logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline svennh  
#1 Posted : Wednesday, August 13, 2008 10:05:48 AM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Voor de high elf spelers, hoeveel models telt een normaal high elf leger? Het is om een vergelijk te hebben met mijn dark elf leger.
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline BloodEyes  
#2 Posted : Wednesday, August 13, 2008 10:08:50 AM(UTC)
BloodEyes

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 765
Man
Location: Zandhoven

Thanks: 4 times
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Ongeveer hetzelfde denk ik, aangezien de punten kosten voor alle elfen wel gelijk liggen.

Alles hangt natuurlijk wel af van individuele Army composition...
2019 - Gekocht : 0 | Geschilderd : 22
_____________________________________________________________________
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline svennh  
#3 Posted : Wednesday, August 13, 2008 10:13:25 AM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Hoeveel? Ik ben gewwon om met een klein leger te spelen met mijn dwergen. Ik heb nu een leger van DE van +/- 80 models, is dit niet te klein? (2000 pts)
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline BloodEyes  
#4 Posted : Wednesday, August 13, 2008 10:19:46 AM(UTC)
BloodEyes

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 765
Man
Location: Zandhoven

Thanks: 4 times
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Ik weet het niet, dat hangt volledig af van wat je allemaal bij hebt voor 2000pntn...

Maar ik heb altijd gevonden dat dit zeer overeen stemt met een Dwergen leger.

Misschien een korte inhoud van je lijst posten?

Edited by user Wednesday, August 13, 2008 10:21:12 AM(UTC)  | Reason: Not specified

2019 - Gekocht : 0 | Geschilderd : 22
_____________________________________________________________________
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline larry@zenith  
#5 Posted : Wednesday, August 13, 2008 10:46:18 AM(UTC)
larry@zenith

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 12/17/2007(UTC)
Posts: 245
Location: Gent/Dendermonde/Lennik

Dark Elves hebben gemiddeld iets goedkopere infanterie dan High Elves
Offline svennh  
#6 Posted : Wednesday, August 13, 2008 11:16:46 AM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
40 spearmen, 20 corsairs, 2 witches, 1 dreadlord coldone, 5 cold one knights, 1 boltthrower , 2 assasins en 1 hydra dat zijn er 72
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline BloodEyes  
#7 Posted : Wednesday, August 13, 2008 1:44:22 PM(UTC)
BloodEyes

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 765
Man
Location: Zandhoven

Thanks: 4 times
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
voor 2000pntn lijkt mij dat net te weinig. Geen fast-cavalery en 5 characters? Lijkt mij net 1 character te veel. (tenzij DE een char meer mogen meenemen)

Stel dat dit leger tegen uw eigen Dwarf Gunline moeten uitkomen. Als je een beetje goed mikt met die warmachines, staat er niet veel meer recht na twee beurten schieten...
2019 - Gekocht : 0 | Geschilderd : 22
_____________________________________________________________________
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline grimduck  
#8 Posted : Wednesday, August 13, 2008 5:49:07 PM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

ass'es zijn dacht ik geen character meer.
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline svennh  
#9 Posted : Wednesday, August 13, 2008 6:03:57 PM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Klopt, assasins zijn wel characters maar tellen niet als character. Ik dacht dat dit te weinig was.
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline Shadowhunt3r  
#10 Posted : Wednesday, August 13, 2008 6:20:32 PM(UTC)
Shadowhunt3r

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/2/2007(UTC)
Posts: 702
Man
Location: Edegem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Het is moeilijk te zeggen of dit een goed leger is. Den boek is net uit, dus het is voor iedereen nog een beetje aftasten hoe effectief sommige units zijn.

Probeer wat games te spelen met dit leger en kijk hoe het gaat.

Het lijkt een zeer elite leger, met een gecombineerde aanval van de knights en de hydra kun je wss wel een opening forceren in elk leger. De corsairs lijken mij ook wel goeie vechters, terwijl de spearmen en wizard kunnen dienen als support (flanken beschermen en kleine units opblazen met magic) voor u knights + hydra. 1 bt is nogal weinig om echt schade te doen aan een unit.

Later kun je dus overwegen een extra BT te kopen en een ander regiment zoals fast cav (dark riders). (Black guard zijn trouwens ook zeer goed volgens de commentaren op de forums). Hiervoor kun je spearmen en een assasin thuislaten.

Ah ja nog een tip: dark riders zijn zeer duur om te kopen (10€ het model), maar je kunt mits wat handigheid zeer makkelijk wood elf glade riders converteren!
Offline svennh  
#11 Posted : Wednesday, August 13, 2008 7:03:41 PM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Bedankt voor de tip.
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline feanor  
#12 Posted : Monday, September 1, 2008 5:34:44 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
In mijn best draaiende 2000 punten lijst zitten 58 modellen, maar dat is wel een zware cav lijst: 3 nobles en 1 mage, 3*5 dragon princes, een chariot, 2 eagles, 2 bolt throwers en 5 scouts. Als ik wart meer infanterie speel komen er een 20-tal bij.

ik denk dat je lijst goed is, al zou ik er toch ook een unitje (of 2) fast cav insteken. Je hebt nu niets om te marchblocken, fanatics of andere leuke dingen te lokken of om gewoon op te offeren.
Offline aleondor  
#13 Posted : Monday, September 8, 2008 4:58:24 AM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

nadat ik de punten heb gezien van de infantery bij de nieuwe DE moet je zeker aan 100 geraken in 2K.
mijn infantery high elves leger zit aan minstens 80 modellen en dan is het heavy magic.
voor high elven elite infantery = 15 pts --> voor DE elite = 12 pts ...
ik denk dat het bij de nieuwe DE is dat je genoeg cheep units moet meenemen als cannonfodder en er voor moet zorgen dat enkelen toch de punch uitdelen, als je te weinig units gaat bijhebben in een leger zonder ward saves, T3 en sucky armour saves dan gaan high elven archers misschien zelfs nog eens hun punten opbrengen (whistle)

black guard zijn zeker nen must en fast cav ook. 40 spears is wat veel voor cannonfodder --> corsairs doen hetzelfde met nen betere save. als je er een unitje harpies kunt insquizen, zeker doen, behoren niet tot min core choice heb ik begrepen, maar slorpen ook geen special slots op.

sven ik ken jou stijl van dwergen en die van DE is volgens mij net omgekeerd, not all eggs in one basket. zeker zien dat je niet 5 cold one knights + general alleen naar voor stuurt tussen allemaal infantery.
met het nieuwe 0 spel gaan 2 lvl 2's redelijk potent zijn denk ik. D3+1 power dice. ik weet het sven, magic zal wel even aanpassen worden, maar ik denk dat je het zeker niet uit de dark elves gaat mogen laten. DE mages op horses in dark rider units zijn altijd wel nice, vooral omdat verschillende spells 12" range zijn etc.

voor bolt throwers, oftewel 2 oftewel geen. dual hydra lijkt mij wel lekker hard core (666)

hopes this helpes (sarge)
Awards:
UserPostedImage
Offline feanor  
#14 Posted : Monday, September 8, 2008 8:10:27 AM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
op het eerste rankingtornooi is al gebleken dat de beste optie cvoor de DE heavy magic is. en dual hydra lijstjes zullen veelvuldig voorkomen. 7 attacks met hatred aan S5 + nog een pack van de handlers (angry)
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.