logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wiz  
#1 Posted : Monday, May 16, 2011 6:02:00 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Ik heb net de nieuwe TK book aangekregen en amai het is een pareltje, een plezier om in te bladeren en lezen.

Ik kan met blijdschap melden dat een aantal units (skeletons, priests, ushabti en tomb guard) minder duur zijn geworden. vooral bij de skeletons is het verschil aanzienlijk (van 8 naar 4 pts) :)

Chariots zijn duurder geworden, maar zijn dan ook veel sterker dan vroeger. De gewone horsemen zijn niet echt veranderd in prijs. Tomb Scorpion (iets zwakkere stats) & Carrion (iets betere stats) zijn ook niet veranderd in prijs.

De Screaming Skull Catapult is identiek gebleven, maar de Bone Giant heet nu Necrolith Colossus en is ook aanzienlijk goedkoper geworden en heeft een beetje andere rules (kan ook andere wapens & boog pakken zoals vroeger eens in een WD artikel beschreven). Je kan ook nog een andere soort Bone Giant pakken (Hierotitan) voor ongeveer dezelfde prijs maar die vervult een andere rol (heeft ipv een wapen een staff met 2 bound spells bij ...).

Op geen enkele afbeelding in de boek staat de Colossus of de Hierotitan ... dus ik durf er men kop op verwedden dat we zeer spoedig een colossus/hierotitan plastic monster kit mogen verwachten :)

Casket of Souls is ook goedkoper geworden, maar daar zijn de regels toch wel aanzienlijk veranderd, moet ik nog eens lezen (effect & range van light of death is compleet anders + casket kaput = bad voor TK leger).

Ushabti kunnen nu dus effectief ook bogen meenemen en er staan ook afbeeldingen van ushabti met bogen in de boek. Het lijken me geen convertions, dus ik vermoed dat die models wel kortelings zullen gereleased worden (in de 2e wave probably)

Verder de nieuwe units die we allemaal al gezien hebben uiteraard...

damn, nu moetek zien dat ik men catapulten afkrijg voordat ik het niet meer uithoud en aan die Necrosphinx begin te plakken ... :p
Offline feanor  
#2 Posted : Monday, May 16, 2011 8:55:43 AM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
casket is inderdaad een moeilijke. de spell is wel beregoed als hij erdoor komt, en kan nog overspringen naar andere units. en +D3 power dice is ook altijd goed natuurlijk.

de grootste zwaktes blijven:
- dat ze niet kunnen marchen (nooit),
- nu zelfs niet meer magical kunnen chargeren, dat is toch wel een groot nadeel,
- raisen bijna marginaal is,
- de priests nu normale wizards zijn. een miscast kan dus niet alleen je wizard kosten, maar heel je leger als het de hierophant is.

de grootste sterktes worden:
- normale units die op zich kunnen staan en geen raisne meer nodig hebben
- flying monster, de Necrosphynx
- veel betere carrion met S4 en elk 3 attacks
- dure maar zeer harde cav met de knights, al hadden de modellen beter gekund
- betere my will be done
- necrotects

Offline Mike  
#3 Posted : Monday, May 16, 2011 11:53:52 AM(UTC)
Mike

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/15/2010(UTC)
Posts: 440
Man
Belgium
Location: Hoevenen-city

Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Om het lijstje aan te vullen :
De horse archers zijn scouts (altijd leuke tactische optie)
Veel meer special characters (Arkhan the black is back, met als optie een vliegende chariot)
veel minder magic items
Chariots zijn standard "core"
Eindelijk plastic tombguard (die nog steeds geen heavy armour hebben).
Over het algemeen denk ik dat de tombkings sterker zijn geworden zonder te overpoweren.
Offline feanor  
#4 Posted : Monday, May 16, 2011 1:13:58 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
absoluut. Het wordt een leuk leger met veel keuzemogelijkheden.
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.