logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wiz  
#1 Posted : Friday, January 13, 2017 10:09:53 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Het allereerste Europees X-Wing kampioenschap gaat door op UK Games Expo 2017 in Birmingham. (June 2nd - 4th)
600 X-Wing spelers, 2 dagen swiss, 1 dag top 16. En veel side events uiteraard.

Tickets go on sale tonight !
http://www.ukgamesexpo.co.uk/morenews.php?id=229

Wouter en ik gaan proberen te gaan.
Hebben er nog mensen intresse ? Naast het X-Wing kampioenschap zijn er nog vele andere FFG events dat weekend en uiteraard de UK Games Expo zelf.
Offline Necro  
#2 Posted : Friday, January 13, 2017 11:15:39 AM(UTC)
Necro

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 644
Man
Location: Elewijt

Thanks: 50 times
Was thanked: 17 time(s) in 13 post(s)
Cool mannen ThumpUp , succes met de tickets!

Ik ga wel passen.
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#3 Posted : Sunday, January 15, 2017 7:14:11 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Tickets & Hotel geboekt ! Apo & ik gaan Xhammer vertegenwoordingen op het EK in juni ! ThumpUp

Der zijn nog 2 mannen die we kennen uit Aalst die meegaan en Niek & Nand van EGO Squad twijfelen ook nog. Rapha ging ook van de partij zijn, maar daar had ik nog geen bevestiging van. We gaan daar dus zeker niet alleen zijn en fun verzekerd !
Offline wiz  
#4 Posted : Tuesday, June 6, 2017 12:14:28 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Na maanden uitkijken naar dit event was het vorige week zo ver. We konden vertrekken naar Birmingham om ons te gaan meten tegen de europese X-Wing top !

Team België bestond uit 6 deelnemers:

- Didier van Team Hermelijn https://www.tabletoptour...s.net/be/player/Acapulco
- Thomas van Team Hermelijn https://www.tabletoptour.../be/player/Lockonstratos
- Niek van Ego Squadron https://www.tabletoptour...ents.net/be/player/Qanar
- Kevin van Team Replay Kortrijk https://www.tabletoptour....net/be/player/Caoimghin
- Wouter van Xhammer https://www.tabletoptour...ents.net/be/player/A-Poc
- Michel (me) van Xhammer https://www.tabletoptour...net/be/player/Nehekharan

We zaten allemaal (behalve Kevin) in hetzelfde hotel dus dat was wel leuk om samen naar de venue te gaan en 's avonds na te praten in het restaurant en de bar.

Wouter en ik kwamen donderdag al wat eerder aan, dus we konden op ons gemak inchecken en Birmingham nog wat gaan verkennen.

's Avonds spraken we af met de rest van de mannen om goe te eten en de komende dagen nog wat te bespreken.

De volgende morgen was het zover, we konden er aan beginnen !

Vooraf riep Simon van FirstEarth on nog even bij hem voor een kort interviewke:
https://www.twitch.tv/videos/149656239

Ook hier te zien moest de twitch feed verdwijnen na verloop van tijd:


Hieronder ga ik zoals gewoonlijk een kort verslagje geven van mijn matches. Ik speelde zoals gewoonlijk dit jaar met mijn Ketsu + Bossk list die geen introductie meer vereist.

Match 1: Jes Pava + 3 A-Wings (UK)

De eerste match was vs een nogal ongewone list: Jes Pava Swarm Leader met 3 Snap/Juke A-Wings. Hij heeft dapper gestreden, maar Jes kon niet lang weerstand bieden voor hij sneuvelde ... nadien was het A-wings opjagen en al snel was de eerste win binnen: 100-25.
So far so good

Match 2: Old Fennaroo (IT)

Voor de tweede match werd ik al meteen op de live stream gezet tegen een Italiaanse topspeler (Antonio) ... waar ik duidelijk de underdog rol toebedeeld kreeg. Antonio speelde met een pure meta list: Old Fennaroo (Mindlinked Old Teroch, Fenn Rau en Manaroo ...). Ik wist al meteen hoe laat het was en dat ik het moeilijk ging krijgen en de extra stress door de livestream was toch wel niet te onderschatten :)

Deze match kan je hier volledig herbekijken:
https://www.twitch.tv/videos/148899695?t=07h32m50s

Youtube kopie:


Verloren dus, met 64-100, maar ik heb men huid duur verkocht en het was zeer spannend tot op het einde. Ik vind dat ik goed gespeeld heb, de enige fout was duidelijk het vergeten van die lastige crit (Damaged Engine).

