Progress:
Het gaat wat trager dan gewenst wegens het te mooie weer, BBQ & andere geneugten (en leraar spelen voor de kinderen) staan de schildertijd wat in de weg maar gisteren en vandaag een beetje vooruitgang geboekt. Bijkomstig weet ik nog niet 100% waar ik wil uitkomen dus heb ik geopteerd om verschillende manieren te testen. Het doel is ook om wat ervaring op te bouwen met verschillende technieken en wat te experimenteren. Wat me het meeste verrast is dat ik er, dankzij beter gereedschap, meer plezier in heb dan vroeger. De wet palette, painting handle en daylight lamp zijn echt wel aan te raden.
I) Wash met Thrakka Green:
Met Scorpion Green drybrush
II) Dark Green Ink:
Met Scorpion Green drybrush
III) Scorpion Green, very light highlight.
Alle 3 de manieren naast elkaar (Drybrush was nog niet overal toegepast):
Manier III heeft mijn voorkeur maar is meer geschikt voor Gretchin (met mogelijks nog een yellow wash), daarna optie I en als laatste optie II. Maar omdat er gemengde meningen waren en ik er eigenlijk geen nood aan zie om maar 1 huidskleur te hebben, we zijn ook allemaal verschillend getint, ga ik mogelijks gewoon de methodes door elkaar gebruiken.
Lichaam, ogen en deel van de bretellen van figuur met de Dark Green Ink:
De rode delen moeten nog iets meer gehighlight worden. Hiervoor ga ik nog iets meer oranje in de mix doen. Momenteel heb ik gebruik gemaakt van Mechrite Red met daarna 50/50 Mechrite Red & Hot Orange. Daarboven op nog een heel lichte touch met Hot Orange maar dit zal ik nog eens moeten herhalen.
De ogen zijn Mechrite Red en blijven zo.
De hoorns van de helm zijn ook nog niet afgewerkt. Hier zal Bleached Bone wel van pas komen. Base is Scorched Brown en de 50/50 mengeling van de tunic. (GE + DY, zie hieronder)
De kleur van de tunic is Scorched Brown met daarna Graveyard Earth en dan nog 50/50 Graveyard Earth met Desert Yellow. Ik ga er nog een inkt over doen om te zien wat het resultaat is. Heb er 3 verschillende uitgekozen dus ik heb nog een beslissing te maken. De koorden van de tunic zijn Desert Yellow.
De helm, tanden en hoorns lijken met de logische volgende stap.
Als extra kleur voor mijn kleurschema zou ook blauw in het spel komen, hoe en waar ik het ga toepassen is nog een klein vraagstuk. Paars en Geel vallen ook nog binnen de opties maar ik wil er geen kleurboek van maken dus we zien wel.
Edited by user Thursday, April 23, 2020 12:40:07 AM(UTC)
| Reason: Not specified