Greetings young (and not so young) padawans!
Uiteraard zal X-wing weer 1 vd belangrijke onderdelen zijn vh Xhammer 2017 tornooi.
Voor we kunnen beginnen som ik hier even het verloop hiervan op zodat iedereen zich vervolgens kan inschrijven.
• 1) De regels!Simpel: we hanteren ten alle tijden de officiële Fantasy Flight Games X-Wing Rules, hier te vinden
https://www.fantasyfligh....com/en/products/x-wing/ Inclusief de FAQ en Tournament rules maar uitgezonderd een aantal houserules hieronder beschreven. Let dus op dat er een aantal zaken veranderd zijn tov vorig jaar (
Geen groepsfase en dus ook geen Minor Victories en Draws meer, ...)
• 2) House rulez!• 2.1) Formaat v.h. tornooiIedereen moest vorig jaar al minstens 6 matchen spelen, dit was voor sommigen wat teveel v.h. goede en zo werden er ook veel battlenights ingenomen door x-wing en bleef er voor een casual boardgame niet veel meer over. Dus we gooien het dit jaar over een totaal andere boeg en gaan voor een
Double Elimination tornooi : m.a.w. de 2de keer dat je een match verliest lig je eruit. We starten met een indeling die gebaseerd is op de
ELO ranking van 31/12/2016 waarbij de eerste tegen de laatste start (of bij een oneven aantal inschrijvingen een ronde verder pas moet spelen). Dus tenzij je de finale haalt moet je veel minder matches spelen dit jaar, nadeel is nu wel dat je niet meer zelf kan kiezen wanneer je tegen wie speelt en als uw match het tornooi te lang ophoud ga ik genoodzaakt zijn om een knokploeg te sturen :)
De winnaar v.d. finale krijgt alvast een alternate Black squadron pilot card:
• 2.2) InschrijvenInschrijven kan hier:
http://xhammer.challonge...aments/signup/ghlv4ZSlBO of hieronder op het forum, ik raad aan om een account aan te maken op challonge on maar dit hoeft dus niet als je dat niet wil (het voordeel is wel dat je dan verwittigd wordt via mail als je volgende ronde bekend is en zelf je scores kan ingeven en anders laat je die mij of hier op het forum maar weten he).
• 2.3) Squad listsSamen te stellen op
http://xwing-builder.co.uk/ en in pdf(of tenminste url) door te mailen voor het begin v.h. tornooi samen met je 3 gekozen obstacles (en die je dus het hele tornooi moet gebruiken) zodat ze hier openbaar kunnen gemaakt worden bij de start v.h. tornooi, zie timeline hieronder. (MAAR hou u nog even in tot ik zelf een squad list heb gemaakt en een onschuldige hand heb gevonden om deze naartoe te sturen en vooral dat laatste zal enige tijd in beslag nemen :p)) Je moet enkel de models (en bijhorende dials enzo natuurlijk) in bezit hebben maar niet alle upgrade kaartjes en je mag zelfs unreleased kaartjes gebruiken dus. (Moest je lijst na de start vh tornooi illegaal worden door een FAQ mag je de desbetreffende upgrade nog wel vervangen door een andere trouwens.)
• 2.4) TijdEen match mag 75 minuten duren (tenzij beide spelers akkoord gaan dat er geen tijdslimiet is maar dat raden we wel eerder af).
• 2.5) Damage decksHet is geen verplichting maar gebruik bij voorkeur de nieuwe damage kaarten uit the Force awakens core set indien beschikbaar.
• 3) Timeline12/02/2017 23:59:59 moet uw squad lists binnen zijn als je wil meedoen.
13/02/2017 00:00:00 Start vh tornooi.
15/02/2017 19:30:00 X-Wing Kickoff battlenight! We stellen voor dat iedereen probeert om hier al direct zijn eerste x-wing match(en) te spelen.
en dan ga ik kijken hoeveel rondes we moeten spelen (hangt nl. af vh aantal deelnemers) en bv. 1.5 maand tijd geven voor ronde 1 enz..
* 4) StatsJe kan dit tornooi volgen op http://xhammer.challonge.com/xwing2017 De finale stand is dus dit:
1 Wiz
WWWW Tot: 651 Mov, Avg: 162,75 Mov
2
MisterB WLWWWL Tot: 630 Mov, Avg: 105 Mov
3
Apocalypse WWLL Tot: 421 Mov, Avg: 105,25 Mov
4
Don Gino WWLWL Tot: 493 Mov, Avg: 98,6 Mov
5
Wolf WLWWL Tot: 719 Mov, Avg: 143,8 Mov
5
BloodEyes WLWWL Tot: 628 Mov, Avg: 125,6 Mov
7
mattyke WLWL Tot: 428 Mov, Avg: 107 Mov
7
Torruco LWL Tot: 221 Mov, Avg: 73,67 Mov
9
RobinHood WLL Tot: 207 Mov, Avg: 69 Mov
9
Mike LWL Tot: 202 Mov, Avg: 67,33 Mov
9
HoundDog LL Tot: 28 Mov, Avg: 14 Mov
9
DenDeef LL Tot: 18 Mov, Avg: 9 Mov
13
skavennugget LL Tot: 134 Mov, Avg: 67 Mov[ATTACH]94[/Attach] [ATTACH]96[/Attach] [ATTACH]97[/Attach] [ATTACH]98[/Attach] [ATTACH]99[/Attach] [ATTACH]100[/Attach] [ATTACH]101[/Attach] [ATTACH]102[/Attach] [ATTACH]104[/Attach] [ATTACH]105[/Attach] [ATTACH]106[/Attach] [ATTACH]107[/Attach] [ATTACH]108[/Attach]
Edited by moderator Sunday, May 6, 2018 9:22:42 AM(UTC)
| Reason: voorlopige stand (2017-10-05)