En achteraf kreeg ik nog de kans mijn ervaringen even toe te lichten in een kort interviewke op livestream:
Eerst Antonio aan het woord: https://www.twitch.tv/videos/148899695?t=08h38m37s Tis duidelijk dat em die voorlaatst beurt zeer ongerust was dat Fenn er aan ging zijn toen Bossk zijn zero move deed. ;)

Youtube kopie:


En daarna ikke: https://www.twitch.tv/videos/148899695?t=08h41m55s
Ik was duidelijk nog van mijn melk van heel het gebeuren, gelukkig ben ik niet helemaal afgegaan gelijk ne gieter voor de camera :)

Youtube kopie:


Match 3: Dengar + Tel Travura (UK)

Mijn derde match kreeg ik weeral meteen een klepper op mijn bord: UK National Champion van 2016 die bovendien speelde met de lijst van de huidge wereldkampioen (Dengar + Tel Travura). Er volgde een ongelofelijk spannend duel waar Bossk & Dengar elkaar snel van kant maakten. Vervolgens was het Ketsu vs Tel en dat Ketsu slaagde er in van Tel te doden, maar dankzij diens ability komt die terug met 1 hull, en helaas het mocht niet zijn, daar bleef ik steken. Verloren, maar o zo nipt.

Match 4: Old Fennaroo (UK)

De vierde en laatste macht van de dag ... Opnieuw tegen Manaroo, Fenn & Teroch.
En opnieuw hetzelfde scenario, Enkel Fenn bleef over opt einde met slechts 1 hull remaining. Damn so close !

Opt einde van dag 2 had ik wel een dubbel gevoel. 1 win en 3 losses aan mijn broek ... maar die losses waren telkens zo nipt, dat ik wist dat er meer in moest zitten...

Op naar dag 2 dan maar, waar ik hopelijk beter zou gaan doen.

Match 5: Quickdraw, Backdraft & Major Rhymer (DE)

Match 5 was tegen een tof lijstje: Quickdraw, Backdraft & Major Rhymer. Helaas voor mijn tegenstander viel hier alles netjes op zijn plaats: 1e beurt combat Quickdraw van de kaart geveegd, de beurt er na Backdraft en tenslotte de bomber ... 100-25 win. Oef I needed that. 😊

Match 6: Ketsu + Bossk (UK)

Match 6 ... Dit had ik niet verwacht: Mirror Match ! Dus ook Ketsu Bossk, maar met een beetje andere loadout. Ik had er wel wat schrik van want hij had op beide ships Veteran Instincts wat hem dus op PS9 bracht en mijn ships hebben allebei PS7. Maar mijn vrees was ongegrond want ik had mijn squad duidelijk beter in de vingers dan hem want I Wrecked Him. 100-49 win 😁

Match 7: Vessery, Quickdraw & Carnor Jax (PO)

Match 7 was weer een list waar ik van hield: Vessery, Quickdraw & Carnor Jax (small ships met hoge agility die ik het leven zuur kan maken met mijn tractor beam tokens, zuckuss en crackshot). En yep, zoals al vaak gebleken ging dat heel vlot. Vessery dood in 1 beurt voor hij kon schieten, Quickdraw wou gaan lopen maar werd vakkundig tot space debris herleid door nog een cluster missile en tot slot wou hij nog met Carnor Jax gaan lopen tot het tijd was om nog wat MOV puntjes te redden, maar Ketsu zat er snel bovenop en Carnor sneuvelde. 100-0 win.

