logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

3 Pages123>
Options
Go to last post Go to first unread
Offline aleondor  
#1 Posted : Thursday, December 6, 2007 5:08:51 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

Ik heb al laten horen (en na de vele events) dat ik graag nog eens nen big battle wil doen. Voor diegene die niet mee doen aan 40K wil ik even horen ofdat ze nen big battle zien zitten. Anders beter Lunar zijn idee van warbands (ondertussen weten de meesten al hoe dat moet zekers?)

greetz

Edited by user Thursday, December 6, 2007 5:18:05 PM(UTC)  | Reason: Not specified

Awards:
UserPostedImage
Offline ilmrik  
#2 Posted : Thursday, December 6, 2007 8:27:21 PM(UTC)
ilmrik

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/1/2007(UTC)
Posts: 94
Man

ik wil wel weer meedoen,
al zie ik een warband toernooi ook zeker zitten

voor mij is het dus eender
Awards:
UserPostedImageUserPostedImage
UserPostedImage
Offline Nemo  
#3 Posted : Friday, December 7, 2007 4:55:14 AM(UTC)
Nemo

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 89
Location: belgium

Voor mij ook goed.
One day the world will know and fear the name of Nemo The Great
Offline feanor  
#4 Posted : Friday, December 7, 2007 7:03:33 AM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
misschien is een combinatie mogelijk, verscheidene warband battles als voorhoede en scouting gevechten, en het resultaat bepaalt de opstelling (terrein, deployment, ...) en eventueel andere bonussen als de hoofdlegers elkaar tegenkomen.

Offline aleondor  
#5 Posted : Friday, December 7, 2007 10:43:12 AM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

ja we hadden vorige keer geprobeert zoiets op poten te krijgen (met generals compendium scenario int achterhoofd) Svennh was toen begonnen aan een leuk scenario, twas alleen oppassen dat met de batteltjes voor den big battle dat er dan nog wel genoeg tijd was voor nen big battle, want die loopt altijd erg uit. Maar mss gewoon simpel houden, 2 battles good vs evil border patrol? 500 pts?

1. 2 voorhoedes clashen wanneer bad zijn landing voor de invasie begint. (de voorhoede bij bad maakt deel uit van het hoofd leger, dus alle casualties mogen niet meer meestrijden voor den big battle.)
2. dan battle vs voorhoede good vs achterhoede bad, zal er voor zorgen in welken turn de reïnforcements opkomen bij bad. als good een bepaalde stelling positie of lijn kan verdedigen voor X aantal turns, dan zal de achterhoede later opkomen. ik weet nog niet zo'n heel goed systeem. misschien per turn dat de good het volhouden, zo veel turns komen de bad later op (500/200 pts die vs 1000/1500 moeten verdedigen) of de achterhoede komt zoiezo 1/2 turns later op. en als de good 3 turns volhouden nog nen turn later.


big battle, good vs evil (maakt niet zo zeer uit, gewoon vor ne simpele naam) soort last stand voor de good. het komt er heel den tijd op neer dat good met minder is, en dus in de 2 skirmishers ervoor bad moet verzwakken, en moet zien dat het in den big battle heel bad niet op zen dak krijgt (pakt dat bad dan nog eens 1000 pts versterking krijgt)

big battle aantal punten gaat van aantal deelnemers afhangen, nu al 4 (elfjes vs lizzies/undead?) anders als kristof wilt tomb kings/vamps vs elfjes, of elfjes/lizzies. Enfin ik ga niet voor een ander spreken, want als we ieders 3000 pts op tafel willen zetten, (en bad nog eens 1000 pts extra of zo) ik weet niet hoeveel iedereen thuis heeft staan.

any input is nice
Awards:
UserPostedImage
Offline feanor  
#6 Posted : Friday, December 7, 2007 11:41:11 AM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
ik kan hier jammer genoeg enkel ideeën leveren, want ik zal aan 't skien zijn tijdens XTC ;( enfin, da's ook overdreven natuurlijk ;)
Offline demonma  
#7 Posted : Friday, December 7, 2007 11:48:27 AM(UTC)
demonma

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 510
Man
Belgium
Location: Kerkstraat 101

Thanks: 2 times
Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Ik ben blij dat ik niet den enige ben die vind dat gaan skiën tijdens XTC overdreven is (666)
2019 - Bought : 71 - Printed: 20 - Painted : 0.10 (working on it) - Played : 1
Offline aleondor  
#8 Posted : Friday, December 7, 2007 1:58:52 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

ah dus geen kristof voor den big battle ;( enfin, gewoon zien dat we met minstens 4 man zijn, anders doen we beter war bands.

