logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wiz  
#1 Posted : Monday, November 23, 2015 10:05:48 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Ik was vant weekend wat verkondigingen aant doen ivm X-Wing en ik wou die graag even backen met wat harde cijfers want ik weet niet of iedereen me geloofde Smile
Dus heb ik deze meta-analyse topic gevonden ivm Worlds 2015:
https://community.fantas...577-2015-worlds-results/

Specifiek:

Faction breakdown:

Rebels: 40.63%
Scum: 34.38%
Imperials: 25.00%

=> Imperials zijn het minst populair dit jaar, en idd de meest sappige combinaties zijn te vinden bij de Rebels en de Scum. Hopelijk trekken ze dat terug wat recht.

Imperial Ships by points:

TIE Fighter: 8.11%
TIE/FO: 0.00%

TIE Advanced: 4.30%
TIE Interceptor: 5.22%
Firespray: 0.00%
TIE Bomber: 0.00%
Lambda Shuttle: 2.98%
TIE Defender: 0.00%
TIE Phantom: 2.54%
VT-49: 1.85%
TIE Punisher: 0.00%

=> De nieuwe TIE/FO's lijken misschien wel beter op het eerste gezicht, maar een 25% cost increase voor een shield en een beter dial zijn het niet waard en kan je die point elders beter spenderen. Op competitief vlak gebruikt iemand de TIE/FO's om die reden.

Geluk/tactiek:

De winnaar was voor de derde keer op rij Paul Heaver, met een 4-ship Rebel build. Als 3 jaar achter elkaar dezelfde speler wereldkampioen wordt wil ik niet meer horen dat X-Wing grotendeels geluk boven skill is. Het is een zeer tactisch spel met meer onderliggende mechanismen dan je zou denken. Maarja, de dice zijn natuurlijk altijd een factor ... Wink

Gozanti Carrier:

4 docked TIE's (of advanceds, interceptors, bombers) kunnen deployen uit een huge schip lijkt misschien niet zo effectief. Ze van int begin deployen levert idd meer overall firepower op.
1 van de voordelen is wel dat je met de Gozanti een squad veilig 'behind enemy lines' kan brengen, want de TIE's zijn onkwetsbaar zolang ze gedocked zijn.
Daarbovenop worden de TIE's gedeployed tijdens de activation phase van het huge schip (dwz na alle andere pilots) wat er voor zorgt dat je met die TIE's je movement kan zetten na alle aces alsof je pilot skill 12 hebt en u dus perfect out of arc kunt zetten of kunt positioneren om de volgende beurt uit te halen met 4 schips die er een beurt geleden niet waren.
Of het echt heel usefull gaat zijn zal de toekomst uitwijzen Tongue

Edited by user Monday, November 23, 2015 10:09:57 AM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline Apocalypse  
#2 Posted : Monday, November 23, 2015 11:38:39 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
=> Imperials zijn het minst populair dit jaar, en idd de meest sappige combinaties zijn te vinden bij de Rebels en de Scum. Hopelijk trekken ze dat terug wat recht.


idd want het zou logisch zijn dat de factie die een deatstar kan bouwen ook de meeste geld voor R&D en fighters heeft he maar zo is het "onrealitisch" imo :)
zijn trouwens elk jaar al het minst populair geweest, enkel het eerste was het +- in evenwicht:

2013 2014 2015
Rebels 56.25% 62.50% 40.63%
Imperials 43.75% 37.50% 25.00%
Scum 34.38%

ook interessant vind ik:

Turret Usage by Points
2013 2014 2015
Overall 22.75% 30.02% 34.56%
Rebel 40.44% 48.03% 39.94%
Imperial 7.53%
Scum 47.86

Edited by user Monday, November 23, 2015 11:46:30 AM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline MisterB  
#3 Posted : Monday, November 23, 2015 12:06:14 PM(UTC)
MisterB

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 1/3/2008(UTC)
Posts: 669
Man
Location: Terhagen

Thanks: 1 times
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Empire moet het hebben van quantiteit en de andere van kwaliteit. Dermee dat empirial schepen goedkoper zijn. Ook zullen ze vooral den R&D in de death star steken en dus minder in schepen.
UserPostedImage
Offline Necro  
#4 Posted : Monday, November 23, 2015 6:30:56 PM(UTC)
Necro

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 644
Man
Location: Elewijt

Thanks: 50 times
Was thanked: 17 time(s) in 13 post(s)
Interessant topic!
Ik vond het indeed wel straf dat Scum al 35% van de lijsten vertegenwoordigd, maar ik geloofde u wel hoor! Smile

Amai, 3 jaar op rij dezelfde kampioen, dat is nog straffer! Wink
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.