Match 8: Echo, Whisper & Bomber (UK)

Match 8: Een nogal ongewone lijst: Echo, Whisper en een support bomber. Ik wist niet goed wat te verwachten, want ik heb heel weinig ervaring vs Phantoms. Het draaide goed uit: in de eerste round deden de phantoms zeer veel damage op Bossk, maar gelukkig is die taai genoeg en in zijn return salvo veegde hij een gecloakte Echo van de kaart (mede dankzij 2 tractor beam tokens van Ketsu natuurlijk). De beurt nadien deed die speler iets stom: hij decloakte zijn Whiper zodanig dat zijn daaropvolgende move zou eindigen op debris. Tja, Whisper met stress is een dode whisper (zeker als ketsu & bossk op range 1 in arc stonden...).
De bomber maakte Bossk nog af maar die opkuisen was kinderspel met Ketsu. Op 25 minuten gewonnen met 100-51. 😮

Match 9: Biggs, Corran & Ashoka (UK)

De laatste match van de dag was vs Biggs, Corran Horn, Ashoka. Een heel goede speler IMO die zijn lijst perfect beheerste. Ik heb een inschattingsfout gemaakt (Ketsu op met een klein hoekje op een rots gezet) die werd afgestraft. 26-100 loss, helemaal verdiend verloren.

5 wins - 4 losses in totaal. Ik ben wel content met dat resultaat, zeker als ik weet dat 3 van die losses eigenlijk heel nipt waren. Dus er zat meer in, maar het mocht niet zijn.

Final ranking: #79e op 330 deelnemers en hoogst gerankte belg. Goed voor een Top 1/3 spot wat mijn vooropgesteld doel was + ik ben op live stream geweest op een groot event! Dus perfect ! :)
Het was ook heel leuk dat veel volk van de belgische X-Wing community ons heel de dag aan het volgen & supporteren was via de FB chat & live stream. Heel tof. ThumpUp

Wouter heeft het ook heel goed gedaan, maar die ga ik zijn wedervaren zelf laten vertellen. Smile

Dit was de loot !

UserPostedImage

Allemaal vrij unieke stuff, zeker de 3 acryllic ship markers zijn zeldzaam !

Ook nog wat andere X-Wing related loot:

UserPostedImage

De volgende dag heb ik met nog gewaagd aan 2 side events van Star Wars Destiny en dat ging zoals verwacht: 5 losses tegen mannen met goed werkende decks en 1 win tegen een andere noob: Wouter :p
Maar winnen was dus ook niet het doel, gewoon wat bijleren over het spel van ervaren spelers en nog wat leuke participation prizes meepikken.

UserPostedImage

We hebben ons daar super vermaakt met Team Belgium ! hier wat sfeerbeelden:

UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
UserPostedImage UserPostedImage

Edited by user Thursday, June 8, 2017 10:29:20 AM(UTC)  | Reason: Youtube links added

thanks 1 user thanked wiz for this useful post.
Apocalypse on 6/9/2017(UTC)
Offline Apocalypse  
#5 Posted : Wednesday, June 7, 2017 11:49:19 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
Ik begin mijn verslag met te melden dat de Belgen rulden want echt elke Fransman en Hollander had triple Jumpmasters bij en niemand vd Belgen dus! Cool

Dag 0

Birmingham verkend, vooral in Brindleyplace met de leuke terrasjes aan het water en het National Sea Life Centre was het leuk vertoeven.

Dag 1

Dat was een gigantische afgang voor FF: we hebben zeker 6 uur! met ons duimen zitten draaien wegens problemen met hun software/laptop, echt een schande en frustrerend, daarvoor waren we niet naar daar gekomen he (which wasn't cheap also), Xhammer Open was 50 keer professioneler georganiseerd dan wat FF er die dag zelf van bakte. We hebben die dag dan ook maar 4 rondes kunnen spelen ipv de geplande 5, en dan nog hadden we pas om 22u15 gedaan, al een chance heb ik op dat uur nog een broodje gevonden. Als compensatie mocht iedereen dan wel naar dag 2.
Tussen de pauzes door ben ik wel nog 2des in de stand vd dag geworden in het cthulhu bowlen :) maar heb de finale niet kunnen spelen omdat x-wing toen toevalig bezig was.

