logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline wiz  
#1 Posted : Tuesday, February 5, 2008 10:06:39 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
Een vraagje voor de mensen die iets kennen van de Empire Armybook.

Is er maar 1 'soort' Empire leger ? Of bestaat de mogelijkheid om je leger te onderscheiden van de rest door het uit een bepaalde Province te laten komen ?

Ik bedoel niet qua uiterlijk, maar qua pts of army composition: bijvoorbeeld, bij een leger uit leger uit Middenland ligt de focus meer op hand 2 hand combat & units ... eventueel zoals de 'back of the book' Necromancer-lijst uit de huidige Vampire Counts boek.

En hoe zit het met Dogs Of War en The Empire, in hoeverre vallen die 2 lijsten te combineren ?
Offline grimduck  
#2 Posted : Tuesday, February 5, 2008 2:12:32 PM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

The empire is zover ik het weet 1 lijst, ik denk dat ze de special lijsten zoals chaos waar dat uwe general de army composition bepaal er uit gaan halen. Zelf vampire count waardat uwe general een keuze was is dacht ik weg.

Er zijn inderdaad wel verschillen in provinces (toch in vorige edition), er is een province meer meer cannons etc ....
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#3 Posted : Wednesday, February 6, 2008 7:47:47 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
ok tnx, ik had idd gehoopt op een mogelijke lijst met meer artillerie maar minder infantry choices ofzo ... kzal eens zien als ik de rulebook vastkrijg.
Offline feanor  
#4 Posted : Wednesday, February 6, 2008 1:22:56 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
... en zijn 2 great cannons, een mortar, een hellblaster en een rocket battery niet genoeg artillerie in 1 leger dan? en voor de core choices kunde altijd handgunners nemen. ge gaat u met dat leger wel niet bijzonder populair maken, maar het mag allemaal in 1 lijst.
Offline wiz  
#5 Posted : Wednesday, February 6, 2008 1:26:34 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
feanor wrote:
... en zijn 2 great cannons, een mortar, een hellblaster en een rocket battery niet genoeg artillerie in 1 leger dan? en voor de core choices kunde altijd handgunners nemen. ge gaat u met dat leger wel niet bijzonder populair maken, maar het mag allemaal in 1 lijst.


momenteel heb ik nog geen idee van de army composition restricties ... maar ik zou denken dat kanonnen en crap rare zijn ? maar aan uw opsomming te zien blijkbaar niet :)

in elk geval, het idee is een 100% black powder themed leger te maken ... heeft genoeg nadelen ook denk ik, niet ? :)
Offline BloodEyes  
#6 Posted : Wednesday, February 6, 2008 2:50:05 PM(UTC)
BloodEyes

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 765
Man
Location: Zandhoven

Thanks: 4 times
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Als 't regent bijvoorbeeld ;)
2019 - Gekocht : 0 | Geschilderd : 22
_____________________________________________________________________
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline grimduck  
#7 Posted : Wednesday, February 6, 2008 3:43:32 PM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

Enige echte nadeel is da alle blackpower dingen move or shot zijn dacht ik.

cannon zijn special (dacht ik)
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#8 Posted : Wednesday, February 6, 2008 4:31:27 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
ik bedoelde met nadeel vooral dat indien ik me aan men theme wil houden ik geen enkele close combat unit in men leger mag zetten ;)
Offline grimduck  
#9 Posted : Wednesday, February 6, 2008 6:09:11 PM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

Euh, zelf nuln het meest blackpower city army heeft nog altijd close combat troops hoor.

A dead body is cheaper that a gun.
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline feanor  
#10 Posted : Wednesday, February 6, 2008 6:12:28 PM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
wiz wrote:
ik bedoelde met nadeel vooral dat indien ik me aan men theme wil houden ik geen enkele close combat unit in men leger mag zetten ;)


een steamtankje of 2 kunnen toch tellen als close combat units lijkt me: unbreakable, 10 wounds, T6, 1+Save, ongelooflijk veel impact hits, kanon, immuun voor de effecten van pit of shades en dergelijke.
Offline wiz  
#11 Posted : Wednesday, February 6, 2008 7:26:12 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
grimduck: idd, een normaal empire army zou een gezonde mix hebben van ranged & close combat. maar wat ik wil bereiken is echt de Blackpowder 'Division' van dat army, dus een onderdeel van het eigenlijke leger dat op zijn eentje zijn boontjes moet doppen ;)

als dat niet lukt neem ik er wel wat andere troepen bij ...
Offline wiz  
#12 Posted : Wednesday, February 6, 2008 7:27:32 PM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
feanor wrote:
een steamtankje of 2 kunnen toch tellen als close combat units lijkt me: unbreakable, 10 wounds, T6, 1+Save, ongelooflijk veel impact hits, kanon, immuun voor de effecten van pit of shades en dergelijke.


klinkt impressionant, maar helaas vind ik dat model maar niets :(
misschien geraak ik overtuigd als ik het beestje in actie zie ;)
Offline aleondor  
#13 Posted : Wednesday, February 6, 2008 8:08:29 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

euhm de empire legers die het beste hun eigen boontjes doppen zijn diegene die alleen maar blackpowder meenemen en nog nen archlector op een waraltar en een steamtank, maar ik geloof dat dat zowat het meest onunieke leger is dat er vandaag op tafel te vinden is. (whistle)
Awards:
UserPostedImage
Offline wiz  
#14 Posted : Thursday, February 7, 2008 7:12:54 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
als ik het zo hoor lijkt empire meer en meer een cheesy leger ... men goesting om er mee te beginnen daalt zienderogen :)

of kan je er ook 'plezante' legers mee maken ? ;)
Offline BloodEyes  
#15 Posted : Thursday, February 7, 2008 7:24:35 AM(UTC)
BloodEyes

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 765
Man
Location: Zandhoven

Thanks: 4 times
Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Dat is helemaal geen Cheezy leger, die winnen meestal geen toernooien.

