logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wiz  
#1 Posted : Thursday, July 13, 2017 12:10:53 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Offline MisterB  
#2 Posted : Thursday, July 13, 2017 11:26:51 PM(UTC)
MisterB

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 1/3/2008(UTC)
Posts: 669
Man
Location: Terhagen

Thanks: 1 times
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Is dat op voorhand inschrijven of is gewoon going op de facebook genoeg?
UserPostedImage
Offline wiz  
#3 Posted : Friday, July 14, 2017 9:50:34 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Ik had het gevraagd maar hij zij gewoon list meepakken de dag zelf is goed genoeg...
Ik denk niet dat er heel veel volk gaat zijn, dus geen risico dat het volzit denk ik. Stom dat ze geen registraties via T3 doen.
Offline MisterB  
#4 Posted : Friday, July 14, 2017 10:37:51 AM(UTC)
MisterB

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 1/3/2008(UTC)
Posts: 669
Man
Location: Terhagen

Thanks: 1 times
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Dan kom ek ook mee
UserPostedImage
Offline wiz  
#5 Posted : Monday, July 24, 2017 9:45:18 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Verslag:

De eerste keer dat ik een toernooike zou spelen in de Outpost van Gent, en dat was me wel een belevenis zo ging blijken. Confused

Ik trad aan met deze list: https://geordanr.github.io/xwing...sn=Nym%20Dengar&obs=
Nym en Dengar, beide met bommen. Zonder playtesting, dus ik wist niet wat ik kon verwachten.

Match 1: Triple Imperial Aces (Quickdraw, Omega Leader, Inquisitor)

Deze match was tegen Richard van Team Amsterdam en zag ik op het eerste gezicht volledig zitten. Aces zijn niet blij met bommen en autodamage van Nym die bovendien een hogere PS had dan alledrie. En effectief, ze sneuvelden redelijk vlot zonder echt gevaar voor mijn schepen.
100 - 0 win

Match 2: Biggs, Lohhwrick, Norra

Deze keer tegen Rick Porsius van Team Amsterdam. Rick is een van de beste spelers ter wereld (Top 8 Worlds 2016, Top 8 EK 2017), bovendien speelde hij met een zeer taaie lijst die damage als geen ander kan verdelen over schepen om zo lang mogelijk zeer effectief te blijven ...
Autodamage van autoblaster/accuracy corrector en bommen is gelukkig de achillespees van deze list en al snel moest hij zijn compacte formatie verbreken om niet ten onder te gaan aan bommen.

Zonder de bescherming van "Selflessness" Lohhwrick en "Draw Their Fire" Norra sneuvelde Biggs.
Kort nadien was het de beurt aan Lohhwrick. In de end game was het een full health Norra vs mijn damaged Nym maar dat was maar een kwestie van tijd want dankzij de hoge PS van Nym en diens repositionerings mogelijkheden kreeg Norra geen shot meer terwijl ze zelf elke beurt gemiddeld 3 autodamage te slikken kreeg.
100 - 57 win waar ik wel trost op ben :)

Match 3: Dengar & Tel Travura (de list van de huidige wereldkampioen Phua)

Niek speelde met deze zeer sterke list waar ik van in het begin wist dat ik problemen mee ging hebben. Ik slaagde er wel in voorzichtig te naderen zodat ik de torpedoes niet moest incasseren. Helaas was het maar uitstel van executie, want enkele beurten later moest Nym er toch aan geloven en was het Dengar vs Dengar en Tel van Niek. Ik heb nog dapper gesparteld, maar uiteindelijk moest mijn Dengar er toch aan geloven terwijl de Dengar van Niek half was (Tel was nog full). Verdiend gewonnen van Niek.
29-100 loss

Match 4: Rey & Miranda

Deze match was tegen een iets minder ervaren speler (misschien werd ik gedownpaired ?) en dat ging dus vrij vlot voor mij. Hij heeft tot 3 keer toe met de TLT van Miranda op Dengar geschoten (in arc) zodat die een free returnshot had (which generally is a bad idea). Met nog maar een paar hull left ging Miranda op de vlucht, maar met Nym in hot pursuit trok die het niet lang meer. Ondertussen aan de andere kant van het bord was het Dengar vs Rey en door een slecht maneuver (bump vs Dengar) kon Rey haar sloop niet doen. Het gevolg was dat die 2 beurten nodig had om te draaien en gevaarlijk dicht bij de rand stond. En helaas voor hem koos hij een slecht maneuver waardoor Rey helaas van het bord vloog.
100-27 win

Ok, op dit punt was ik 3-1 met een redelijke MOV en stond ik 3e in de ranking. Nu zou het afhangen van de results van de andere spelers om te zien of ik in de Top 4 bleef.

