logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline Apocalypse  
#1 Posted : Thursday, August 6, 2009 5:59:18 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
Blizzard schuift Starcraft II door naar 2010

In het financiële rapport waarin Activision Blizzard de laatste kwartaalcijfers bekendmaakt, geeft de uitgeverij ook aan dat het strategiespel Starcraft II: Wings of Liberty niet meer voor de kerst zal uitkomen, maar pas in de eerste helft van 2010.

Het hoge woord is eruit: Blizzard schuift Starcraft II door naar 2010. De mededeling is te lezen in het financiële rapport waarin uitgever Activision Blizzard de cijfers over het tweede kwartaal van dit jaar bekendmaakt. Blizzard heeft besloten het spel uit te stellen omdat de eigen portal Battle.net nog niet klaar is. De portal, waar een ranglijst van de best geklasseerde spelers bijgehouden wordt en waar online-spelers elkaar kunnen vinden en uitdagen, wordt door de ontwikkelaar onder handen genomen, maar het lukt Blizzard kennelijk niet om de service nog dit jaar op orde te hebben.

Het uitstel van Starcraft II komt niet onverwacht. Hoewel Blizzard nooit een officiële aankondiging heeft gedaan over de introductiedatum van het spel, liet Blizzard-directeur Mike Morhaime tijdens de E3 weten dat zijn bedrijf het spel vóór de kerst in de winkel wilde hebben. Al snel daarna rezen echter twijfels over de haalbaarheid van die voorspelling. Zo is de open bètatest van het spel nog steeds niet begonnen, wat voor sommige beursanalisten aanleiding was om uitstel van het spel te voorspellen. De onduidelijkheid over de introductiedatum zou zelfs de koers van het aandeel Activision Blizzard hebben gedrukt.

Blizzard moest de introductie van Starcraft II al eerder uitstellen. In 2008 maakte de ontwikkelaar bekend dat het spel in drie delen opgesplitst wordt. Het eerste deel, dat sinds de splitsing Starcraft II: Wings of Liberty heet, bevat een singleplayer-campagne en het multiplayer-gedeelte van het spel. De twee volgende delen zijn uitbreidingen die een nieuwe singleplayer-campagne aan het spel toevoegen. De campagne in Wings of Liberty concentreert zich op de Terran, één van de drie rassen in het spel, gevolgd door een uitbreiding rond de Zerg en vervolgens door een uitbreiding rond de Protoss, de twee andere speelbare rassen in het spel.
Offline Shadowhunt3r  
#2 Posted : Thursday, August 6, 2009 6:05:26 AM(UTC)
Shadowhunt3r

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/2/2007(UTC)
Posts: 702
Man
Location: Edegem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
No!

Ach ja, dan kunnen we iets langer genieten van een sociaal leven.
Offline Kahn  
#3 Posted : Thursday, August 6, 2009 6:07:02 AM(UTC)
Kahn

Rank: Advanced Member

Groups: Administration, Xhammer Member, Member
Joined: 6/20/2008(UTC)
Posts: 499
Man
Belgium
Location: Brecht

Thanks: 9 times
Was thanked: 13 time(s) in 11 post(s)
Geen nood, als't wa mee zit hebben we Diablo 3 om ons tot dan zoet te houden :D
Awards:
Offline koenraad  
#4 Posted : Thursday, August 6, 2009 6:30:13 AM(UTC)
koenraad

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 6/3/2008(UTC)
Posts: 131
Location: Edegem

ze moeten dan echt wel er iets moois van aan het maken zijn, vorig jaar in juni tijdens de blizzard-ding in parijs kon je al perfect een skirmish of een multiplayer (met 2) spelen en het zag er wel vrij af uit.

Terwijl diablo3 toen enkel maar wat mooie videos waren, dus het zou me verbazen dat diablo3 voor starcraft uitkomt, maar geen paniek blood bowl is er :p
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline Apocalypse  
#5 Posted : Thursday, August 6, 2009 6:36:31 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
waarschijnlijk komt SC2 begin 2010 uit & D3 eind 2010 he.
nuja, het enigste voordeel is nu dat het na men reis uitkomt & jullie dus gene voorsprong kunnen opbouwen :)
Offline grimduck  
#6 Posted : Thursday, August 6, 2009 1:05:57 PM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

ik vind da persoonlijk nu niet erg, mijn verwachtingen liggen vrij laag zal wel starcraft zijn met fancy graphic and dumbed down gameplay (als dat nog kan)

en nu heb ik waarschijnlijk sta ik nu op de to be killed lijst van Gino en Wouter. (shock)
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline Apocalypse  
#7 Posted : Friday, August 7, 2009 6:59:45 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
...en Michel, dus ni verschieten als ge 1 vd dagen ineens nimeer kunt inloggen ;)
Gisterendavond had ge chance dat ik met de fiets was en teveel dorst had om men glas water aan u te verspilllen :)
Offline wiz  
#8 Posted : Friday, August 7, 2009 1:33:52 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
ik ga er niet op ingaan, hij ist niet waard ;)

ik heb er geen probleem mee dat het wordt uitgesteld, heb liever dat het echt af is als het uitkomt + ik heb nog massas games liggen die gespeeld moeten worden #-o
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.