Deze keer wel in het juiste topic, hopelijk
Gisteren dus de Store van BXL gaan doen, en wel met deze lijst:
https://geordanr.github.io/xwing/?f=Galactic%20Empire&d=v4!s!292:27,262,266:63:-1:;22:170,-1:23:3:U.124;163:18,-1:27:15:&sn=Vermeilinator%20-%20Michel%20Melis&obs=Vermeil, Darth Vader en Inquisitor. 2 aces en een sterk control ship
Ik wilde nog eens iets anders voor 1.0 gedaan is en het was weeral een paar maanden geleden dat ik nog eens met Empire een toernooike had meegedaan, dus dat leek me wel fun.
Match 1: Laurent (#8) met zijn klassieke Nym, Sunny & Thweek lijst
Zéér slecht gespeeld in het begin waar ik hem basically Darth Vader op een zilveren schotelthe gepresenteerd heb terwijl de rest van men list nog niet in de buurt was. Zo'n fout maak ik niet meer.
Uiteindelijk is het nog zeer spannend geworden want de endgame was Thweek vs Inquisitor, helaas was Thweek PS9, dus uiteindelijk heb ik dat duel verloren.
65-100 loss
Match 2: Corentin (#16) met Rey, Lohwrick.
Daar kan ik kort over zijn: Rey heeft gehakt gemaakt van mijn ships terwijl ik nog niet eens Lohwrick dood heb gekregen.
0-100 loss
hmmm, dat ging hier vreed slecht tot nu toe... nuja, ik kan enkel maar mezelf de schuld geven want ik had totaal niet geoefend met dit squad.
Das het nadeel dat je telkens met iets anders wil spelen.
Match 3: Manuel (#35) met Talonbane, Fenn & Guri.
Ok, deze matchup zag ik volledig zitten ! Zijn aces waren compleet dependent op focus tokens en dat is nu net wat ik met Vermeil en zijn Jam foefjes kan counteren. Het ging dan ook zeer snel zeer slecht voor hem en ik verloor enkel de Inquisitor.
100-31 win
Match 4: Tim van Xhammer (#59) met 2 X-Wings, Y-Wing & Ezra
In het begin ging dat wat moeilijk, maar eens Ezra er uit was ging het vlotter en konden mijn aces en Vermeil lelijk huishouden.
Geen enkel ship verloren uiteindelijk.
51-0 win
2-2 gestrand en nog men eer gered. Maar bovenal was het een fun afscheid van 1.0 !
11e (vd 24) in de eindstand denk ik, dus redelijk middelmatig.
Loot: nog een 2nd edition Juke.
Robin heeft het ook zeer goed gedaan met 2 wins !
En dan nog wel vs Corentin & Olivier.
Zeer sterk ! Hij eindigde 12e, vlak achter mij met 6 pts verschil maar.
And now ... on to 2.0 !!!
Edited by user Monday, August 6, 2018 9:30:02 AM(UTC)
| Reason: Not specified