logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Offline Shadowhunt3r  
#1 Posted : Friday, November 2, 2007 12:59:36 PM(UTC)
Shadowhunt3r

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/2/2007(UTC)
Posts: 702
Man
Location: Edegem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
hier wat wip foto's van mijn klooster, de basis is gedaan, nu nog steentjes, rubble en details toevoegen, en dan beginnen schilderen.

De base is 55x75 cm (maar ik heb hem mooi in 2 gedeeld, voor makkelijkere constructie en transport)

Ik heb het natuurlijk niet zelf bedacht, de guide/templates om het te maken vind je hier: http://us.games-workshop...in/monastery/default.htm

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage



Schilderen: hier zit ik met een probleem, ik was van plan de muren beige maken (zie site) en de grond een mix van bruin + groene flock.

Nu wil ik wel dat het een beetje overeenkomt met het xhammer terrein, dus hoe zou ik het doen?

Ik ben nog altijd van plan de muren beige te doen, maar de foundation mss in het grijs, met daarrond grijze rubble. Er gaan een paar plekjes bruin/modder komen waar het kerkhofje komt en offroad bikerpad.

Hoe ben je van plan je wegens te doen Wiz? Ik heb 2 stukjes die ik dan dezelfde kleur kan geven.

Ik zie dat Wiz ook weinig mos gebruikt, maar om het een vervallen feeling te geven zou ik toch wat gras en mos willen toevoegen.
Offline Shadowhunt3r  
#2 Posted : Friday, November 2, 2007 1:00:16 PM(UTC)
Shadowhunt3r

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/2/2007(UTC)
Posts: 702
Man
Location: Edegem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
WIZ:
"wiz" wrote:
ziet er goed uit tot nu toe shadowhunt3r ! Die cities of death sprues zijn echt wel hun geld waard, enkel hadden ze die iets dikker moeten maken, nu zijn de muren net iets te 'dun' om overtuigend over te komen vind ik.

wat je vraag over painting betreft: dat kies je natuurlijk volledig zelf :)

voor de muren maakt helemaal niet uit welke kleur je neemt om te matchen met de reeds bestaande scenery. beige lijkt me een goeie kleur (zandsteen/concrete)

de base, das natuurlijk een ander paar mouwen, ik zal zeggen welke kleuren ik gebruik:
grijs voor zand => 1 deel wit + 1 deel zwart
lichtgrijs voor concrete & rubble => 2 delen wit + 1 deel zwart
telkens gevolgd door een zwarte wash en een drybrush met wit.

wegen heb ik tot nu toe nog niet gepaint, maar hier wou ik gaan voor donkergrijze tot zwarte asfalt (2 delen zwart + 1 deel wit). Wegmarkeringen wou ik geel maken, om toch nog eens iets anders te hebben dan grijs, zwart en wit ;)

Ik denk wel dat je in de base gerust wat bruin kunt verwerken, maar misschien zorgen dat het naar de randen toe grijzer wordt (om over te vloeien in de battlefield) ?

dan over de flock en het mos: ik gebruik idd geen groensel voor men scenery. Ik ga er vanuit dat door de aanhoudende oorlog en tyranoforming (leegmelken van de planeet door de 'nids') er zeer weinig tot geen 'normale' vegetatie meer overblijft. Maar wie weet hebben die Dark Angels hun kloostertuinen wel extra goed verzorgd en zijn er nog sporen van gras en mos te vinden (zolang het geen groene pony-weide is) ;).

In het kort: doe gerust, het zal zeker niet uit den toon vallen, integendeel, het brengt wat kleur in die concrete jungle. Go ahead !

Goe bezig !

Ik heb nog wel een vraagje, welk materiaal heb je gebruikt voor de 'steps' ? Het ziet er uit als grijze foam ?
Offline Shadowhunt3r  
#3 Posted : Friday, November 2, 2007 1:00:45 PM(UTC)
Shadowhunt3r

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/2/2007(UTC)
Posts: 702
Man
Location: Edegem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Bedankt voor de tips!

De basis is idd zwarte isolatiefoam. Het was de bedoeling om 2 heel grote stukken foamcore te gebruiken (hetzelfde maar met vlak oppervlak) Maar ik vond slechts 2 kleine stukjes. Na veel knip en puzzelwerk heb ik toch een grote oppervlakte kunnen maken, en deze week camoufleer ik alles met rubble, verf en knauf
Offline Shadowhunt3r  
#4 Posted : Friday, November 2, 2007 1:01:06 PM(UTC)
Shadowhunt3r

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/2/2007(UTC)
Posts: 702
Man
Location: Edegem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
tis af, i'm excited! Maar omdat de telemeter weeral bijna int rood staat kan ik enkel 2 pics uploaden (en geen closeups en wips) 12 gig per maand is echt veeeel te weinig :evil: :x

UserPostedImage
UserPostedImage
Offline Shadowhunt3r  
#5 Posted : Friday, November 2, 2007 1:12:30 PM(UTC)
Shadowhunt3r

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 11/2/2007(UTC)
Posts: 702
Man
Location: Edegem

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
bedankt voor de reacties!

-de properheid van de vloer: in de closeups zul je zien dat de vloer en de muren wel vrij vuil zijn. Kging zo'n beetje voor de zwaar aangetaste look. Zoiets wat je in een oorlogszone zou verwachten (chemische aantasting, modder, stof, afbrokkeling, kraters...) de tegels zijn relatief proper, maar das meer om een contrast te veroorzaken. Als de trotse dark angels in hun oude klooster komen, is het eerste wat ze doen het puin ruimen van de vloer, zodat hun knappe logo beter te zien is :roll:

-de weg heeft 4 doelen: a) mijne foam was op dus ik kon geen trapke meer maken :lol: b) zo is het mogelijk om er met voertuigen op te rijden c) het geeft mogelijkheid tot aansluiting met ander terrein d) twas is iets anders om te schilderen (al dat drybrushen en washen steekt ferm tegen na een tijd :evil:)
Users browsing this topic
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.