Edited by user Friday, December 7, 2007 2:00:44 PM(UTC)  | Reason: Not specified

Awards:
UserPostedImage
Offline svennh  
#9 Posted : Saturday, December 8, 2007 1:22:21 PM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
voor de good side kan je rekenen op de dwergen
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline Nemo  
#10 Posted : Saturday, December 8, 2007 2:28:19 PM(UTC)
Nemo

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 89
Location: belgium

dan hebben we eigelijk alleen nog een evil speler nodig hè
One day the world will know and fear the name of Nemo The Great
Offline lunar  
#11 Posted : Sunday, December 9, 2007 9:40:46 AM(UTC)
lunar

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/5/2007(UTC)
Posts: 50
Man
Location: Mortsel

Ik kan wel een béétje chaos leveren , of anders wil ik wel meedoen met dwergen...
Aangezien er toch meer interesse is in mega battle dan warbands!
TrueBorn Warrior!
Offline aleondor  
#12 Posted : Monday, December 10, 2007 8:21:06 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

dawi + asur: last stand
undead + lizzies: assault

ik denk dat als we ieders 2500 pts meenemen, lizzies + undead 500 pts meer ieders (reïnforcements)dat het moet lukken. zoals gezegd 2 korte kleine schermutselingen die niet al te ingewikkeld zijn en dus rap kunnen gespeeld worden en daarna den BIG BATTLE. als er mensen zijn die de teams liever anders zien (asur + asur vs dawi + undead?) of die minder/meer punten willen melden die handel.

We kunnen het ook allemaal simpel houden he. ieders 3000 pts en nen lekkeren big battle houden. Als het sop de kool niet waard is (proberen alles in 1 ding te steken maar uiteindelijk geen fijne warbands, geen fijne big battle dan beter gewoon nen big battle)

we kunnen ook omgekeerd spelen, big battle en als we nog zin en tijd hebben border patrol of zo?

laat jullie gedachten horen zodat we het snel ineen kunnen steken en dat het niet ingewikkelder wordt dan nodig (ik heb vorige keer gemerkt, hoe meer werk je in de voorbereiding steekt, hoe meer volk onderweg afhaakt)

greetz
Awards:
UserPostedImage
Offline Nemo  
#13 Posted : Tuesday, December 11, 2007 6:58:27 AM(UTC)
Nemo

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 89
Location: belgium

ik kan niet aan de teams uit :-s
Als ik het goed voorheb zijn er 2 dwarf spelers, 1 he speler, 1 lizardmen speler en 1 undead speler.
Maakt samen 5 spelers.
One day the world will know and fear the name of Nemo The Great
Offline aleondor  
#14 Posted : Tuesday, December 11, 2007 9:20:29 AM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

oeps, euhm, hmmm, ok, we kunnen iedereen vs de dwarfs doen? we komen met zen drieën toch niet aan het aantal dat svennh in zen eentje in de kast heeft steken ;( (toch niet geschilderd)

??? klinkt dat goed? dus svennh als jij zo lief wilt zijn om lunar wat geschilderde dwergen te sponseren? (ik weet niet hoeveel lunar geschilderd heeft, maar ik meen te begrijpen dat dat niet zo veel is)
we maken het ineens big? 9000 pts dwergen vs 3000 undead/high elves/lizzies? of liever 6000 pts vs ieders 2000? Ik heb al eens 16000 pts gespeeld op 1 tafel, het is toch afgeraakt op enen dag...

18000 pts is echt wel veel, maar moet wel machtig zijn, als we de introkes skippen hebben we echt wel nen big battle om van te smullen.
Awards:
UserPostedImage
Offline Nemo  
#15 Posted : Tuesday, December 11, 2007 2:45:00 PM(UTC)
Nemo

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 89
Location: belgium

mijn voorkeur gaat uit naar 6000. Ik wil graag ook nog iets anders doen die dag :)
en in dat geval zouden de dwarflegers best de regels moeten volgen van 3 2000 ptn legers. kwestie van evenveel lord slots enzo te hebben.
En voor de rest geen scenario's gewoon pitched battle. Mijn ervaring met big battles zegt dat hoe simpeler ze zijn hoe beter ze zijn.
One day the world will know and fear the name of Nemo The Great
Offline aleondor  
#16 Posted : Tuesday, December 11, 2007 9:37:18 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

all right 12000 pts, 6x2000 pts, (bij de dwarves, geen 3 anvils of zo (zijn die 0-1?), of 3x dezelfde überharde rune combo?)

ik wil alvast even vragen ofdat wiz en zo nog scenery hebben voor den fantasy big battle? normaal gezien is dat er altijd, maar vragen kan nooit geen kwaad.
Awards:
UserPostedImage
Offline svennh  
#17 Posted : Wednesday, December 12, 2007 11:35:33 AM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Ik ben ok nog van plan om die dag vanalles te doen dus ik wil wel een megabattle doen maar geen giga battle!! Ik stel voor als we met vijf zijn dan stap ik er wel uit en kan je twee tegen twee. Als Lunar dan zegt welke dwergen hij wil zal ik zorgen dat die re zullen zijn. Wat ik wel zie zitten is een battle waarvan een strategisch punt, laten we zeggen een meteoriet die pas is neergestort in midden van het celd en al wie op einde van 8 ronde de meeste punten binne n de 12" heeft is gewonnen. En zo speelt ierder voor zijn eigen. Dan zie ik dit wel zitten. Ik heb ervaring dat als je een battle speelt met grote legers dan duurt het ontzettend lang. En voor iniatief wie eerst wat zet wordt elke ronde kaartjes getrokken.
Wat denkenn jullie ervan?
e
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline aleondor  
#18 Posted : Thursday, December 13, 2007 9:30:07 AM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

