logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wiz  
#1 Posted : Wednesday, October 11, 2017 12:58:58 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Regionaal toernooi van Henegouwen, gaat door in Seneffe (zelfde locatie als Nationals 2016).
Zeer mooie zaal !

https://www.tabletoptour...tournament.php?tid=20285

Ik ga met Robin, nog 2 plaatsen vrij in de auto voor zij die willen meerijden.

Edited by user Wednesday, October 11, 2017 1:05:07 PM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline MisterB  
#2 Posted : Wednesday, October 11, 2017 1:02:32 PM(UTC)
MisterB

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 1/3/2008(UTC)
Posts: 669
Man
Location: Terhagen

Thanks: 1 times
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Nope we organiseren dan nen bierkwis met de bierclub
UserPostedImage
Offline Apocalypse  
#3 Posted : Wednesday, October 11, 2017 3:57:13 PM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
Début des hostilités : 09h00 auch en dat den dag na mijen verjaardag... zal het in mijen agenda zetten maar de kans is klein dat ik da ervoor overheb dus RollEyes
Offline wiz  
#4 Posted : Monday, March 26, 2018 9:58:56 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Het verslagje van gisteren:

Ok, mijn tweede regional en ik ging er eerlijk gezegd naartoe met lage ambities. Mijn regional goal was al bereikt (Top 8 dice met non-meta list), dus deze regional was puur voor de fun (en om wat te testen voor Hannover).
Ik nam dan ook een minder evidente list om te zien of het iets voor mij was: Control Brobots
http://xwing-builder.co..../michel-nehekharan-melis

Mijn enige ambitie voor vandaag was: een Ghost of YT-1300 (liefst Rey) van tafel ionisen ... Blushing

Bon, hier men matches:

Match 1: Raptor Adapt
Lap al meteen een nasty lijst om de dag mee te beginnen, maar ik wist wat men doel was: voluit gaan om de ghost op een slechte plek te lokken en dan massaal ionisen.
Helaas is dat niet geluk, al schol het op een gegeven moment maar een halve shiplength en hij was van tafel geioned, maar het mocht dus niet zijn. De Ghost kon nog veilig draaien en dan was alle hoop verloren.
Ik moet zeggen de IG's met hun 3 agility, focus/evade en autothusters konden heel veel TLT shots van zich afschudden, maar de damage race had ik links laten liggen, dus zware loss.

0-100 loss

Match 2: Airen Cracken, Nym, Ten Numb.
Hmmm, nogal een janky squad maar het kon wel zwaar uithalen (2x harpoons, 1x plasma torps) verder nog wat autodamage (autoblaster turret, en Ten Numb ability). Een zware alpha strike die volledig aankwam in combinatie met wat green blanks en het was al snel 1 vs 3 en dat kon IG-88B alleen niet trekken. Pijnlijk !

0-100 loss

Match 3: Rebel junk (Leebo, TLT Y-Wing, Jess Pava)
Een onervaren speler met rare keuze van upgrades die elkaar soms zelfs tegenwerkten. Hier kon ik eigenlijk niet van verliezen zelfs al deed ik men best. Dat heb je als je 2 keer verliest en op tafel 20 terecht komt Laugh

100-25 win

Match 4: PoeRey
0-100 geeft geen goed beeld van deze match ... het was tot op het einde superspannend en een paar keer was ik dicht bij een win.
Rey heb ik op een haar na net niet van het bord geioned en Poe had nog maar 1 hull over op het eind, maarja, met die ion ist all or nothing. Sleep

0-100 loss

Nog 1 matchke te gaan en nog maar 1 win... die laatste wou ik toch nog wel binnen halen om niet volledig af te gaan. Tongue

Match 5: PoeRey

Yes ! Het is gelukt, na een lange strijd heb ik toch Rey in een positie gekregen en 2 beurten achter elkaar kunnen ionen waardoor ze van tafel vloog ! Dan was het nog Poe vs 2 IG's en dat zag hij niet zitten, dus die zette het op een lopen tot het tijd was (ik kreeg hem niet meer dood). Maar niet erg, toch nog een win én ik had een Rey van tafel laten vliegen. ThumpUp

59-25 win

Uiteindelijk dus 2 wins en 3 losses ... 33e van de 40 deelnemers. Ik denk men slechtse tournament in jaren BigGrin
Maar bon, het was leuk en het was een paar keer zeer close dus er zal wel meer inzitten met wat meer oefening en doorzettingsvermogen, maar gisterenavond na 5 matchen control bots was ik redelijk exhausted. Dus voorlopig niet voor herhaling vatbaar op een toernooi. Bored

Prizes: easy nog een Zuckuss en Tactician alt art.

