday, March 3, 2009 7:02:59 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
ok zeer nuttige feedback grim :)

- die hoogte kunde idd niet instellen momenteel, ge kunt enkel de 'courante' battlefieldjes laten genereren (4x4, 4x6, 4x8). ik kan de beperking er wel afhalen, maar bij te grote battlefields wordt heel de control ontwricht en krijgde scrollbars enzo, dus voorlopig enkel standaard battlefield ;)
- X en Y omruilen makes sense, ik zalt aanapssen
- terrainstukken laten kiezen (met checkboxjes ofzo) is goei plan, dan kunde idd enkel genereren wat ge hebt, doe ik.
- geluid: ja, twas echt puur voor de fun, ik zal een mute button voorzien ;)

ik ga het systeem nog wel wat uitbreiden, zodat ge ook andere maps kunt genereren (40K, fantasy, ...).

Ik zeg het nog eens, momenteel ist nog niet vrij 'bruikbaar', ge kunt niet saven en niet degelijk printen, maar tis dan eigenlijk ook meer een 'zelfstudie' projectje voor mij, maar als er iets vruchtbaars uitkomt zoveel te beter :)
Offline grimduck  
#8 Posted : Tuesday, March 3, 2009 11:40:36 AM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

Alle mij ni verkeerd begrijpen, tis leuk :) en ik moet zeggen dat een aantal feature dat ik dacht "dat zal er wel niet inzitten" zitten er wel in.

Vooral de hover over de terrain pieces enzo.

Oke, going brainstorm mode

Maar inderdaad, saving and printing (of exporting) zijn ook nodig. :) en dan natuurlijk loading van de save ... en dan denk ik ook nog aan loading via url (niet via interface)

Eigenlijk zou het cool zijn dat je namelijk een campaign map zou maken met dan links naar de generator / viewer en dat dan de juiste map ge load wordt.

Dus eigenlijk ook een view mode, zonder de controls.

2 soorten saves, namelijk presets en map saves. Preset zijn gewoon zodat de view mode en map generate zoals defined, map save is de volledig map. I hope this makes sense.

De main map moet zelf geen deel zijn van die maar kan, dan denk ik aan een soort graph (zoals de campaign map :D ) met nodes en links ....

ending brainstorm mode

Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline feanor  
#9 Posted : Tuesday, March 3, 2009 12:33:49 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
praktisch: speelt er iuemand van xhammer BFG of is er iemand van plan om ermee te beginnen ?

ik wil nog wel een extra game leren spelen, maar ik hoor op TSA dat Babylon 5 veel beter is. oke je mist de warhammer fluff, maar het spel schijnt een stuk beter.

en als ik dan ook wil brainstormen, zou het best wel leuk zijn om met een hele group te beginnen: weinig modellen dus veel goedkoper dan fantasy en 40K en makkelijker te schilderen.
Offline grimduck  
#10 Posted : Tuesday, March 3, 2009 4:14:08 PM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

Ik heb een BFG fleetje :), en ik dacht dat Wiz, Maarten en Wim ook willen beginnen.

Nu Babylon 5 is inderdaad een "beter" game maar out of production, ik heb de rule book wel liggen. Er zijn ook al 3 variant van Babylon 5 games.

Ik ga nog ooit space marine ships bij bestellen. Maar die zijn direct only :( dus als iemand (ik zie naar Wim of Maarten) nog eens direct only besteld laat mij zeker weten.
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#11 Posted : Tuesday, March 3, 2009 4:17:31 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Grim: ik hoor het al er zit veel potentieel in, maar het wordt weer heel wat werk ;) ... ik ga eens bezien hoe ver ik er in wil gaan.
Feanor: ik ken Babylon 5 (het game) niet, maar het spreekt me ook meteen minder aan, als ik met een space combat game begin zal het met BFG zijn (Grim heeft al enkele vloten, en Maarten ook denk ik).

mijn eigen vloot bestaat al op papier, ik moet enkel nog eens tijd vinden om de modellen te converten van Tyranid bits ;)
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.