Ok mijn verslagje van gisteren.
Aalst was men eerste regional van het jaar en ik was compleet niet voorbereid.
Een kleine regional (23 spelers ?) van maar 4 ronden. Maar de competitie was toch niet min, want een aantal van de beste spelers van België waren er.
De avond voordien had ik men list pas gekozen en ik had er nog nooit mee gevlogen, dus ik mikte niet al te hoog ... maar die coole sparkly dice steken men ogen altijd wel uit (Top 8 prize).
Ik speelde uiteindelijk met Fenn, Thweek en een bumpmater
http://xwing-builder.co....view/808784/michel-melisHelemaal geen meta lijst, maar ik wou eindelijk nog eens met wat aces vliegen en nu de bommen madness wat geluwd is dacht ik, why not ?
Match 1: Laurent (#1) met Nym/AsajjDoh ! Bombs (ion & proton), Trajectory Simulator, Genius, Harpoons en een Timewalk Asajj ... en dat in de handen van #1 van België ...
My poor aces !
Dan maar onverwacht uit de hoek komen en eerst Asajj aanpakken. De bumpmaster heeft zijn werk goed gedaan want 2 beurten op rij kon ik Asajj blocken. Damage van de APL en -1 agility + een aantal range 1 shots van Fenn & Thweek en op 2 beurten was Asajj er aan.
niet zonder zware kost natuurlijk want Nym ging als een wilde te keer. De bumpmaster kreeg 2 harpoon missiles te eten en Fenn sneuvelde aan proton bombs en TLT. End game was een zeer spannende Thweek vs Nym beide met nog maar 1 hull over.
In de laatste ronde maakten ze elkaar tegelijk af en kwam het dus tot een final salvo (beide PS 10). Gelukkig was die in mijn voordeel 8 dice vs 6, ik rolde 5 hits en hij maar 1.
Phew, 100-100 Win voor mij. Hopelijk gingen niet al mijn matches zo zenuwslopend zijn.
Match 2: Niek (#17) met Lothal/LohwrickHmm, goede speler met goede lijst waar hij veel ervaring mee heeft (hij was er 2e mee op een regional in holland).
Gelukkig had ik al nagedacht over hoe deze lijst aan te pakken. De bumpmaster kon de ghost 2 keer blocken terwijl de aces op range 1 in de side arcs kropen. De Ghost verdween als sneeuw voor de zon terwijl hij niet kon terugschieten. De shuttle was ook in 1 beurt gedaan en uiteindelijk verloor ik enkel Thweek en toen zat Fenn achter Lohwrick en was het afgelopen.
Comfortabele 100-32 win (ik ben Niek al vaak tegengekomen op toernooien, en voorlopig heeft hij mij nog niet kunnen kloppen, houden zo)
Match 3: Gino (#18) met Rey, Fenn, RexLap, een match die ik niet wou (niet persoonlijk he Gino)
Maar ondertussen had ik de andere lists al wat bekeken en Expertise Rey in combinatie met die 2 ships leek me een zeer moeilijke matchup voor mij.
Na een paar beurten liep het dan ook al zwaar mis. Rex blockte zowel mijn Fenn als Thweek. Het ergste van al is dat ik het zag aankomen maar er niets aan gedaan heb (de opties waren wel beperkt). Fenn kreeg een hoop range 2 shots waardoor die snel sneuvelde. En de Jumpmaster was next. Uiteindelijk heeft Thweek nog wel dapper gestreden door zijn Fenn en Rex uit te schakelen, maar een endgame van Rey vs Thweek was een uitgemaakte zaak
37-100 loss vs Gino. Goed gevlogen Gino !
Match 4: Olivier (#34) met Lothal/FennOk, Raptor Attack, dé meta list vant moment.
Dit kon ik right ? Gewoon zien dat ik Fenn of de Ghost block en dan gewoon afmaken die handel ? En veel natties rollen :p
Fenn kreeg ik snel genoeg klein en dan waren het nog mijn 3 ships vs de ghost. Maar dan begon het zwaar mis te lopen: ik maakte 3 beurten op rij echte vliegfouten en zette zowel Fenn als de Jumpmaster op een rots of debris. Ik weet niet wat er gebeurde, misschien de vermoeidheid. In elk geval, gelukkig herpakte ik mij in de endgame toen het Thweek was vs de Attack Shuttle …
73-65 win. Hier had ik veel beter moeten vliegen en het liep bijna verkeerd af.
Ok, 3 wins met een matige MOV … goed voor een 7e plek.
Mijn Top 8 goal gehaald, al had ik het niet verwacht toen ik er 's morgens aan begon. Ik ben zeer content met dit resultaat ...
De Loot !
Zuckuss en Tactician alt arts
Stress tokens
Sparkly dice !
Gino & Wouter vlogen nog beter maar dat vertellen ze zelf wel ;)
Ik ben ook heel fier op Robin, die eindigde 15e !
Hij won ook een keer zonder een schip te verliezen + 2 van zijn losses waren zéér nipt (1 keer had hij zelfs kunnen winnen door Dengar die nog maar 1 hull had te rammen met Oicunn, maar hij in het heetst van de strijd miste hij die kans). Goe bezig Robin !
Also: Waar zat ge Matthias ???
Edited by user Monday, February 26, 2018 1:35:43 PM(UTC)
| Reason: Not specified