In een poging om Quad Jumpers viable te maken (en eens iets anders te spelen dan Kettsu Bossk) heb ik dit lijstje bijeen gesmeten:
http://xwing-builder.co.uk/view/683301/fenn-deere-Ik had er voordien al wat testmatchkes mee gedaan en dat viel redelijk goed mee ...
1 Fenntastic BeastsAl meteen een zware matchup: Steve met Fenntastic Beasts: Fenn Rau en 2 Jumpmasters met torpedoes en allen met Attanni Mindlink ... Zeer moeilijke matchup voor mijn list en ja hoor, na wat jagen waren beide Fenn's er uit, maar ondertussen was er ook al een Quad Jumper dood. De torpedoes waren dodelijk en wat later was heel mijn squad er aan en was er nog 1 jumpmaster full en 1 half ... 152-48 loss.
Uiteindelijk gaat Steve het toernooi winnen en deze matchup was te hard voor de Quad Jumpers, dus niet echt teleurgesteld...
2 Kath Scarlet & DengarDeze keer een match tegen Greg van Ego Squadron en weer big guns ... Kath Scarlet & Dengar. Het ging er zeer hard aan toe, en Kath kreeg zeer veel te slikken. Wanneer die neerging was het nog 1 QJ, Fenn en de Y-Wing vs Dengar ...
Uiteindelijk werd het heel spannend was het Dengar vs een Y-Wing, die elkaar tegelijk afmaakten. Dan maar een final salvo waarbij ik 9 dice had en Greg maar 6 ... 5 hits vs 1 = Win for me :)
3 Triple X-WingsEen match vs Patrick met een vrij old school lijstje (3 T65 X-Wings) en hier konden de QJ's echt hun ding doen ... 3 keer heb ik een X-Wing op een asteroid kunnen tractoren waardoor hij er in de daaropvolgende activation nog eens moest over vliegen ook ... Het was vrij rap gedaan ... Enkel de QJ's verloren. 160-40 gewonnen
4 Fenntastic Beasts bisOpnieuw Fenntastic Beasts ... Michel van EGO Squadron deze keer. Weinig over te zeggen, de match verliep vrijwel hetzelfde als match 1 maar nu zelfs nog 2 jumpmasters op full opt einde ...
168 - 32 loss.
5 Omega Leader, The Inquisitor en Kylo Ren shuttleEen laatste match vs een speler uit Kortrijk Kevin (die ook meegaat naar het EK in juni). Omega Leader, The Inquisitor en Kylo Ren shuttle. Met de shuttle heeft hij wat fouten gemaakt, heeft maar 1 keer kunnen schieten en stond nadien op de rotsen => afgemaakt door QJs en de TLT. Omega Leader is 2 beurten achter elkaar op rotsen gezet door een QJ en werd dan afgemaakt door Fenn.
Opt einde was het een Ace duel, mijn PS9 Fenn vs zijn PS8 Inquisitor. Hij heeft dapper gevlogen, maar uiteindelijk toch gesneuveld tegen Fenn. 135 - 65 win
3 wins uiteindelijk en dat was beter dan mijn vooropgesteld doel voor vandaag (ik wou 2 wins en 1 zeer close loss)
Dus voor mij ist een geslaagd experiment. QJs zijn zeer fun en in de juiste lijst zeer waardevol.
Prijzen: alt-art Veteran Instincts en Swarm Leader + acryl ion en tractor beam token.
Robin ging lopen met de troostprijs ! Een Mist Hunter + 2 Ion tokens en ne alt art Swarm Leader nog
Edited by user Monday, May 8, 2017 11:36:27 AM(UTC)
| Reason: Not specified