logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline svennh  
#1 Posted : Wednesday, January 28, 2009 8:27:46 PM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Beste ITers kan ik grotere DVD's kopen dan 4.7 gig en kan ik ze dan gewoon branden met Nero 8?
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wolf  
#2 Posted : Thursday, January 29, 2009 4:49:35 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
blue ray discs zijn wat groter ... maar als het is om een copieke te nemen van een filmke is het misschien gemakkellijker om eerst wat te comprimeren
2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline BloodEyes  
#3 Posted : Thursday, January 29, 2009 6:07:40 AM(UTC)
BloodEyes

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 765
Man
Location: Zandhoven

Thanks: 4 times
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Neen dus, die dingen zijn bewust kleiner gehouden zodat je die niet makkelijk zou kunnen copieeren. (vb een Film DVD is al snel meer dan 5GB)

Met comprimeren bedoelt Wolf natuurlijk DVDShrink (google het op).
2019 - Gekocht : 0 | Geschilderd : 22
_____________________________________________________________________
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#4 Posted : Thursday, January 29, 2009 6:35:01 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
moraal van het verhaal: DVD's kopiëren = verlies van kwaliteit ! (n)

en het is trouwens illegaal, maar dat wist je al wel zeker ? ;)
Offline Apocalypse  
#5 Posted : Thursday, January 29, 2009 7:23:16 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
tiens... blijkbaar ben ik de enige die van het bestaan van gewone double layer DVD's afweet :)
de 3 andere hierboven noemen zich nogtans ook IT'er dachtek :p
Die zijn 8,5 GB maar uwe schrijver moet die wel aankunnen (als er 'DL' opstaat zalt wel goed zijn denkek).
Voor Blue ray hebde zeker nen andere schrijver nodig.
Een andere optie is ze gewoon op Hard Disk te kopieren...ahum, ik bedoel natuurlijk backup'en ;)
of desnoods DVD-shrink ofzoiets maar dat zou ik in de eerste plaats gebruiken om geluid in andere talen ofzo eraf te zwieren zodat het kleiner wordt en als het dan nog niet past dan pas te gaan comprimeren want dan verlies je iets van kwaliteit (wel niet veel normaal).
Offline svennh  
#6 Posted : Thursday, January 29, 2009 7:36:44 AM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Bedankt allemaal, kan ik via de pc zien welk type van dvd writer ik heb?
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#7 Posted : Thursday, January 29, 2009 8:11:05 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Apocalypse wrote:
tiens... blijkbaar ben ik de enige die van het bestaan van gewone double layer DVD's afweet :)
de 3 andere hierboven noemen zich nogtans ook IT'er dachtek :p


I stand corrected :-#

maar ik heb me dan ook nog nooit ingelaten met zulke lage praktijken ... al mijn dvd's zijn origineel ;)

das zowat het enige dat ik nooit kopieer :)
Offline svennh  
#8 Posted : Thursday, January 29, 2009 10:13:57 AM(UTC)
svennh

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/12/2007(UTC)
Posts: 834
Location: mortsel

Thanks: 3 times
Wie zegt dat ik dvd filmen ga kopieëren?
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline BloodEyes  
#9 Posted : Thursday, January 29, 2009 10:43:46 AM(UTC)
BloodEyes

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 765
Man
Location: Zandhoven

Thanks: 4 times
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Niemand hier copieerd DVD filmen! :-$

ps de politie loert overal...

Edited by user Thursday, January 29, 2009 10:44:52 AM(UTC)  | Reason: Not specified

2019 - Gekocht : 0 | Geschilderd : 22
_____________________________________________________________________
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline DenDeef  
#10 Posted : Thursday, January 29, 2009 1:27:18 PM(UTC)
DenDeef

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/6/2007(UTC)
Posts: 1,432
Man
Location: Belgium - Flanders

Thanks: 15 times
Was thanked: 8 time(s) in 7 post(s)
Ik heb nog nooit van mijn leven iets gekopieerd!

Aangezien je bij iedere aankoop van CD's/DVD's auteursrechten betaald kun je niets meer stelen, je hebt er oemens voor betaald! Hoe kan iets nemen waarvoor je rechtmatig betaald hebt diefstal zijn?
Xhammer Snotling
Shit happens... a lot
Offline wiz  
#11 Posted : Thursday, January 29, 2009 2:02:15 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
DenDeef wrote:
Aangezien je bij iedere aankoop van CD's/DVD's auteursrechten betaald kun je niets meer stelen, je hebt er oemens voor betaald! Hoe kan iets nemen waarvoor je rechtmatig betaald hebt diefstal zijn?


right :-k

ik ben het daar helemaal niet mee eens :)
gelukkig is dit het off topic forum

even for the record: ik kopieer zelf ook naar hartelust, enkel films nooit :)
maar dit terzijde
Offline DenDeef  
#12 Posted : Thursday, January 29, 2009 7:34:27 PM(UTC)
DenDeef

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/6/2007(UTC)
Posts: 1,432
Man
Location: Belgium - Flanders

Thanks: 15 times
Was thanked: 8 time(s) in 7 post(s)
Hoe bedoel je?