Match 1: Loss tegen attani mindlind lijst met Assajj, Fenn en Palob, het ging redelijk tot ik op de cruciale beurt 6 blanks na elkaar rol en dan was het game over, enkel assay tot op 1 hull gekregen en dus 20-180. (0-1)

Match 2: Win tegen 4 b-Wings en ne Z95, wel zweten want dat is keiveel hull waar ge door moet maar 66-64 is ne win he :) (1-1)

Match 3: Win van 50-36 tegen ne italiaan, weet enkel nog dat ik zijn beide schepen half heb gekregen. (2-1)

Match 4: Al half slapend wegens het late uur verloren tegen ne Fransman met 3 jumpmasters dus maar tegen zone lijst maakte ik toch echt geen kans: 0-100 (2-2)

Dag 2

Match 5: Loss tegen een italiaanse (assistent)filmregisseur uit Rome (kijkt uit naar een Italiaanse Fantasy film volgend jaar zou ik zeggen! :) ) met Quickdraw, Vessey en Palp shuttle, ik dacht Quickdraw er even snel uit te schieten maar dat was zo simpel niet, die schoot altijd terug op mijn zwakste schip en de Countess was er dan ook snel aan, mede dankzij de Emperor die hij elke beurt heel goed heeft kunnnen gebruiken. uiteindelijk was diene kerel 31ste weet ik. (2-3)

Match 6: Moest ik toch weer tegen de Thomas zeker! Ben nog gaan vragen voor andere tegenstanders maar kregen direct nen "No!". Helaas voor hem maakte hij een klein foutje met zijn Jumpmaster en werkten mijn dobbels ineens (in tegenstelling tot de andere matchen) en toen Vessery en de Countess geschoten hadden was zijne Jumpmaster er al aan en het werd zo een 100-0 dus.. helaas tegen de laatste tegenstander vd 330 tegen wie ik dat wou halen...(3-3)

Match 7: Biggs, Corran & Wedge, Het duurde even eer Biggs eraan was want kon er max 2 damage op doen, de rest nam hij nl. in stress en dan kreeg ik Corran er maar niet aan telkens maar 1 damage ofzo maar hij regende ook steeds maar shields en 54-72 Loss uiteindelijk (3-4)

Match 8: Tegen een Duitser die om 1 of andere reden apart moest zitten en waarbij een vertaalster zat... wat wel een heel knappe was eigenlijk :) Maar ondanks de afleiding en het feit dat hij eerst aan de andere kant bleef bumpen tegen zichzelf om mij te laten afkomen (waar ik dus niet intrapte) toch 100 - 0 en (4-4)

Match 9: Een klein foutje gemaakt en die Pool liet mij direct zien waarom ze daar in Polen zoveel met /D's ipv x7's spelen, hij had er dus 2 bij + een Bomber en kon er niveel tegen doen 0-100 loss (4-5)

4-5 dus en de 138'ste plaats, spijtig dat ik net niet de top 1/3de gehaald heb maar veel meer zat er toch niet in denk ik dus ben wel content.
Tijd dat ik mijn Defenders nu terug in de foams ge steken se, ik heb voor de rest ook niemand gezien met triple Defender en die hebben hunnen beste tijd wel gehad dus want tegen de Michel ga ik er ook niks mee kunnen doen :)

Dag 3

Hier hebben Michel en ik meegedaan aan een Destiny hangar bay event, we hebben osn deck echt letterlijk een half uur op voorhand ineen geflanst en uiteraard ging we 3 match verliezen dus want dat gingen onze eerst matchkes zijn met de officiele 30 kaarten erin :)
match 1: verloren tegen Michel seg :)
match 2: tegen een heel sympathieke Spanjaard verloren die een heel goei deck had, veel van geleerd!
match 3: weer een Spanjaard die ook een veel beter deck had maar hij moest naar een ander event nog voor ik dood was dus hij gaf de overwinning aan mij :)

Voor de rest dan nog in de main hall rondgehangen, nog een destiny matchke gedaan (en gewonnen) bij FF voor die alt art cards(en Poe Dameron bij de x-wing stand) en nog wat dice gekocht voor de roleplay vanavond aangezien ik altijd klachten krijg dat die van mij niet zo duidelijk leesbaar zijn :)
En dan terug naar huis...

