logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wiz  
#1 Posted : Monday, December 5, 2016 2:33:52 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Er zijn geruchten dat er in februari ook nog een regional in Bergen gaat plaatsvinden:
https://www.facebook.com...malink/1749181725345482/

More details TBA.

Edited by user Tuesday, January 31, 2017 9:02:37 PM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline wiz  
#2 Posted : Tuesday, January 31, 2017 9:02:12 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Eindelijk is de datum en locatie bekend: https://www.tabletoptour...tournament.php?tid=18614

k ga er naartoe proberen te gaan. Het toernooine dd dag nadien in Leuven zal dan misschien wegvallen voor mij.
Offline wiz  
#3 Posted : Wednesday, February 1, 2017 11:02:13 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
35/48 ondertussen ... zal vandaag wel volzet geraken nu the word begint te spreaden ...
Er kan nog 2 man meerijden met mij, vertrek vanuit Terhagen.

Voor dat van Leuven de dag nadien ga ik me dus uitschrijven, Robin moet 1 dag studeren dat weekend voor de aankomende examens. Pijnlijke keuze want dat toernooike in Leuven zal ook wel plezant zijn ... maar een regional kan ik niet laten liggen ...
Offline wiz  
#4 Posted : Thursday, March 2, 2017 9:44:39 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Ah yes, Matthias gaat mee ! Nu zijn we al met 3 voor de Xhammer delegatie Wink
Regional van Bergen is 1 van de grootste toernooien van het land (48 seats)

Je kan nog meedoen, nog 3 plaatsen beschikbaar, er is nog 1 plek vrij in de wagen als je wil meerijden & lijsten moet voor morgen binnen ThumpUp
Offline wiz  
#5 Posted : Sunday, March 12, 2017 9:38:13 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Ok, tijd voor het verslagje.

Ik speelde gisteren met dezelfde lijst als op de regional van Bxl en ook dezelfde lijst als het Xhammer championship (Kettsu & Bossk). Deze lijst heb ik bedacht met het verslinden van x7 Defenders in het achterhoofd, wat in Bxl heel goed gelukt was. Echter gisteren in Bergen heb ik 0 Defenders tegengekomen (er waren er wel een hoop, maar toevallig dus niet mijn opponents) ... Dat zorgde wel voor heel interessante matches & creatief vliegen was vereist ! Blink

1. Fenn Rau, Manaroo, Torpedo Scout

Een Attani Mindlink lijstje gevlogen door een heel toffe fransman, Nicolas (#84). Het ging er loeihard aan toe want na de engagement ging er elke beurt een schip van tafel in deze volgorde: Torpedo Scout, Bossk, Fenn Rau, Kettsu ... Op 6 beurten wast dus gedaan en enkel een half health Manaroo bleef over. Heel fun, maar wel een loss dus.

2. Kanan & Biggs

Volgende match was vs Niek (#21) met een Kanan & Biggs lijst. Zeer betrouwbare lijst die het vaak heel goed doet ook. Kanan kan door zijn focus tokens aanvallen afzwakken op hemzelf en Biggs terwijl hij zelf hard uithaalt met 4 dice front of rear + nog eens een dubbel TLT shot opt einde. En soms zelfs 2 TLT shots per beurt als het goed uitkomt. Dan telt de damage zeer snel op !
Bossk zijn alpha strike is hier een beetje de mist in gegaan wegens foute keuze van target lock ... waardoor redelijk snel Kettsu er alleen voor stond.
Niek dacht dat het al in de pocket was, maar dankzij wat handig vliegen (thank god for engine upgrade) heeft Kettsu ze nog alletwee afgemaakt !

3. Parattani

Ok, de eerste keer dat ik deze metalijst moest bestrijden met mijn list, dus dat was wel even spannend. Maar Steve (#17) had duidelijk the true power of Bossk onderschat, want die heeft Fenn geoneshot, nadien Manaroo geoneshot en uiteindelijk is ook Assaj ten onder gegaan, maar die heeft wat langer tegengesparteld.

4. Rey & Fat Miranda

1 ding viel op, er waren veel Falcons te zien op dit toernooi, Rey kwam heel vaak voor in combinatie met Finn en nog wat andere crew, en terecht, want die kan heel hard uithalen. Olivier (#16) speelde met Rey & Fat Miranda. Miranda was hier tot aan de nok gevuld met missiles en bommen, dus dit ging een gevaarlijk matchke worden. Gelukkig heb ik hem op een dwaalspoor kunnen zetten door te doen alsof ik volledig voor Rey ging maar opt laatste moment in de obstacles te draaien en voor Miranda te gaan ... hij dacht dat hij safe was voor Bossk zijn missiles, maar dat was buiten de tractor beam van Kettsu gerekend. Die trok Miranda netjes in arc en in range 2 van Bossk en die kon vervolgens niets meer doen met haar 0 evade vs de Cluster Missiles ... exit Miranda.

Rey was ook nog moeilijk om neer te krijgen, maar uiteindelijk is het toch nog gelukt dankzij nog een salvo missiles en Kettsu die het afmaakte een paar beurten later.