UserPostedImage

Er deed zich toen een redelijk surrealistische situatie voor: de laatste match die nog gaande was waren 2 lokale spelers tegen elkaar (met beide 2 wins). Met nog enkele minuten op de klok verlieten ze hun tafel en gingen ze naar de ranking kijken. Ze begonnen openlijk te discussieren wie van hen nu best zou conceden zodat de andere met 200-0 zou winnen om zo misschien nog in de Top-4 te geraken... Scared
Dit is mijns inziens pure collusion en als ik die judge was (een andere lokale speler) hadden beide spelers meteen een loss gekregen. Maar in plaats daarvan ging de judge er mee in discussie en ging opzoeken in de regels wat hij moest doen in deze situatie. Gelukkig zeggen de regels voor conceding dat de speler die concede een loss krijgt en de MOV wordt dan berekend met wat er nog op het veld stond (ipv 200-0). Dat was niet veel meer (een halve decimator aan 1 kant een een TIE FO aan de andere), dus hun MOV was laag en had de concede dus weinig invloed op de ranking.

Dit is maar 1 voorbeeld van wat ik die dag heb meegemaakt/gehoord en voor de rest ga ik niet in detail treden (maar laat ons zeggen dat mijn 'lijstje' een paar extra namen heeft gekregen) RollEyes.
Het is verbazingwekkend hoe 'anders' de spelersmentaliteit is in dit deeltje van het land. Sommige gesprekken waren zo toxisch dat ik me soms afvroeg of we wel hetzelfde spel aan het spelen waren. Ik kan enkel maar concluderen dat dit komt omdat deze spelers enkel onderling spelen en nooit naar toernooien gaan in de rest van het land en ze dus weinig 'savoir vivre' hebben op X-Wing vlak? Ook de halstarrige aversie voor T3 is onbegrijpelijk. We hebben het er over gehad met de EGO spelers, Corentin en de leden van Team Amsterdam en iedereen deelde deze mening. Persoonlijk denk ik niet dat ik nog terug kom naar deze store voor een X-Wing toernooi, met uitzondering van Nationals (waar gelukkig veel andere spelers op af zullen komen waardoor het 'effect' wel verwaterd zal worden)

Top 4

Mijn halve finale was opnieuw tegen Niek en eerlijk gezegd zag ik dat opnieuw niet goed zitten. Die lijst is zeer goed, dus ik zou het weer moeilijk krijgen. Niek dacht volgens mij ook dat hij redelijk eenvoudig zou winnen, maar het draaide toch anders uit. Deze keer probeerde ik in ware kamikaze stijl mijn Dengar te traden voor zijn Dengar zonder veel schade te pakken op Nym, wat zowaar lukte zonder torpedoes te moeten incasseren. Opeens was het een healthy Nym vs Tel Trevura en dat zou geen goeie end game te zijn voor Niek. Tel probeerde nog te vluchten, maar Nym slaagde er telkens in hem in te halen en uiteindelijk uit te schakelen.

100-59 win

De andere halve finale was Corentin (Rey & Jan Ors) vs Jacob (Dengar & Nym) die gewonnen werd door Jacob, maar meer weet ik daar niet over.

Finale

Tijd voor een Dengar/Nym mirror match !
Jacob was de derde en laatste speler van Team Amsterdam, dus nu had ik het tegen de ganse delegatie moeten opnemen Laugh

Onze lijsten waren subtiel verschillend (zijn Dengar had Counter Measures en Scavenger Crane terwijl mijn Nym Engine Upgrade en Veterin Instincts had tov Adaptability op zijn Nym). Die match beloofde zeer interessant te worden. Het ging zeer gelijk op en met zoveel bommen was elke beurt een mentale strijd. Mijn Dengar sneuvelde helaas als eerste en kort daarna beet zijn Nym in het stof. De end-game was dus mijn PS 10 Nym vs zijn Dengar en die waren zeker aan elkaar gewaagd ! Ik zorgde er voor dat hij nooit zijn returnshot kon doen maar helaas was dat niet genoeg. Nym stierf toen Dengar nog maar 2 hull over had.

69-100 loss

Zeer spannende en zeer leuke match. GG Jacob !

