Het was een heel amusant toernooike gisteren !
Het niveau lag wel beduidend lager dan op andere toernooien vond, waarschijnlijk is dat een gevolg dat het toernooi niet op T3 gelist was ...
Ik speelde dus uiteindelijk met deze lijst:
http://xwing-builder.co....freeze-x-wing-tournamentPS 10 Rey met wel wat opties en gewoon een performante Lothal Rebel
Match 1:
Tegen 2 defenders (1 X7 en D) en een Bomber. Al meteen tegen Defenders, maar na handig positioneren en gebruik makend van de Rey/Finn combo wel consistent damage kunnen doen. Ook de Lothal Rebel heeft goed zijn werk gedaan: blocken + hier en daar eens stevig uithalen. Redelijk vlot gewonnen. Halverwege de match smeet mijn tegenstander zijn dubbele chocochino met slagroom wel over het bord, maar zonder veel schade. :)
Match 2:
Tegen een TIE swarm met Howl Runner en een TIE/FO die stress removed (ben de naam vergeten). Heel nipte match, maar eerlijk gezegd was dat een nogal negative play experience. Ik ga niet in detail treden, maar die man speelde heel slordig bij het plaatsen van templates en ships/bumpen. Heeft zelfs zonder het eens te vragen mijn ship verplaatst in mijn plaats en bij die bump kwam Rey op een obstacle terecht en de arc klopte ook niet waardoor ik men abilities niet kon gebruiken. Swat, ik heb er geen punt van gemaakt, maar ik wil liever niet meer tegen hem spelen, ooit
Wouter, gij hebt ook tegen hem gespeeld in uw derde match, hoe ervaarde jij dat ?
Uiteindelijk nog gewonnen, nipt, met 4 pts
Match 3:
Tegen Bjorn met zijn 3 Protectorates. Ik had er wat schrik van, maar na een foute inschatting van Bjorn en wat chance met de dice vlot gewonnen.
Match 4:
Tegen Wouter ... daar vreesde ik al voor
Dit was eigenlijk de finale een beetje en het was zeker de finale waardig ! De Lothal Rebel ging te rap neer, hij heeft niet kunnen blocken en slechts 1 keer deftig kunnen schieten. Dat heb ik slecht aangepakt. Rey heeft nog zeer moedig alleen verder gestreden dan, en daar kwam de hogere PS en abilities wel tot zijn recht. Vessery en Ryad sneuvelden en als de tijd om was bleef enkel de generieke Defender over vs een halve Rey ... 28-28 ! een draw !
Maar dat kan niet, dus de match werd beslist door een Final Salvo: we hadden beide nog 3 attack over, dus eigenlijk was het een coin toss (50% kans om te winnen).
Bij de eerste rollen hadden we alletwee 2 hits.
Reroll: deze keer had Wouter meer chance: 2 hits en ik 0. Het was beslist!
Het pikt was om zo de finale te moeten 'verliezen' maar uiteindelijk is Wouter zeker een verdiende winnaar
Ik ga met de tweede plaats lopen en won een zilveren X-Wing en 2 alt-art cards:
Ok Robin heeft zeer goed gespeeld, hij eindigt op een 5e plaats met 2 wins onder zijn belt !
Zeer goed, want hij had nog nooit met die lijst gespeeld en het was toch zo geen eenvoudige lijst om mee te spelen (Quickdraw TIE/SF, Bomber, Vessery)
Edited by user Sunday, October 30, 2016 10:30:48 AM(UTC)
| Reason: Not specified