Xhammer
»
Board & Cardgames
»
Algemeen
»
Malifaux - Introductie en Campaign
Rank: Advanced Member
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 10/4/2007(UTC) Posts: 510   Location: Kerkstraat 101 Thanks: 2 times Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
|
Hey iedereen Ik ben sinds kort vrij enthousiast geworden over het skirmish game Malifaux van Wyrd Games. Het is een tabletop skirmish game, met victoriaanse, steampunk en gothic horror. Het maakt geen gebruik van dobbels als "resolution", maar gebruikt een deck kaarten. Bovendien heeft het spel verschillende facties, allemaal voorzien van mooie, gedetailleerde figuren. Het is alvast een (redenlijk) goedkoop spel, want je hebt maar enkele modellen nodig om te kunnen spelen. Vanaf 2017 ben ik van plan een paar intro-skirmishes voor te stellen voor geïnteresseerden (reageer gerust op deze mail indien interesse) en ik hoop genoeg mensen warm te kunnen maken om een campaign op te starten. Mensen die interesse hebben kunnen alvast wat grasduinen op de Wyrd Games website . Enjoy! |
2019 - Bought : 71 - Printed: 20 - Painted : 0.10 (working on it) - Played : 1 |
|
|
|
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 6/24/2014(UTC) Posts: 261 Location: Stabroek
|
Ne maat van mij is al een hele tijd bezig dat Malifaux hem hard aanspreekt, maar hij begint er niet mee omdat hij niemand heeft om tegen te spelen. Als ge zo'n intro gaat doen, dan gaat hij zeker van de partij willen zijn.
|
|
|
|
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 1/3/2008(UTC) Posts: 668  Location: Terhagen Thanks: 1 times Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
|
I'm... game... |
|
|
|
|
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 10/4/2007(UTC) Posts: 510   Location: Kerkstraat 101 Thanks: 2 times Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
|
Originally Posted by: Veruca  Ne maat van mij is al een hele tijd bezig dat Malifaux hem hard aanspreekt, maar hij begint er niet mee omdat hij niemand heeft om tegen te spelen. Als ge zo'n intro gaat doen, dan gaat hij zeker van de partij willen zijn. Super, ik laat zeker iets op voorhand weten wanneer de intro(s) doorgaat! |
2019 - Bought : 71 - Printed: 20 - Painted : 0.10 (working on it) - Played : 1 |
|
|
|
Rank: Administration
Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member Joined: 10/4/2007(UTC) Posts: 5,931  Location: Terhagen Thanks: 91 times Was thanked: 138 time(s) in 108 post(s)
|
Ik speel dan wel niet mee, maar als ik wat fantasy terrein moet meepakken naar de battlenight in kwestie: just yell |
|
|
|
|
|
Originally Posted by: wiz  Ik speel dan wel niet mee, maar als ik wat fantasy terrein moet meepakken naar de battlenight in kwestie: just yell Yell Tot ik zelf tijd heb om terrein te maken (pensioen of zo waarschijnlijk), ga ik grandioos misbruik maken van uw terrain, tnx! |
|
|
|
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 6/24/2014(UTC) Posts: 261 Location: Stabroek
|
Ik ben eigenlijk al lange tijd geïnteresseerd om met miniature wargaming te beginnen, maar er is eigenlijk niet echt een spel dat mij echt hard aanspreekt. De Adepta Sororitas van W40K liggen mij wel nauw aan het hart, maar ik kan mij precies niet opbrengen om daar mee te beginnen. Recent heb ik Infinity in het oog gekregen. Maar ja, met wie moet je dat spelen he. Malifaux wil ik zeker wel eens proberen, al heb ik mijn twijfels over het kaartsysteem dat het spel gebruikt (heb er gisteren even het één en ander over opgezocht). Er is ook niet meteen een factie dat me zwaar aanspreekt, al lijken Misaki en die Oiran (Ten Thunders) mijn wel leuk qua thema. In ieder geval, het lijkt me wel leuk om eindelijk eens echt te beginnen met zo'n spel, vooral als je kan investeren én je wat volk hebt om tegen te spelen. Alleen jammer zo goed als alle sculpts ofwel nog in elkaar gestoken dienen te worden, of geschilderd... ik ben niet echt een knutselaar (althans, ik heb me er nooit echt mee bezig gehouden), en ik zou het verschrikkelijk vinden als ik een figuurtje verpest door mijn *ahum* ... schilderkunsten. 