Second place dus voor mij en ik sleepte deze mooie prijzen in de wacht:

UserPostedImage

- 2017 acryllic Range Ruler set
- acryllic Agent Kallus token
- Worlds 2017 Rey alt art card
- Engine Upgrade alt art card
- Integrated Astromech/R2D2 combo alt art card
- 25€ store credit (waar ik de expansion van Betrayal at the House on the Hill mee kocht, wat ik al een tijdje op men wishlist had staan)

Ik ben zeer tevreden van mijn lijst en ga dus met een redelijk zelfvertrouwen naar de Store Championship van Brussel volgend weekend.

EDIT: lists: http://lists.starwarsclu..._details?tourney_id=3178

Edited by user Monday, July 24, 2017 10:02:45 AM(UTC)  | Reason: Not specified

Offline Necro  
#6 Posted : Monday, July 24, 2017 10:13:08 AM(UTC)
Necro

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 644
Man
Location: Elewijt

Thanks: 50 times
Was thanked: 17 time(s) in 13 post(s)
Knappe prestatie Wiz!
Het was toch een vrij hoog niveau dankzij de komst van de Nederlanders dan...

Straffe toeren wel vlak voor de cut RollEyes.
Hopelijk op de nationals indeed wat professionelere aanpak. Wink
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline Apocalypse  
#7 Posted : Monday, July 24, 2017 10:55:16 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
Amai, zeer goed gedaan alweer! Die top 10 plaats op T3 gade nimeer afgeven duidelijk :)
hanee wacht.. in Gent zijn het T3 noobs helaas dus Confused
allee niet alleen T3 zo te zien Glare

zal mij dan ook maar eens via facebook inschrijven voor de Nationals I guess..
Offline MisterB  
#8 Posted : Monday, July 24, 2017 5:28:14 PM(UTC)
MisterB

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 1/3/2008(UTC)
Posts: 669
Man
Location: Terhagen

Thanks: 1 times
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Heb ook meegedaan met nen ongeteste lijst... (http://xwing-builder.co.uk/view/721081#view=full) bij mij is het iets minder vlot gegaan...

1e Match Tegen Dengar en Poe... Weet ek ni veel meer van. Was plezante match en sympatieke tegenstander... denk da'k Poe wel beetje heb kunnen ambeteren maar ni genoeg om iets uit te richten. Net gene halve Dash gekregen)

2e Match tegen den uit eindelijke winnaar. Was ook nen toffe mens... Foutje gemaakt tov Dengar... toch stukken afgeschoten maar dan met 5 dice super slecht defenden... 2 keer dus einde scyk... wel stuk van Denger afgekregen en op rots doen bumpen. Dan met Jakku bom gesmeten maar zonder resultaat en juist te ver voor Nym nen tractor aan te smeren. Verder plat gebombardeerd. op het einde Nym niet kunnen afmaken want moest op Dengar wachten... vond ek wel spijtig maar hat eerste MOV punten.

3e Match tegen Kylo Ren, Inquisitor en Omega Leader... De cloak op mijne Jakku vergeten om te wisselen en dus cloak ook kwijt (zucht). Efin hij heeft met zijne Kylo bijna constant van steen tot steen gevlogen dus die heb ek kunnen afmaken tov van mijne Jakku. Laatste ronde moest em nog 3 damage om mijne Shadow doen maar zijne Inquisitor was al gebumpt en heb zijne omega nog kunnen tractoren op ne steen dus no shot. Gewonnen op punten.

4e match tegen nen hollander en ne rule neuker... efin met da Jakku goe gevlogen en getractord maar met Ketso bar slecht gevlogen... ook met de Skyc ni echt er goe bij... Ff discussie punt waar we base to base op range 1 zaten maar toch moest ik op range 2 schieten... blijkbaar moet ge dan ineens van het kartonneke meten... efin zijn goesting gegeven en na Ketsu en Red kwijt gespeeld te zijn maar geconsed...

17e van de 18... ohwell was er voor de fun dus...

Prijzen: Alt art engine upgrade, R2D2 + integrated combo kaart en een Alternative golden squadron kaart van golden squadron podcast gekregen als troostprijs (Is redelijk uniek volgens Niek dus ben wel blij mee)

Nadien nog fun matchke met 4 en elk nen hoek gekozen. met 2 ego mannen en ne lokale rebel speler. Was gieren. Hier 60 Jakku + Asajj combo... Jakku was de rebel constant aan het tractoren en heeft met 1 bom 3 schepen kunnen damagen en Asajj stress uitdelen dus Dengar had gene expertise en ging nadien ff ommetje maken Cool hebben goe gelachen en was de morele winnaar. Dus den dag was nog heel plezant geëindigd.