5 vs 5 battle? klinkt interessant. maar wordt dat niet wat chaotisch? of toch 2 partijen en dan hetzelfde scenario? het is simpel dus het gaat het spel niet vertragen. maar dan doe je wel mee? of gewoon met zen vieren? ieders 2000 pts nog altijd.
als je niet mee doet, dan speel ik wel met lunar tegen the vile evil. doen we dan 4x3000 pts? en als we met 5 spelen 5x2000? het scenario klinkt zoiezo goed. gaat wel grappig zijn dwergen die om ter eerste naar het midden van de tafel lopen (666) (applause)
Awards:
UserPostedImage
Offline lunar  
#19 Posted : Thursday, December 13, 2007 1:15:01 PM(UTC)
lunar

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/5/2007(UTC)
Posts: 50
Man
Location: Mortsel

Voor mij allemaal goed...
Aleondor : Lopen? Platschieten en dan rustig op't gemakske slenteren jah (666) (box)
TrueBorn Warrior!
Offline aleondor  
#20 Posted : Thursday, December 13, 2007 1:15:54 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

exactly my idea (666) (whistle) ;)

Edited by user Thursday, December 13, 2007 1:16:49 PM(UTC)  | Reason: Not specified

Awards:
UserPostedImage
Offline aleondor  
#21 Posted : Thursday, December 13, 2007 1:35:48 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

lk
Awards:
UserPostedImage
Offline lunar  
#22 Posted : Thursday, December 13, 2007 2:53:35 PM(UTC)
lunar

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/5/2007(UTC)
Posts: 50
Man
Location: Mortsel

gij?
TrueBorn Warrior!
Offline lunar  
#23 Posted : Thursday, December 13, 2007 3:03:08 PM(UTC)
lunar

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/5/2007(UTC)
Posts: 50
Man
Location: Mortsel

Dus misschien effe een DUIDELIJK overzichtje : (applause)

-4 Of 5 spelers : Ilmrik , Aleondor , Lord JW , Svenh , en mijzelf
-Of nen big battle (met 4) of zo'n ander ding (eventueel met 5? moet svenh nog laten weten)
-2000 punten per leger voor dat andere ding , 3000 voor den big battle?
TrueBorn Warrior!
Offline Nemo  
#24 Posted : Thursday, December 13, 2007 7:11:34 PM(UTC)
Nemo

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 89
Location: belgium

allemaal goed
One day the world will know and fear the name of Nemo The Great
Offline aleondor  
#25 Posted : Monday, December 17, 2007 12:13:02 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

all right ieders 3000 pts, we zijn met 5 (ikke, Lunar, svennh, nemo en ilmrik) svennh is zo lief om voor lunar dwergen te voorzien, aant begin van iedere beurt trekt iedereen 1 kaartje met nr erop in die volgorde wordt er gespeeld. wie na 8 beurten het meeste punten (non-fleeing) bij het centerpiece heeft staan is de winnaar. simpel concept van svennh, maar is volgens mij een ware tactische topper.
bedankt voor de input svennh.
Awards:
UserPostedImage
Offline svennh  
#26 Posted : Monday, December 17, 2007 3:40:03 PM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Zorgt er wel voor dat ik op voorhand weet wat ik moet meebrengen van dwergen, ik ga niet alles meenemen.
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline lunar  
#27 Posted : Monday, December 17, 2007 5:28:52 PM(UTC)
lunar

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/5/2007(UTC)
Posts: 50
Man
Location: Mortsel

Moet alles geschilderd zijn?

Zonee : Ik graak zéker aan 3000!!!
Zoja : ik stuur je nog een pm svenh
TrueBorn Warrior!
Offline aleondor  
#28 Posted : Monday, December 17, 2007 5:51:50 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

...
Awards:
UserPostedImage
Offline Shadowhunt3r  
#29 Posted : Monday, December 17, 2007 5:59:38 PM(UTC)
Shadowhunt3r

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/2/2007(UTC)
Posts: 702
Man
Location: Edegem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Ik denk dat het nog wel lang gaat duren voordat we een volledige geschilderde fantasy megabattle kunnen doen.
Dus nee, het hoeft niet allemaal geschilderd zijn, wat je wel kunt doen is proberen zoveel mogelijk van je geschilderde units in je 3000 punten lijst te steken :d
Offline lunar  
#30 Posted : Tuesday, December 18, 2007 7:52:47 AM(UTC)
lunar

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/5/2007(UTC)
Posts: 50
Man
Location: Mortsel

Alright , ik graak zéker aan 3000 punten , toch bedankt svenh!
TrueBorn Warrior!
Users browsing this topic
3 Pages123>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.