Ik heb gisteren op de regionals een heel goed toernooi gespeeld. Hier mijn ervaringen:
Ik nam dezelfde lijst mee als op het kleine toernooike in Leuven: triple jumpmasters waarvan 1 uitgerust om te blocken.
1. Mijn eerste match al meteen mijn meest gevreesde lijst: TIE Crackswarm ... Een zware alpha strike met een hogere PS dan mijzelf. En idd, na de eerste engagement al meteen 1 jumpmaster weg. Nadien ging het even gelijk op maar toch sneuvelde de 2e jumpmaster ook redelijk snel. Dan was het nog 1 jumpmaster vs 3 TIEs en dat zag ik niet zitten, maar uiteindelijk ben ik nog tot mijn verbazing gewonnen dankzij wat mooi arcdodgen etc. Eerst win was binnen.
2. Mijn tweede match ging veel vlotter. Mijn tegenstander had een Decimator met Palpatine en een Tie Advanced met Darth Vader. Darth Vader moest er vroeg aan geloven (blocked & 2 torpedoes in zijn bast) en Palpatine werd enige tijd later vakkundig uit het airlock geschopt door Boba ...
Een paar beurten later vloog de Decimator zelf van het bord. Win
3. De derde match was tegen en YV-666, Jumpmaster en G-1A Starfighter. Het ging een tijdje gelijk op, maar uiteindelijk toch redelijk vlot gewonnen dankzij de bumpmaster die zijn werk heel goed deed.
4. Mijn vierde match was heel zwaar. Een mirrormatch, maar hij had 99 pts dus het initiative. Dwz dat hij altijd eerst mocht moven (dus mijn blocker was waardeloos) en eerst mocht schieten (pijnlijke want hij had wel 3 jumpmasters met torpedoes). Ik heb voor deze match dan maar heel aggressief beginnen spelen zodat hij geen alpha strike had. Uiteindelijk was dit een heel intens match, hij heeft 5 torpedoes op mij kunnen vuren en ik slechts 1 op hem. In the end bleef er echter toch 1 jumpaster van mij over. Win !
Op dit punt stond ik op 1 in de ranking van het toernooi (met 20 points). De 2e in de rangschikking (Nand, die uiteindelijk de regional gewonnen heeft) had ook 20 points maar minder MoV, en al de rest had 15 points of minder. Vanaf nu waren Nand en ik zeker van een plek in de top 8 cut off, dus die 5e match (die ik tegen hem moest spelen) maakte niet meer uit. Nand stelde nog voor om een Intentional Draw te nemen, dan zouden we allebei op 21 punten komen en bleven we 1 & 2, maar ik koos toch maar om dat 5e matchke voor de fun te spelen. Achteraf gezien had ik dat misschien beter wel gedaan want als #1 seed en een uurtje rust had ik er waarschijnlijk beter voorgestaan in de kwart finale, maarja, hindsight is a bitch best served cold.
5. 5e match deed er niet meer toe dus, vs Rebels (Chewie, Y-Wing TLT en 2 Z-95's). Leuke match die gelijk op ging, uiteindelijk was het Chewie vs 1 jumpmaster en dat is geen gelijke strijd, dus rebel gemakkelijk gewonnen.
Phew, 4 wins, 1 loss. Al heel content natuurlijk en nooit gedacht dat ik in de Top 8 zou geraken.
Wat er nu ook zou gebeuren, mijn tournooi kon al niet meer stuk.
Kwart finale: Een match tegen een andere Scum speler met Zuckuss, Tel Travura en Ndru. Ook een zware alpha strike van hem die meteen mijn bumpmaster wegvaagde. Nadien heb ik nog wat tegengesparteld (Tel Travura dood en zijn andere 2 ships al damage in de hull ...). Maar niet genoeg dus, hij is verdiend gewonnen ! (Oef, we konden naar huis)
Super toernooi was het daar, met leuke spelers en prijzen !
- Hera Syndulla alt-art card
- Darth Vader alt-art card
- Rebel decal
- een exclusieve marbled dice set ! (enkel te verdienen op regionals als je de cut haalt)
- 2 acrylic overlap helper tools
- een Millenium Falcon bottle opener
Hier de final ranking:
https://www.tabletoptour...nt_results.php?tid=166427e van de 41. woot
Op naar het volgende toernooi !
Edited by user Monday, May 23, 2016 9:16:39 AM(UTC)
| Reason: Not specified