De zaal in Seneffe is 1 van men favoriete toernooi locaties: veel plaats & lucht, veel zon door de grote ramen, grote parking er vlak naast. De lange rit er naartoe neem ik er graag bij.

Edited by user Monday, March 26, 2018 9:59:58 AM(UTC)  | Reason: Not specified

thanks 2 users thanked wiz for this useful post.
Apocalypse on 3/26/2018(UTC), Necro on 3/26/2018(UTC)
Offline Apocalypse  
#5 Posted : Monday, March 26, 2018 10:49:14 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
zolang ge u maar geamuseerd hebt he!
en 2/5 is toch ni slecht vind ik.
Offline Necro  
#6 Posted : Monday, March 26, 2018 12:25:49 PM(UTC)
Necro

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 644
Man
Location: Elewijt

Thanks: 50 times
Was thanked: 17 time(s) in 13 post(s)
Wiz,
Wat is eigenlijk de reden dat eens je een ship geioned hebt, dat ship zich toch nog kan redden?
De Ghost bvb kan zich amper verdedigen, en Rey ook niet als ze geen arc heeft.

Kon je zelf geen arc krijgen?
Of kunnen de grote ships zich vaak redden omdat ze boost hebben? (en kon je geen cargo droppen dan)
Of is er nog iets dat ik mis?
Razz
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#7 Posted : Monday, March 26, 2018 12:41:01 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Originally Posted by: Necro Go to Quoted Post
Wiz,
Wat is eigenlijk de reden dat eens je een ship geioned hebt, dat ship zich toch nog kan redden?
De Ghost bvb kan zich amper verdedigen, en Rey ook niet als ze geen arc heeft.

Kon je zelf geen arc krijgen?
Of kunnen de grote ships zich vaak redden omdat ze boost hebben? (en kon je geen cargo droppen dan)
Of is er nog iets dat ik mis?
Razz


In het eerste geval (de Ghost) was het idd een boost die hem gered heeft. Hij was wel stressed de beurt voordien (door een goed gemikte rigged cargo chute), die hij dus niet kwijt geraakte door de 1 white forward ... maar ik was vergeten dat die Maul crew had, dus die kon de stress clearen en de beurt nadien wegboosten, wat hem mooi paralel met de board edge bracht. Een halve shiplength verder en die boost had niet gelukt Cool

De tweede 'near death experience' was bij die Rey. Bijna zelfde scenario, Rey stevende diagonaal op de boardedge af en was ioned en stressed. Helaas had die Kanan aan boord en die triggert dus ook ook op de white 1 maneuver van de ion (daar had ik nog nooit aan gedacht). Same thing happened dus: Rey kon eveneens door een boost de board edge nipt ontwijken.

2 keer mislukt door onverwacht stress clearen dus Laugh
Offline Necro  
#8 Posted : Monday, March 26, 2018 2:25:36 PM(UTC)
Necro

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 644
Man
Location: Elewijt

Thanks: 50 times
Was thanked: 17 time(s) in 13 post(s)
Haja, dat zijn mechanismen waar ik zelf niet aan dacht.

Hopelijk kom ik die control bots niet tegen dus, want ik heb die dingen niet OhMyGod
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#9 Posted : Monday, March 26, 2018 2:28:53 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Originally Posted by: Necro Go to Quoted Post
Hopelijk kom ik die control bots niet tegen dus, want ik heb die dingen niet OhMyGod


Ik denk dat ge vrij safe zijt, die ziet ge zo goed als nooit. Nym met ion bombs verschijnt soms nog wel ...

Ik denk dat uw list wel vrij goed gewapend is tegen de meta BigGrin

Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.