5. Poe & Rey (Purree in de volksmond)

Zowel voor Adrien (#15) en mezelf was dit de beslissende match om in de top-8 te geraken, dus het ging hard tegen hard gaan ... en inderdaad, deze match was zenuwslopend ! We hebben alletwee zonder fouten gespeeld, maar op een paar momenten heb ik veel geluk gehad met het evaden, waar ik zeer dankbaar voor was. (Adrien niet uiteraard, en dat heeft heel de zaal gehoord, in zijn typische stijl) Flapper

Uiteindelijk heeft hij toch een steek laten vallen met Poe (of was het misschien mijn geslaagde selfbump) want die stond op range 1 van Bossk, op een debris zonder focus token ... Cluster Missile & byebye Poe. Bossk was er de beurt nadien aan en dus was het nog een duel tussen Rey & Kettsu, en dat was op zich ook nog eens zeer spannend, want uiteindelijk bleef enkel Kettsu over met 1 hull ... amai, niet goed voor my little rikketik. OhMyGod

Phew, #5 in de ranking om in de Top 8 te gaan ! Al minstens even goed als een paar weken terug in Bxl dus, en heel content. Vanaf nu was het enkel nog maar gravy ...

Kwart Finale: Dengaroo

Lap, krijg ik al meteen Nand (#1 & wereldkampioen) met Dengaroo voorgeschoteld. Tja, wat kan ik zeggen, ik heb mijn best gedaan, maar mijn lijst is daar niet voor gemaakt Laugh
Deze lijst lacht met de alpha strike van Bossk door de target lock weg te countermeassuren met Dengar & achter Manaroo gaan met Bossk is onbegonnen werk want moest je ze in arc krijgen met Bossk dan geeft die toch gewoon de rode target lock door aan Bossk en kan je nog niet schieten met de missiles.

En inderdaad, Bossk heeft zijn missiles niet kunnen benutten en dus hebben Kettsu & Bossk hem maar op de 'klassieke' manier afgemaakt ... maar niet zonder zware prijs natuurlijk, Kettsu was al half dood en Bossk sneuvelde in Dengars return shot wanneer die stierf. Dan was het Kettsu vs een full health Manaroo, maar daar was geen beginnen aan dankzij de pain bot, feedback array, seismic torpedo en nog 2 tokens op Gonk ... het ideale endgame ship.

Dus eervol ten onder gegaan tegen Dengaroo, die we nu waarschijnlijk nooit meer gaan tegenkomen (na de FAQ).
Heel content van de gespeelde matches, weinig fouten gemaakt en goeie lijst.

Results komen later nog op T3, maar wie weet sluip ik nu weer wat dichter naar de Top 10 !

Prizes (idem als in Bxl)

UserPostedImage

Robin heeft zich ook geamusseerd maar het niveau lag wat te hoog daar vrees ik. Hij heeft wel een bye gekregen, maar verder dus allemaal losses.

Matthias, gaat gij uw wedervaren ook nog posten ? Smile

Edited by user Sunday, March 12, 2017 9:42:57 AM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline Necro  
#6 Posted : Monday, March 13, 2017 12:03:11 AM(UTC)
Necro

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 644
Man
Location: Elewijt

Thanks: 50 times
Was thanked: 17 time(s) in 13 post(s)
Thanks Wiz!

Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
Manaroo geoneshot

Huh? Hoe doede da? Confused

Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
Olivier (#16) speelde met Rey & Fat Miranda

Mja, Rey & Miranda vind ik ook ne zeer interessante combo, maar ik zou Miranda spelen met Homing missiles & TLT ipv bommen. Toch straf dat ge daar zo vlot tegen zijt gewonnen. (slaagt tegen eigenlijk Razz)


Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
5. Poe & Rey (Purree in de volksmond)

rofl LOL Had ik nog ni gehoord.

Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
Heel content van de gespeelde matches, weinig fouten gemaakt en goeie lijst.

Bravo Wiz! Knap gespeeld!
2 keer op rij de cut gehaald in ne regional is gene kattepis!
Ge behoort nu toch wel stilaan tot de (sub)top van België he ThumpUp
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#7 Posted : Monday, March 13, 2017 12:29:53 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Originally Posted by: Necro Go to Quoted Post
Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
Manaroo geoneshot

Huh? Hoe doede da? Confused


Glad you ask ! BigGrin

Misschien is 'oneshot' verkeerd uitgedrukt, eerst apply ik een tractor beam token met Ketsu ability, en deed ze en 1 of 2 damage op Manaroo met haar eigen attack, en plakt er vervolgens nog een tractor beam token op via de Shadowcaster title. Op dat moment heeft Manaroo 0 evade.

Dan schiet Bossk zijn Cluster missiles ... 2 keer schieten met 3 attack dice. Dankzij de Bossk ability mag ik bij elke attack een crit omzetten in 2 hits, dus 1 salvo cluster missiles vertaald zich geregeld naar 8 damage (mits dengar rerolls, guidance chips voor guaranteed crit, lage evade van de defender, zuckuss en crackshot voor als er toch ergens een evade de kop op duikt ...).
Soms zitten er nog crits bij die dan direct hits of major explosion kunnen zijn natuurlijk, maar dat is maar sporadisch en kan je niet op rekenen.

Maar omdat Kettsu en Bossk gelijktijdig schieten (PS 7) kan de schade enorm zijn ! (zeker jumpmasters, K-Wings, Y-Wings etc zijn er zeer kwetsbaar voor).

Het werkt niet elke keer, maar door de vele modifiers toch vaak genoeg om er op te kunnen rekenen. Laugh

Originally Posted by: Necro Go to Quoted Post
Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
Heel content van de gespeelde matches, weinig fouten gemaakt en goeie lijst.

Bravo Wiz! Knap gespeeld!
2 keer op rij de cut gehaald in ne regional is gene kattepis!
Ge behoort nu toch wel stilaan tot de (sub)top van België he ThumpUp


Tnx, ik doen men best om in de top 10 te geraken !
Offline Apocalypse  
#8 Posted : Monday, March 13, 2017 1:09:43 PM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
Alweer zeer knap gedaan Wiz!
you rule!
Offline wiz  
#9 Posted : Monday, March 13, 2017 6:12:41 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.