Met 2.0 kwamen nieuwe termen voor de toernooien en prize kits, en omdat dit voor veel mensen compleet onduidelijk is wou ik het wat proberen te verduidelijken in deze topic. (voor mij zelf is het ook nog niet helemaal duidelijk, dus tis een Work In Progress ...)
Ik gebruik deze post van FFG als bron:
https://www.fantasyflightgames.com/en/op/x-wing/
Van 'klein naar groot' hebben we deze toernooien/kits:
- Attack Run kits: de kleinste kits zijn de Seasonal kits van vroeger en bestaan enkel uit alt-arts (en heel misschien een paar tokens?) en zijn bedoeld om doorlopend kleine toernooikes te ondersteunen door het jaar heen
- Deluxe Wave Kit: deze kits zijn nieuw en zullen bij elke nieuwe wave uitkomen (+/- 2 keer per jaar). Bedoeld om Wave-specifieke toernooikes te hosten in shops (vergelijkbaar met Store Championships ?)
- Hyper Space Trials: deze zijn best te verlijken met de Regionals van vroeger, elke erkende retailer mag een Hyper Space Trial houden, maar deze kits zijn een pak duurder geworden dan de ouder Regionals kits, dus ik schat dat we maar maximaal 2 of 3 van deze toernooien per jaar gaan zien (in België). De winnaar van een Hyper Space Trial krijgt een invitation voor Worlds (die niet meer Open is)
- Hyper Space Cup: dit is een "upgraded" versie van een Hyper Space Trial, meer & exclusievere prijzen. Ik vermoed te vergelijken met een Nationals vroeger.
- System Open Series: deze exclusievere toernooien bestonden al en blijven 'speciaal' (slechts +/- 15 per jaar over heel de wereld verspreid). Exclusieve prijzen, Top 8 krijgt invitation voor Worlds (die niet meer Open is)
- Worlds: Dit blijft hetzelfde, het wereldkampioenschap, maar niet langer Open, dus enkel winnaars van Hyper Space Trials & Cups en Top 8 van de System Opens mogen komen.
De bye-structuur (store/regional/national) betaat niet meer bij mijn weten.
Al deze info is onder voorbehoud, want zoals eerder gezegd is het mij ook nog niet alles 100% duidelijk, maar tis al een goei begin dekn ik.
Edited by user Thursday, November 8, 2018 10:52:07 AM(UTC)
| Reason: Not specified