Wederom een leuk toernooi achter de rug !
Ik speelde opnieuw met mijn Kettsu & Bossk list ... om nog wat te oefenen voor het Xhammer toernooi
Match 1: Mijn eerste match was vs Tim (die was vorig jaar op Brainfreeze ook van de partij), hij speelde met een scum list: IG88-C, Kavil en Serissu. Een vrij fun/casual scum lijstje en helaas bleek die dan ook niet opgewassen tegen de power die Bossk naar tafel brengt ... 200-0 gewonnen zonder veel problemen.
Tim mogen we waarschijnlijk binnekort ook wel verwachten op 1 van de Xhammer battlenights
Match 2: Een matchup die mij iets meer zorgen baarde want vs swarms had ik nog nooit gespeeld met mijn lijst. Echo, Howlrunner + nog 3 TIE's met crackshot. Het deed wel ff pijn, maar uiteindelijk toch de bovenhand gehaald. Zowel Bossk & Kettsu waren wel al over de helft. 151-49 gewonnen, maar het was niet makkelijk.
Match 3: De standaard Lothal Rebel (Hera Crew, FCS) + Rey (met Finn, Kanan en title). Geen goeie matchup voor mij want de tractor beam heeft zo goed als geen effect en ook mijn scavenger crane heeft weinig impact. Het ging er van int begin heel hard aan toe, Bossk deed meteen 8 damage op de Lothal en op zijn beurt kreeg die meer dan 6 te slikken in het return shot + de flanking attack van Rey. De volgende beurt was Bossk er aan en had de Lothal nog maar 1 hull over ofzo. Kettsu maakte de Lothal daarna af en het was dus een endgame van full health Rey vs full health Kettsu... Héél erg spannend en lang duel maar uiteindelijk kreeg Rey door haar superior firepower en flexibele movement de bovenhand en maakte ze Kettsu af (Rey had nog maar 2 hull). 71-129 loss.
Jimmy was de verdiende winnaar (en later bleek hij ook de winnaar van het toernooi te zijn, dus dat verzacht mijn nipte loss wel wat)
De eerste plaats zou er niet meer inzitten, dus dan maar zoveel mogelijk MOV proberen in de wacht te slepen...
Match 4: Tegen Jonas van Ego met een purree variantje (Poe & Rey) ... Poe was redelijk snel tot op 1 hull maar kon dan gaan lopen en 3 shields regennen met R2D2. Ondertussen dan maar Rey proberen af te maken tot Poe zich weer kwam moeien. Zijn shields waren er weer aan en die ging terug lopen (en jawel, die regende opnieuw 3 shields !) Dat heeft em heel goed gedaan !
Dan maar terug gefocussed op Rey en als die er aan was Poe effe in de tang nemen. 200-0 win voor mij (mijn beide ships hadden nog shields zelfs). Heel leuke match wel.
In de eindranking kwam ik op #4 (net achter Wouter) ... en jawel, de buit was opnieuw een Quad Jumper !
Nu kan ik een Quad-Quad jumper lijstje opstellen
#3, #4 en #5 ingepalmd door Xhammer ! We zijn goed bezig !
En ook Robin heeft een win in de wacht gesleept deze keer. Nice !