Qua loot heb ik dus diene x-wing: Coin, Han Solo, Poe Dameron, Deense Ship marker en die Destiny kaarten.

Het was heel plezant wel met de fellow Belgen, leuke beurs ook, heb nu veel goesting in Destiny, hopelijk doen ze het in het vervolg wel iets dichter bij huis..

Edited by user Wednesday, June 7, 2017 2:39:03 PM(UTC)  | Reason: Dag 0 & 3 added

thanks 1 user thanked Apocalypse for this useful post.
wiz on 6/9/2017(UTC)
Offline Necro  
#6 Posted : Friday, June 9, 2017 2:05:24 PM(UTC)
Necro

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 644
Man
Location: Elewijt

Thanks: 50 times
Was thanked: 17 time(s) in 13 post(s)
Super! Bedankt voor jullie ervaringen mannen!
Zeer interessant om te lezen (en te zien) ThumpUp

Ge hebt het er mijn inziens schitterend vanaf gebracht!

Het kriebelt toch bij mij om ook eens mee te doen met zo'n groot event Cool
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#7 Posted : Monday, June 12, 2017 8:39:44 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Amai Wouter, we hebben blijkbaar maar 1 fan Crying

Duly noted ...
Offline MisterB  
#8 Posted : Monday, June 12, 2017 11:07:09 AM(UTC)
MisterB

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 1/3/2008(UTC)
Posts: 669
Man
Location: Terhagen

Thanks: 1 times
Was thanked: 11 time(s) in 10 post(s)
Goe gedaan mannen. Of ek zelf naar zo een groot event zou gaan... weet het nog zo ni. Ne gewone dag is al een uitdaging. Razz
UserPostedImage
Offline Apocalypse  
#9 Posted : Monday, June 12, 2017 11:17:23 AM(UTC)
Apocalypse

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,684
Man
Belgium
Location: Antwerp

Thanks: 122 times
Was thanked: 45 time(s) in 38 post(s)
tja, das al 1 meer dan anders maar de Wizinator is uiteraard meer gewoon als ik RollEyes
maar zo'n uitgebreid verslag zal dan misschien parels voor de zwijgen zijn dan idd, jammer dat we er geen xp voor krijgen he Wink
Offline Mike  
#10 Posted : Monday, June 12, 2017 2:30:12 PM(UTC)
Mike

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/15/2010(UTC)
Posts: 440
Man
Belgium
Location: Hoevenen-city

Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Gelezen en goedgekeurd ThumpUp
Offline wolf  
#11 Posted : Wednesday, June 14, 2017 5:18:47 PM(UTC)
wolf

Rank: Administration

Groups: Administration, Archive Reader, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/22/2007(UTC)
Posts: 2,495
Location: broechem

Was thanked: 33 time(s) in 29 post(s)
Originally Posted by: wiz Go to Quoted Post
Amai Wouter, we hebben blijkbaar maar 1 fan Crying


Maar nee ... iedereen was zo onder de indruk van dergelijke glansprestatie dat we allemaal in stilte zaten te staren BigGrin

sjiek resultaat ThumpUp

2012 Geschilderd 35 - Gekocht 50
2013 Geschilderd 47 - Gekocht 15
2014 Geschilderd 69 - Gekocht 100
2015 Geschilderd 105 - Gekocht 105
2016 Geschilderd 47 - Gekocht 45
2017 Geschilderd 50 - Gekocht 183
2018 Geschilderd 67 - Gekocht 60
2019 Geschilderd 70 - Gekocht 439
2020 Geschilderd 140 - Gekocht 110
2021 Geschilderd 96 - Gekocht 112
2022 Geschilderd 86 - Gekocht 70
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.