logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wolf  
#1 Posted : Thursday, November 8, 2007 5:46:30 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
k ga stilaan beginnen om mijn Tomb Kings te plakken en schilderen. kleurpalet ligt al min of meer vast, ik ben nog niet zeker van de basing. één van de ideeën was om alle bases een "door de hitte gebarsten aarde"-look te geven. ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen.

Ideeën en tips, ook voor conversions en andere zijn welkom.
2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline wolf  
#2 Posted : Thursday, November 8, 2007 5:48:21 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
"BloodEyes" wrote:
In green stuff kun je veel van die dingen doen. maar waarschijnlijk zijn er ook goedkopere putties


"Larry" wrote:
Zoals Milliput. En inderdaad, putty is aan te raden voor zo'n dingen.


"Wiz" wrote:
feanor, Bij GW staat er een voorbeeldje verwenlijkt met greenstuff :

UserPostedImage
http://uk.games-workshop...warhammer/large-bases/3/

maar, ik heb misschien een goedkoper en eenvoudig alternatief voor u. Zelf wou ik mijn Tomb Kings basekes ook de 'dried-up-mud-plain' look geven, maar uiteindelijk ben ik gewoon gegaan voor zand, rotjes en hier en daar een flagstone. :)

http://www.schleiper.com...=TA24242095&SerieID=

voorbeeld: dit is het effect dat je zou krijgen bij witte verf op een zwartbaseke + crackle
UserPostedImage

Dit is wel wat je wil bereiken right ?

btw: mag ik vragen welk je painting schema is voor je TK ? en gebruik je weer de inkt-techniek ? Ik kan veel van u leren :p

Nu ik zelf ook wat meer aan het schilderen ben wil ik ook stilaan aan men TK beginnen. Ik dacht te gaan voor blauwe gewaden met gouden en zilveren details (zeer typisch zoals het dodenmasker van tutanchamon). Het overige metaal zou koperkleurig zijn, maar daan extreem geoxideerd => vooral turqois en wit.


2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline wolf  
#3 Posted : Thursday, November 8, 2007 5:52:33 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
"Feanor" wrote:
dat is inderdaad wat ik wil bereiken.

voor de painting wil ik dat het wat vooruitgaat, dus ga ik met inkt werken. witte basecoat spuiten, daarop ineens een wash met lichtjes verdunde bruine inkt (ik kan ze er misschien ook gewoon in onderdompelen). daarna een drybrush met bleached bone.

ik wil het leger een very ancient look geven, dus het kan zijn dat er nog wat codex grey onder gemengd gaat. speren enzo met roodbruin verweerd, textiel blauwgrijs. het metaal niet geroest omdat het te droog is ind woestijn maar wel redelijk donker (boltgun met zwarte inkt). hier en daar een accent in goud.

schilden ga ik op de sprue schilderen, ik weet nog niet goed welke kleuren. in elk geval wordt het een leger met veel chariots.

een van mijn ideeën voor unit conversion is om ze uit het zand te laten komen (vb rang 3 tot aan de knieën, 4 tot middel en 5 enkel bovenste stuk van borstkas en top van speer). Ik ga dat trouwens ook met een unit chariots proberen.


"Wiz" wrote:
klinkt schitterend !

vooral het stuk met de 'emerging' skeletons Smile (voor chariots lijkt me dat wel iets minder practisch maar nog altijd cool) Cool

ik zie dat je ook een chariot liefhebber bent ... my brother in crime ... they rule ! Smile

btw: toevallig al in Abydos geweest ?


"Feanor" wrote:
nog niet geweest maar al altijd van gedroomd.

het enige probleem met chariots is dat als je ze meer dan 3 breed zet, het heel moeilijk is om nog te draaien, het is wel fast cav maar toch. een unit van 6 chariots in 2 rijen geeft jammer genoeg ook geen rang, dus dat is ook niet heel efficient. enfin, ik hoop eind van de maand te kunnen beginnen met playtesten.

ik heb eens een lijst gemaakt met een chariot leger, 2 catapults en een anvil, maar dat lijkt me er wat over.


"Wiz" wrote:
k gebruik tegenwoordig vaak tomb princes in een chariot vergezeld van 3 gewone chariots.

ik zet ze dan zo:

CTC
_C

(negeer de _)

waar C de chariots zijn en T de tomb prince omdat ik idd ook vind dat 4 chariots breed niet handig is. De chariot op de 2e rank is doch niet verloren want meestal sneuvelt er hier en daar al wel een chariot aan shooting of magic, dus kom je nog met een redelijke combatwaardige unit aan. :)

Quote:
ik heb eens een lijst gemaakt met een chariot leger, 2 catapults en een anvil, maar dat lijkt me er wat over.


bedoel je met een anvil een casket of souls (dan zit je al aan 3000 pts, 3 rares ... veel chariots nodig denk ik :)) ? De combinatie casket + chariots lijkt me niet zo efficient, vermits de brede chariot units veel LOS zullen blokken en rap in combat zullen zijn en daar dus ook LOS zullen blokken => tenzij je de casket op een hill kunt deployen maar die kans is klein. De casket heeft bij mij enkel nog maar gewerkt in een defensief leger (archers & catapults)

eigenlijk begint deze discussie een beetje off topic te gaan :P

2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Users browsing this topic
Similar Topics
project Abydos - MIGRATED (Modelling & Painting)
by wolf 11/8/2007 5:46:18 AM(UTC)
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.