Het verslagje van gisteren:
Ok, mijn tweede regional en ik ging er eerlijk gezegd naartoe met lage ambities. Mijn regional goal was al bereikt (Top 8 dice met non-meta list), dus deze regional was puur voor de fun (en om wat te testen voor Hannover).
Ik nam dan ook een minder evidente list om te zien of het iets voor mij was: Control Brobots
http://xwing-builder.co..../michel-nehekharan-melisMijn enige ambitie voor vandaag was: een Ghost of YT-1300 (liefst Rey) van tafel ionisen ...
Bon, hier men matches:
Match 1: Raptor AdaptLap al meteen een nasty lijst om de dag mee te beginnen, maar ik wist wat men doel was: voluit gaan om de ghost op een slechte plek te lokken en dan massaal ionisen.
Helaas is dat niet geluk, al schol het op een gegeven moment maar een halve shiplength en hij was van tafel geioned, maar het mocht dus niet zijn. De Ghost kon nog veilig draaien en dan was alle hoop verloren.
Ik moet zeggen de IG's met hun 3 agility, focus/evade en autothusters konden heel veel TLT shots van zich afschudden, maar de damage race had ik links laten liggen, dus zware loss.
0-100 lossMatch 2: Airen Cracken, Nym, Ten Numb. Hmmm, nogal een janky squad maar het kon wel zwaar uithalen (2x harpoons, 1x plasma torps) verder nog wat autodamage (autoblaster turret, en Ten Numb ability). Een zware alpha strike die volledig aankwam in combinatie met wat green blanks en het was al snel 1 vs 3 en dat kon IG-88B alleen niet trekken. Pijnlijk !
0-100 lossMatch 3: Rebel junk (Leebo, TLT Y-Wing, Jess Pava)Een onervaren speler met rare keuze van upgrades die elkaar soms zelfs tegenwerkten. Hier kon ik eigenlijk niet van verliezen zelfs al deed ik men best. Dat heb je als je 2 keer verliest en op tafel 20 terecht komt
100-25 winMatch 4: PoeRey 0-100 geeft geen goed beeld van deze match ... het was tot op het einde superspannend en een paar keer was ik dicht bij een win.
Rey heb ik op een haar na net niet van het bord geioned en Poe had nog maar 1 hull over op het eind, maarja, met die ion ist all or nothing.
0-100 lossNog 1 matchke te gaan en nog maar 1 win... die laatste wou ik toch nog wel binnen halen om niet volledig af te gaan.
Match 5: PoeReyYes ! Het is gelukt, na een lange strijd heb ik toch Rey in een positie gekregen en 2 beurten achter elkaar kunnen ionen waardoor ze van tafel vloog ! Dan was het nog Poe vs 2 IG's en dat zag hij niet zitten, dus die zette het op een lopen tot het tijd was (ik kreeg hem niet meer dood). Maar niet erg, toch nog een win én ik had een Rey van tafel laten vliegen.
59-25 win Uiteindelijk dus 2 wins en 3 losses ... 33e van de 40 deelnemers. Ik denk men slechtse tournament in jaren
Maar bon, het was leuk en het was een paar keer zeer close dus er zal wel meer inzitten met wat meer oefening en doorzettingsvermogen, maar gisterenavond na 5 matchen control bots was ik redelijk exhausted. Dus voorlopig niet voor herhaling vatbaar op een toernooi.
Prizes: easy nog een Zuckuss en Tactician alt art.
De zaal in Seneffe is 1 van men favoriete toernooi locaties: veel plaats & lucht, veel zon door de grote ramen, grote parking er vlak naast. De lange rit er naartoe neem ik er graag bij.
Edited by user Monday, March 26, 2018 9:59:58 AM(UTC)
| Reason: Not specified