Ok, Bij deze het volledige verslag van de Regional van Aalst.
https://www.tabletoptour...tournament.php?tid=17759Er waren 32 inschrijvingen en het niveau lag heel hoog naar mijn mening. 10 man van de top 20 van België en 10 man die van Parijs (en nog andere steden van Frankrijk) afzakten naar hier ...
Ik speelde met deze lijst:
http://xwing-builder.co....7786/manaroo-fenn-zuckusMindlink en K4-Manaroo zorgen voor een super action economy. Bijna elke beurt hadden al mijn schepen 2 acties zonder stress. Mindlink is wel wat moeilijker om mee te spelen want je moet goed vooruitdenken als je eens een rood maneuver wil doen als je uzelf niet te veel wil cripplen.
De lijst speelde heel leuk en is zeker competitief te noemen ! Ik ga hem zeker nog fielden hier of daar ...
Hier mijn matchen :
1. Al meteen stevig van start: 3 Defenders (Ryad, Vessery, Glaive) met X7 en CrackShot. Zeer pijnlijk en het was vechten tegen de bierkaai. Uiteindelijk is de match 'to time' gegaan en had ik enkel nog Manaroo over en mijn tegenstader Vessery en Glaive. Hij won op punten dus. Maar het was supernipt want Vessery had nog maar 1 hull over en Manaroo was goed op weg hem te mollen. Ergens in de loop van de match dus 1 damage meer op Vessery en de win was in de pocket geweest. Maar helaas dus.
Deze speler was ook wel heel sterk, want na 5 ronden te winnen (!) stond hij op #1. Verloren, maar goed gespeeld dus.
Manaroo zorgt voor een perfecte block van 2 defenders terwijl Zuckus zich klaarzet voor een TL & Focussed range 1 shot op Vessery ... 3 shields en 1 hull minder op Vessery. Nice ! 2. Dan van de regen in de drop: Dengaroo ! Zeer pijnlijke match voor mij, Zuckuss al meteen dood zonder damage te doen, Fenn heeft nog een paar beurten verder gedaan en Dengar half dood gekregen voor hij zelf het loodje legde. Nadien was Manaroo een vogel voor de kat. Zware loss, terecht want dat kon ik beter aangepakt hebben.
3. Derde match was tegen de wereldkampioen Nand. Dat vond ik wel tof want ik heb veel met hem gepraat over de Worlds ervaring en zijn matchen daar. Hij had zelf een vrij casual lijst omdat hij wat wou uitbollen na Worlds. 2 T-70 X-Wings, een A-Wing met Proton Rockets en een TLT Y-Wing. Vrij snel had Fenn de A-Wing en een X-Wing uitgeschakeld. Zuckuss nam de tweede X-Wing voor zijn rekening voor hij zelf ten onder ging aan de TLT. Tenslotte kuiste Manaroo en Fenn de Y-Wing nog bij elkaar. Een solide win !
4. Deze match was weer tegen Rebels. Een fat Miranda (met zware alpha strike), BB-8 Norra en een Y-Wing met Dorsal Turret. Ik begon er goed aan: Zuckus en Fenn hebben in de eerste engagement de Y-Wing opgekuist zonder dat die heeft kunnen schieten. Vervolgens was ik perfect gepositioneerd om Norra onder handen te nemen maar vanaf toen liep het mis. Al mijn dice gingen de mist in ... zo had Fenn op een gegeven moment een range 1 shot (5 attacks) met Target Lock en 2 focus tokens op Norra (een 1 evade ship) en is er maar in geslaagd 1 damage te doen... Vervolgens in de return shot had Norra op haar beurt 5 hits op Fenn ... en die kon met 4 evade dice +1 evade van zijn title (en 2 focus tokens) slechts 1 damage saven ... niet genoeg dus. Fenn instakilled.
Zuckuss onderging een gelijkaardig lot, al zijn attacks (5 met TL én focus) faalden terwijl hij een 5 hit missile van Miranda in zijn kas kreeg. Uiteindelijk was het nog Manaroo vs Miranda en Norra... Ik heb Norra tot op 1 hull gekregen, maar dan was het te veel voor Manaroo.
Verloren, terwijl ik naar eigen mening perfect gespeeld heb qua positioning en action economy. Al mijn rolls waren fully modified en toch bleef ik maar blank na blank rollen. Terwijl de opponent zonder acties allemaal hits smeet... Een zure defeat want dit had ik in de pocket normaal.
Mijn tegenstander voelde zich ook ongemakkelijk door mijn pech/zijn geluk en gaf toe dat die match voor mij was geweest moesten de dice gemiddeld gerollt hadden.
But hey, that's the game right ?
Fenn maakt zich op voor een Talon Roll achter de Y-Wing en Zuckus moved ook in range 1 met een 2 forward en barrel roll naast de asteroid langs rechts. Beide een 5-die attack met TL & Focus. Exit Y-Wing5. Mijn laatste match, vs Palpatine ne 2 Defenders (Ryad & Vessery). Meteen met Fenn achter de keizer gegaan en op 2 beurten was die er aan voor de moeite. Vervolgens namen Zuckus en Fenn Vessery onder handen en mocht die zijn boeltje pakken. Daarna schoot Ryad Zuckus naar de verdoemenis en ging hij achter Manaroo. Die heeft Ryad perfect kunnen 'kiten' terwijl Fenn beurt na beurt range 2 en range 1 shots op Ryad kon doen. Perfect getimed, want toen Manaroo nog maar 1 hull over had explodeerde Ryad in een wolk van roze glinsterkes (na een fully modified range 1 salvo van Fenn).
Zonder veel problemen gewonnen deze match.
Zeer leuk toernooi al had ik toch het gevoel dat er meer in zat. 2 wins ... en dan 1 heel nipte loss en dan nog eigenlijk 1 loss die geen loss had mogen zijn. Ik had 3 of 4 wins kunnen hebben ipv 2, en dan had ik daar nu nog gezeten voor de Top 8 en wie weet nog wat later. Maarja, achteraf ist makkelijk praten zeker ?
Heel leuke lijst waar ik zeker nog mee ga spelen en ook toffe babbels gehad.
Goed voor een 21e plaats en 3 alternate art cards die ik nog niet had:
De full results post ik later nog eens ze beschikbaar worden op T3
Edited by user Monday, November 21, 2016 11:59:15 AM(UTC)
| Reason: Not specified