Diefstal is iets ontvreemden van de rechtmatige eigenaar. Bij kopiëren ontvreem je zelf niets dus die definitie moet je iets ruimer zetten : Diefstal is je iets toeëigenen waarvoor je de eigenaar niet hebt betaald (gecompenseerd). Aangezien al die eigenaars via de regering je dwingen om hen te betalen ook al wil/heb je niets gekocht. (Dat noem ik pas diefstal) Dus heb je betaald voor die zaken dus pleeg je geen diefstal maar verwerf je gewoon het waar dat je rechtmatig toekomt.

Lijkt me toch een logische redenering?

Vandaag een spindle van 25 DVD's gekocht voor mijn moeder : kost spindle 4,48€ + taxen 15,**€. Daar trek je dan nog even de 21% BTW vanaf maar de rest wordt bezorgt aan de auteurs van media (muziek, films, ...) dus zij verwerven daarmee een deel van hun inkomsten. De taxen zijn dus 3x de kostprijs!
Xhammer Snotling
Shit happens... a lot
Offline wiz  
#13 Posted : Friday, January 30, 2009 4:36:27 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
zoals ik al zei, ik ben het daar helemaal niet mee eens. :)

akkoord, een deel van dat geld gaat naar de artiesten/software ontwikkelaars, maar dat bedrag is niet te vergelijken (veel lager) dan de inkomsten die ze mislopen (wat er van hen gestolen wordt dus). En ik ben er zeker van dat niet alle artiesten/software boertjes hun deel van de koek krijgen. Ik ben geen expert terzake maar dat is mijn mening. (y)

ik ben zeker geen moraalridder want ik kopieer ook naar believen, ik vind gewoon niet dat ge u moogt verstoppen achter dat argument in de waan van 'ik doe niemand kwaad want ze krijgen toch geld genoeg' om uw geweten te sussen. het blijft pikken jom ;)

ik wil hier geen flamewar ontketenen he, kwou gewoon maar ff zeggen dat ik een andere mening heb :)

Edited by user Friday, January 30, 2009 4:57:11 AM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline DenDeef  
#14 Posted : Friday, January 30, 2009 6:43:32 AM(UTC)
DenDeef

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/6/2007(UTC)
Posts: 1,432
Man
Location: Belgium - Flanders

Thanks: 15 times
Was thanked: 8 time(s) in 7 post(s)
ok, daar heb je gelijk in, die inkomsten gaan een volledige verkoop niet indekken in het geval ik er een 'illegale' content opzet, daartenegenover ga ik (hypothetisch gesproken als ik, ik duid hier niet op de auteur van deze post) ook betalen aan hen indien ik ze gebruik voor eigen materiaal (Wat ook neerkomt op diefstal). Deze regeling is aangenomen (ik heb geen weet van een algemene proteststorm van die auteurs hiertegen) door hen dus neem ik aan dat hun kosten zijn gedekt hierdoor. In het leven krijg je niet altijd value for your money or money for your value.

Ik vraag mij eigenlijk af wanneer ze die tax gaan toepassen op mobiele harde schijven, denk dat dat iets minder aanvaard gaat worden dan op de DVD's. Alhoewel we de laatste jaren toch blijkbaar alles slikken wat onze regering door ons strot ramt.

Je kan ook niet de prijs van een product in de winkel vergelijken met de waarde ervan. Distributie-, personeels-, verpakkings-, ... -kosten moeten er nog van worden gehaald. Want die auteurs krijgen ook niet het grote deel van de koek, dat blijft hangen bij de uitgevers, distributeurs, winkels.

Zelf koop ik games die de moeite zijn origineel, zelfs soms de special, 'nog duurdere', editions, om die mensen te steunen met hun harde werk. Als ik dan eerst enkele spellen kan testen door ze te downloaden en te spelen dan weet ik tenminste welk spel mijn zuur verdiende centjes waard is (Ik wil ook value for my money). Maar je moet niet ongerust zijn, een vriend van mij heeft altijd de allerlaatste spellen origineel omdat hij in die branche werkt en ik ga ze nu daar testen zodat ik geen 'illegale' handelingen moet uitvoeren.

Zo zijn er al een deel artiesten die het nut hebben gezien en hun liedjes te koop aanbieden op het internet. Het probleem hiermee is dat de distributeurs, uitgevers en winkels hun deel van de koek niet krijgen en die zijn daar natuurlijk niet zo gelukkig mee.

Ik wil ook niet Flamen, dit is gewoon een normale discussie. Ik ga ook niet kwaad worden omdat jij een andere mening hebt. Dit is gewoon mijn standpunt verder uitgebreid met jouw standpunt. ;) En ik snap ook dat al praten we er nog jaren over dat onze standpunten verschillend blijven.

Bij mij komt het er gewoon op neer dat ik word gedwongen om te betalen voor die zaken, ook al heb ik ze niet, en daardoor worden deze allemaal mijn eigendom. Ik heb er ten slotte voor betaald. Als deze financiële som de waarde van dat product niet dekt daar kan ik niet aan doen. Als iemand mij iets aanbiedt aan minder dan de waarde van het voorwerp en ik koop het dan wordt het mijn eigendom, dat is gewoon dom van de verkoper.
Xhammer Snotling
Shit happens... a lot
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.