Originally Posted by: matty Het was een leuk dagje enkel jammer van de opkomst
Originally Posted by: Apocalypse ja das ambetant, 20 man die afzegt/er niet is, is veel maar het was plezant, dikke merci aan iedereen en vooral aan diegene die meegeholpen hebben!
Ja ik ben ook nogal teleurgesteld in de X-Wing community ... plaats voor 40 man, 31 man geregistreerd op T3 en uiteindelijk maar 16 spelers (waarvan 8 van Xhammer zelf !). Met momenten voelde het toernooi aan als een veredelde battlenight, wat toch niet de bedoeling kan zijn ?
Anyway, genoeg negativiteit, on to the fun stuff ... men matches
Ik speelde met dezelfde lijst als in hannover een paar weken geleden, en wel omwille van deze redenen:
- it's fun
- sterk genoeg in de huidige meta
- ik had geen tijd en goesting om iets nieuw te verzinnen/testen
list:
http://xwing-builder.co....w/808784/xhammer-specialMatch 1: Olivier DC14 (R2T3) Control BotsOok een heel leuke lijst om mee te vliegen, maar zeker niet makkelijk te noemen en blijkbaar kon hij nog wel wat oefening gebruiken want hij maakte af en toe wel foutjes. Na een paar beurten kon hij Fenn op een rots ionen waarna hij sneuvelde, maar dat had zoveel moeite gekost dat hij een serieuze damage achterstand had. 1 IG was bijna dood en de andere bijna half, dus het tij keerde snel en uiteindelijk kon ik die ene zwaar gehavende IG afmaken.
49-34 winMatch 2: Patrick (Xhammer) Norra, Ten Numb en een TLT Y-WingLap een xhammer match, nooit leuk op een toernooi natuurlijk, maarja, met 50% van het deelnemersveld xhammer zijnde zat dat er aan te komen.
Patrick zijn lijst was zeer origineel en verre van meta te noemen. kudos
De match verliep al zeer snel zeer slecht voor mij ... ik probeerde een joust te vermijden want dat zou slecht aflopen. Maar door een slechte inschatting van mij liep het toch op een joust uit.
Hmm, zowel Fenn als Thweek met maar 1 hull over na ronde 2, dit ging hier rap gedaan zijn.
Gelukkig herpakte ik mij en kon de bumpmaster zijn rol goed vervullen voor zelf te sneuvelen ...
Het endgame was zeer interessant: een full HP Y-Wing vs een 1 HP Fenn met Pilot Skill 0 ! Dit ongewone duel heeft zeer lang geduurd en uiteindelijk als het tijd was heeft Fenn in de laatste beurt toch de Y-Wing kunnen verslaan.
Phew
100-66 winMatch 3: Steve (R2T3) Crimson Leader, Ezra, MirandaPfffff ... een stress/bomb list. Hetzelfde soort dat mij in Hannover 2 keer genekt had.
Maar bon, 3e keer goeie keer ?
En inderdaad, na een bait en switch kon ik in de 2e beurt zowel Crimson Leader als Miranda blocken en mijn aces waren in perfecte positie wat zowel voor Thweek als Fenn double modded range 1 shots op Miranda opleverde ... 9 hits/crits met 0 evade (+ een damage van Anti Pursuit Lasers). Exit Miranda (& Sabine), een droomscenario.
Maar Steve gaf het niet op, de beurten die daarop volgde een bommen/stress regen en kregen de aces het zwaar te verduren.
Ezra, Thweek en de jumpmaster moesten er aan geloven en opnieuw kregen we een zeer spannende endgame:
Fenn met 2 HP waarvan een Stunned Pilot crit (bumpen = 1 damage) vs Crimson Leader die nog in good shape was.
Gelukkig waren al zijn bommen op en was hij zelf stressed zodat hij mij heel moeilijk kon blocken. Fenn moest het voorzichtig aanpakken, maar uiteindelijk na een disengage en reengage kon hij de genadeslag toebrengen.
100-63 win Olé 3 wins, dat was mijn doel en dus was het al geslaagd voor mij.
Match 4: Gino (Xhammer) Rey, Rex & FennVerdorie, een identiek scenario als in Aalst, beide dezelfde lijst, beide 3 wins en weer de laatse match voor de cut ... toen is het mij niet goed vergaan, eens zien of ik het deze keer beter koen doen.
Ik wist dat Gino veel schrik had om geblocked te worden met Rey, dus had ik het vermoeden dat hij dit ten allen tijde ging proberen te vermijden. Dus ging ik Rey even negeren en zien dat ik rebel Fenn (& Rex die nooit veraf was) zo snel mogelijk kon uit schakelen. Die block lukte net niet de eerste beurt van de engagement en ik kon ook niet veel damage doen ondanks 2 redelijke shots van men aces. Rey week zoals verwacht uit, dus out of arc kon die ook niet veel damage doen die beurt. De volgende beurt moest rebel Fenn er wel aan geloven en wou ik achter Rey gaan, nu ik nog wat firepower had.
Helaas speelde Gino het heel goed en kon hij Thweek verschillende keren blocken met Rex waardoor die 3+ beurten niets kon toevoegen aan het gevecht. In tussentijd kreeg Fenn de kans om een double modded range 1 shot in arc te doen op Rey (gevaarlijk, maar uiteindelijk, dat is de plek waar Fenn wil zitten). Maar dat leverde helaas maar 2 damage op ... het returnshot van Rey was verwoestend en Fenn moest er aan geloven.
Hmmm, slechte trade. Uiteindelijk kon Thweek Rex afmaken, maar dat had véél te lang geduurd want ondertussen was de jumpmaster er ook zo goed als aan.
Endgame: half points Rey vs Thweek (2HP?)
Ik heb geprobeerd Rey te ontwijken en zo op punten te winnen en uiteindelijk is dat gelukt dankzij een klein mirakel want eigenlijk had gino moeten winnen zoals de kaarten op tafel lagen
66-65 "win"Allright, top 4
Halve Finale: Manuel (R2T3) met Thweek, Fenn, GuriEen zeer gelijkaardige lijst (Fenn & Thweek waren bijna identiek) en ook een initiative bid van 97 pts. De initiative roll off zou zeer bepalend zijn voor het verdere verloop, en die verloor ik.
Uiteraard gaf hij mij initiative en ja dan kan ik het kort houden. Zijn aces bewogen altijd na mijn aces en Guri was quasi onblockbaar door de advanced sensors/Starviper barrelrolls ...
Thweek kon ik nog afmaken, but that's it.
27-100 lossVerdiend gewonnen want hij speelde goed, en zeker niet teleurgesteld want ik had vandaag 5 zeer leuke matches gespeeld (no ghosts & no lohwricks) !
Prizes:Op naar volgende XXO ! (als die er nog komt ?)
Results:
https://www.tabletoptour...nt_results.php?tid=20147List Juggler:
http://lists.starwarsclu..._details?tourney_id=4290Edited by user Monday, April 23, 2018 12:50:44 PM(UTC)
| Reason: Not specified