UserPostedImage
Offline Necro  
#9 Posted : Monday, July 24, 2017 11:21:21 PM(UTC)
Necro

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 644
Man
Location: Elewijt

Thanks: 50 times
Was thanked: 17 time(s) in 13 post(s)
Originally Posted by: MisterB Go to Quoted Post

1e Match Tegen Dengar en Poe... Weet ek ni veel meer van. Was plezante match en sympatieke tegenstander... denk da'k Poe wel beetje heb kunnen ambeteren maar ni genoeg om iets uit te richten. Net gene halve Dash gekregen)

Ah, Dash & Poe. Ik dacht al: Dengar + Poe da wil ik ook eens proberen BigGrin

Originally Posted by: MisterB Go to Quoted Post

...blijkbaar moet ge dan ineens van het kartonneke meten...

wtf? Van het kartonneke meten, nog nooit gehoord. U ni laten doen door die Hollanders he...

Originally Posted by: MisterB Go to Quoted Post

Nadien nog fun matchke met 4 en elk nen hoek gekozen. met 2 ego mannen en ne lokale rebel speler. Was gieren. Hier 60 Jakku + Asajj combo... Jakku was de rebel constant aan het tractoren en heeft met 1 bom 3 schepen kunnen damagen en Asajj stress uitdelen dus Dengar had gene expertise en ging nadien ff ommetje maken Cool hebben goe gelachen en was de morele winnaar. Dus den dag was nog heel plezant geëindigd.

Nice ThumpUp
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wolf  
#10 Posted : Tuesday, July 25, 2017 10:41:34 AM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
schitterende prestatie wiz ThumpUp

Enneuh ... goei verslag. Ik begrijp het bijna Razz

Gent en Hollanders op 1 dag ??? Er wordt voor minder gevochten Woot


2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Offline wiz  
#11 Posted : Tuesday, July 25, 2017 11:31:32 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Originally Posted by: MisterB Go to Quoted Post
Nadien nog fun matchke met 4 en elk nen hoek gekozen. met 2 ego mannen en ne lokale rebel speler. Was gieren. Hier 60 Jakku + Asajj combo... Jakku was de rebel constant aan het tractoren en heeft met 1 bom 3 schepen kunnen damagen en Asajj stress uitdelen dus Dengar had gene expertise en ging nadien ff ommetje maken Cool hebben goe gelachen en was de morele winnaar. Dus den dag was nog heel plezant geëindigd.


Goe dat ge de dag toch nog leuk hebt kunnen afsluiten want het zat u niet mee he

Originally Posted by: wolf Go to Quoted Post
Gent en Hollanders op 1 dag ??? Er wordt voor minder gevochten Woot


En idd, gelukkig verliepen mijn matches positief want anders had de sfeer idd wel grimmiger geweest denk ik Laugh

Offline MisterB  
#12 Posted : Tuesday, July 25, 2017 11:42:43 AM(UTC)
MisterB

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 1/3/2008(UTC)
Posts: 669
Man
Location: Terhagen

Thanks: 1 times
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
Originally Posted by: MisterB Go to Quoted Post
Nadien nog fun matchke met 4 en elk nen hoek gekozen. met 2 ego mannen en ne lokale rebel speler. Was gieren. Hier 60 Jakku + Asajj combo... Jakku was de rebel constant aan het tractoren en heeft met 1 bom 3 schepen kunnen damagen en Asajj stress uitdelen dus Dengar had gene expertise en ging nadien ff ommetje maken Cool hebben goe gelachen en was de morele winnaar. Dus den dag was nog heel plezant geëindigd.


Goe dat ge de dag toch nog leuk hebt kunnen afsluiten want het zat u niet mee he


Tja had wel verwacht dat het niet super ging gaan... maar heb gemerkt dat het lang geleden is da'k gespeeld heb.

Originally Posted by: wolf Go to Quoted Post
Gent en Hollanders op 1 dag ??? Er wordt voor minder gevochten Woot


En idd, gelukkig verliepen mijn matches positief want anders had de sfeer idd wel grimmiger geweest denk ik Laugh



Idd de sfeer in Brussel zal wel iets beter zijn. Organisatie ook waarschijnlijk.

UserPostedImage
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.