|
|
|
|
Groups: Administration, Xhammer Member, Member Joined: 6/20/2008(UTC) Posts: 499   Location: Brecht Thanks: 9 times Was thanked: 13 time(s) in 11 post(s)
|
Originally Posted by: Veruca  ... en ik zou het verschrikkelijk vinden als ik een figuurtje verpest door mijn *ahum* ... schilderkunsten.  Ik weet wat ge bedoelt, Michel inhuren :p BTW ik heb net in opdracht van Maarten moeten opzoeken of ik aan Malifaux stuff kan raken en dat is een "Jawel". Dus feel free to inquire if you feel the need to throw money in my general direction :p |
Awards: |
|
|
|
|
Kahn, your local dealer in miniature pleasures |
|
|
|
Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member Joined: 10/4/2007(UTC) Posts: 5,931  Location: Terhagen Thanks: 91 times Was thanked: 138 time(s) in 108 post(s)
|
Originally Posted by: Kahn  Ik weet wat ge bedoelt, Michel inhuren :p Veruca: ik sta daar zeker voor open. Als ge uw minis wil laten painten wil ik gerust een prijske maken |
|
|
|
|
|
Originally Posted by: wiz  Originally Posted by: Kahn  Ik weet wat ge bedoelt, Michel inhuren :p Veruca: ik sta daar zeker voor open. Als ge uw minis wil laten painten wil ik gerust een prijske maken Thanks, ik ga dit zeker in het achterhoofd houden (heb gisteren bijv. een unboxing gezien van die Oiran minis... en ik kreeg bijna een paniekaanval toen ik zag dat elke mini 5 aparte stukken waren die nog aan elkaar gelijmd moesten worden). Ik wil wel zeker eerst het spel eens getest hebben. Ik heb gisteren op Youtube een how-to-play video bekeken, en ik moet mijn mening over die kaarten toch wat herzien. Ik rol graag met dobbelstenen, maar die cheat fate feature vind ik best wel leuk gevonden. Er zijn uiteraard nog wel andere mini games die mij aanspreken, zoals bijv. die Infinity. Ook gezien dat ze van Marvel en van DC ook een mini skirmish game hebben, en als fan van het genre spreken die mij ook wel aan. (Choices choices...)
|
|
|
|
|
Net het basis-spel besteld, de demo's komen er dus zeker aan |
|
|
|
Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member Joined: 10/22/2007(UTC) Posts: 2,486 Location: broechem
Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
|
welke factions zitten erbij ? |
2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50 2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15 2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100 2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105 2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45 2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183 2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60 2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439 2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110 2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112 2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70 |
|
|
|
|
De Starter Set bevat figuurtjes voor The Guild en de Neverborn, zo te zien.
|
|
|
|
|
Gisteren is er een pakketje toegekomen :)  Edited by moderator Friday, November 18, 2016 3:08:42 PM(UTC)
| Reason: fixed url |
|
|
|
|
Wow, dat lijkt me ineens een redelijke investering. Hoeveel was je kwijt?
|
|
|
|
Groups: Xhammer Member, Member Joined: 10/6/2007(UTC) Posts: 1,430  Location: Belgium - Flanders Thanks: 15 times Was thanked: 8 time(s) in 7 post(s)
|
Vind ik leuk |
Xhammer Snotling
Shit happens... a lot |
|
|
|
|
Nu maar hopen dat het weer ons wat goed gezind is deze woensdag, want als het effectief glad op de baan zal zijn zoals ze voorspellen, ga ik waarschijnlijk moeten passen.
|
|
|
|
|
Ik denk dat ik mag zeggen dat het een geslaagde demo was. Die Quickstart-rules zijn echt wel handig om het spel te leren.
Ik heb even een kleine Google-foo toegepast op het internet, en op zich zijn er vijf winkels in België die Malifaux verdelen: Blackborder (Roeselare), The Gamestore (Merksem), Modelbouw Verschooten (Antwerpen), Oberonn (Hasselt) en Spelfanaat (Mechelen / Sint Niklaas)
Na wat onderzoek kunnen de de Spelfanaat alvast schrappen (Malifaux staat (niet) meer op hun website), The Game Store hun website staat niet meer online, bij Herman Verschooten is het onduidelijk en BlackBorder is wel... gesloten sinds september 2016.
Oberonn vermeldt Wyrd games wel, maar ik weet met wat googlefoo dat Intarfin de enige retailer is in België en (via betrouwbare, fysieke bron) dat zij ermee gestopt zijn.
Ik heb een vermoeden dat we het via online stores gaat moeten. Nu ben ik van plan om een campaign boek aan te schaffen (Shifting Loyalties of Ripples of Fate, am doubting).
Ik kijk voorlopig nog steeds naar de UK (nu ze nog lid van de EU zijn) en daar zie ik FireStorm Games (www.firestormgames.co.uk) en Wayland Games (www.waylandgames.co.uk) als twee goede leveranciers. Beide hebben gratis verzending, dus da's alvast ne meevaller.
Maar goed... after all this rambling... Wie heeft er zin in ne campaign?!? |
|
|
|
Groups: Member
Joined: 3/9/2017(UTC) Posts: 62  Location: antwerpen zurenborg Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
|
herman verschooten heeft wel wat malifaux liggen denk ik, die zijn beetje verbonden met de puppeteers groep, en daar wordt Malifaux vaak gespeeld. zelf spreekt de setting mij niet echt aan, maar de regelset heeft vind ik wel potentieel
|
|
|
|
Groups: Member
|
Ik heb een THE GUILD'S JUDGEMENT - LADY JUSTICE BOX SET gekocht. Ik ben er klaar voor! |
|
|
|
|
Xhammer
»
Board & Cardgames
»
Algemeen
»
Malifaux - Introductie en Campaign
Forum Jump
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.