Ondanks steamtanks, war-altars, rocket batteries ...

Het is gewoon een gebalanceerd leger.Samen met Dwergen en Orcs&Goblins, één van de meest gebalaceerde van Warhammer.

Edited by user Thursday, February 7, 2008 7:25:45 AM(UTC)  | Reason: Not specified

2019 - Gekocht : 0 | Geschilderd : 22
_____________________________________________________________________
Awards :
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline wiz  
#16 Posted : Thursday, February 7, 2008 7:29:03 AM(UTC)
wiz

Rank: Administration

Groups: Administration, Xhammer Member, Moderator, Member
Joined: 10/4/2007(UTC)
Posts: 5,951
Man
Location: Terhagen

Thanks: 93 times
Was thanked: 142 time(s) in 112 post(s)
olé, my fate in the empire has been restored ;)
Offline feanor  
#17 Posted : Thursday, February 7, 2008 10:50:08 AM(UTC)
feanor

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 999
Man

Was thanked: 5 time(s) in 2 post(s)
BloodEyes wrote:
Dat is helemaal geen Cheezy leger, die winnen meestal geen toernooien.

Ondanks steamtanks, war-altars, rocket batteries ...

Het is gewoon een gebalanceerd leger.Samen met Dwergen en Orcs&Goblins, één van de meest gebalaceerde van Warhammer.


in de Ranking der Nederlanden - einduitslag 2007 staan er in de top 10 maar liefst 4 empire spelers, das het enige leger dat meer dan 1 keer voorkomt in de top 10.

je kan heel leuke empire legers maken, en inderdaad ook knappe themed armies maken, maar door de enorme flexibiliteit zijn de cheesy lijsten zijn ook zeer makkelijk te maken met de beste artillerie (samen met dwergen) en keiharde unbreakable units.
Offline aleondor  
#18 Posted : Thursday, February 7, 2008 12:57:20 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

hm dat wist ik niet, maar het toont wel aan wat ik bedoelde.

maar michel, ik vind empire inderdaad één van de gebalanceerste lijsten. je kan alles meenemen en je hoeft helemaal niet all gunpowder te gaan.
ze zijn zoals O&G, je kan veel meenemen en veel verschillende dingen. je kan andersom doen, er is een bepaalde provincie en die is nogal arm, dus daar zijn dure wapens (vooral die met gunpowder) niet echt aanwezig, die hebben crosbowmen, veel helbardiers etc.

je kan nog altijd zwaar op gunpowder concentreren, maar als je al geen waralter en steamtank meeneemt en gewoon infantery meeneemt, dan heb je een gewoon empire leger. 3x10 handgunners, 2 canonnen en nog 2 rare warmachines (mortar en helblaster?)je kan spotgoedkope en zeer effectieve magic defence meenemen. priests kunnen net als je liche priests niet miscasten met hun bound spells.

met empire kan je alles en je hebt altijd meer bij omdat je troepen goedkoper zijn en dat is volgens mij het punt van empire. je moet niet op 1 punt overpoweren. steamtank en waraltar zijn gewoon te goed. waraltar is minstens 100 punten te goedkoop (T5 W4, wardsave 4+, magic resistence 2, unbreakable... nog iets?)steamtank van hetzelfde.

ik vind dat empire het meest op highelves lijkt, omdat ze ook een heel tactisch leger zijn dat van alle middelen iets meeheeft. je kan er zeker een heel aangenaam leger van maken. de toernooi lijsten anderzijds zijn om van te ;(
Awards:
UserPostedImage
Offline grimduck  
#19 Posted : Thursday, February 7, 2008 1:08:21 PM(UTC)
grimduck

Rank: Advanced Member

Groups: Xhammer Member, Member
Joined: 10/5/2007(UTC)
Posts: 1,418

Ik wou ook nog effe zeggen dat cheesy <> automatisch winnen

En op een toernooi zijn de regels anders he, het is altijd 6 turns en ge moet gewoon winnen, het moet niet mooi ofzo zijn. Dus als ge dan als empire zo'n stuff meebrengt dan ga ik gaan voor de dingen die ik wel dood krijg etc ...
Awards:
UserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImageUserPostedImage
Offline aleondor  
#20 Posted : Thursday, February 7, 2008 1:48:10 PM(UTC)
aleondor

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/6/2007(UTC)
Posts: 208
Location: lier

wel ik ben 6 turns buiten ligh of sight en buiten shooting range gebleven, leuken battle he? (whistle)

enfin, kheb wel met mijne lord die destijds ST7 had, zijn waraltar gemold (daarna is ie doodgeslagen geweest door nen handgunner, maar ach ja (huh) )
Awards:
UserPostedImage
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.