Xhammer
»
Hobby
»
Terrain & Scenery
»
Descent floortiles project
Rank: Advanced Member
Groups: Administration, Xhammer Member, Member Joined: 6/20/2008(UTC) Posts: 499   Location: Brecht Thanks: 9 times Was thanked: 13 time(s) in 11 post(s)
|
Ik ben eindelijk toch aan mijn floortiles begonnen! Ziehier de eerste resultaten (sunglasse  Sorry voor de crappy kwaliteit, 't is getrokken met mijne gsm :-$ |
Awards: |
|
|
|
Rank: Administration
Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member Joined: 10/4/2007(UTC) Posts: 5,961  Location: Terhagen Thanks: 102 times Was thanked: 143 time(s) in 113 post(s)
|
foto is perfect voor een WIP (y)
dat casten lukt wel precies he, hoeveel blokjes moet je nog doen voor ge alle tiles kunt maken ;) |
|
|
|
|
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 10/6/2007(UTC) Posts: 1,432  Location: Belgium - Flanders Thanks: 15 times Was thanked: 8 time(s) in 7 post(s)
|
wiz wrote:foto is perfect voor een WIP (y)
dat casten lukt wel precies he, hoeveel blokjes moet je nog doen voor ge alle tiles kunt maken ;) Ik gok maal 200 =d. Maar inderdaad prachtig, had dat ook ooit eens op mij TODO-lijstje gezet. Heb die lijst momenteel geformatteerd omdat het er toch niet van komt. :-k |
Xhammer Snotling
Shit happens... a lot |
|
|
|
Groups: Administration, Xhammer Member, Member Joined: 6/20/2008(UTC) Posts: 499   Location: Brecht Thanks: 9 times Was thanked: 13 time(s) in 11 post(s)
|
Ik moet de ene mold 34x casten en de andere 24x, dus da zijn VEEL blokskes (doh) Ik ben er gisteren even mee bezig geweest en ik heb toch van elks al 4 casts kunnen maken. Ik moet zeggen, die dental plaster is echt zalig om mee te werken: enorm stevig, vergeefelijk als ge een foutje maakt en de luchtbelletjes vallen goed mee (hoewel ik binnenkort zowizo ga casten met wet water).
Weet er iemand trouwens waar ik goedkoop kurken panelen kan kopen? Voorlopig heb ik enkel maar kurk van de juiste dikte op rol gevonden bij den Hubo en da was ineens 8m... Als er iemand suggesties heeft voor andere materialen als ondergrond waar ik de blokjes op kan plakken moogt ge altijd voorstellen. Ik heb het ook al gezien dat ze een soort van piepschuim gebruiken, maar dat heb ik helemaal niet teruggevonden. |
|
|
|
Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member Joined: 10/4/2007(UTC) Posts: 5,961  Location: Terhagen Thanks: 102 times Was thanked: 143 time(s) in 113 post(s)
|
die piepschuim die zij gebruiken zal foamcore zijn, te vinden in elke hobbywinkel, licht en stevig.
Persoonlijk zou ik gaan voor MDF tegels (iets zwaarder en duurder) maar het wel waard denk ik. 3mm moet wel gaan maar liefst 6mm tegels zou ik denken. |
|
|
|
|
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 10/5/2007(UTC) Posts: 1,418
|
Idd wat Wiz gezegd heeft :) maar foamcore is zelf denk ik even duur als MDF. Toch als ge in ene keer een volledig plaat neemt. Laat die dan gewoon in 2 snijden in de doe het zelf zaak en voila. |
|
|
|
|
|
Wat zijn jullie 'stam' hobby winkels? Ik weet er eigenlijk maar ene zijn en das die op de turnhoutsebaan in borgerhout. Any recommendations? |
|
|
|
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 10/5/2007(UTC) Posts: 1,418
|
In kontich hebt ge eentje, daar haal ik foamcore. Plaster vanuit nederland, maar daar heb jij die ook van zekers ? En ebay, daar bezoek ik verschillende webshop die kleine dingen leveren.
Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk bij brico, hubo of selfmade te halen. |
|
|
|
|
Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member Joined: 10/22/2007(UTC) Posts: 2,500 Location: broechem
Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
|
wel ik heb thuis nog nen hoop kurk liggen die ik ga gebruiken voor mijn battle tafel ... en ik zou in jou geval echt wel voor MDF gaan. die kurk is te flexibel en da trekt krom ... dus gaa dat problemen geven voor uw plaster tegels eens die erop hangen.
Hubo, Gamma, Brico, Van den Broeck, ...
|
|
|
|
Xhammer
»
Hobby
»
Terrain & Scenery
»
Descent floortiles project
Forum Jump
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.